Tåler ikke barn lys?

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Så fort solen kommer frem så kommer helseteppe, ulltepper, gulpekluter osv foran åpningen på babyen sin vogn :-/

Er det kun jeg eller tåler ikke denne generasjonens babyer dagens lys som kommer når det er fint vær ute egentlig sånn generelt? For det skjer uavhengig av vær egentlig!

Ikke meningen å tråkke noen på halen om det er noen her som bruker teppe foran åpningen på vognen men jeg har aldri gjort det selv og skjønner ikke hvordan foreldre og besteforeldre kan risikere å gjøre noe sånt som det. Babyen/barnet har jo ikke vondt av dagens lys!

Dagens utblåsning :-/

Det er jo livsfarlig med teppe forran på vogna! Det er MANGE barn som dør pga dette. At folk tør. Blir sint når jeg ser sånt!

Lys er en ting... det er jo direkte farlig å legge teppe over åpninga på vogna..

Ja det er farlig men det er det jeg ser overalt! Så derfor jeg lurer på hvilken generasjon foreldre vi faktisk er som gjør noe som dette! Selvfølgelig, det gjelder ikke alle men likevel. En liten baby på ett par uker eller noen måneder har ingenting i mot lys og sol fordi de vet ikke om noe annet :-/ Jeg har tatt ett par stykker på å gjøre dette og i det tilfelle utlandske damer. Til hun ene så spurte jeg om hun visste hvor farlig det var å legge teppe over vognen til baby, om hun hadde tenkt å være vitne til at baby kunne dø! Det endte med at hun tok teppet ennå mere på :-/ Men alle får gjøre som de vil, det blir deres handlinger og konsekvenser ut i fra det men jeg kommer aldri til å gjøre det og det mener jeg :-)

Har heldigvis ikke sett noen bruke teppe her hvor vi bor :)

Dagslys er bare sundt

Selvsagt riktig at man ikke skal dekke til vognåpningen, men også viktig å ikke ha babyen i direkte sollys. De har veldig tynn hud, og får fort solskader. Man skal ikke bruke solkrem før de er ett år. Så solskjerming er tingen. Tinkafu solskjerm har vi på vogna.

Man kan selv prøve å legge seg i ei lita vogn uten luft og se hvor forferdelig det blir.

Selvsagt riktig at man ikke skal dekke til vognåpningen, men også viktig å ikke ha babyen i direkte sollys. De har veldig tynn hud, og får fort solskader. Man skal ikke bruke solkrem før de er ett år. Så solskjerming er tingen. Tinkafu solskjerm har vi på vogna.

Selvfølgelig er det viktig men når de er helt ferske og på denne årstiden hvor de fleste ligger med dyne og teppe evt vogn pose så er det lite de får på seg av sol :-) Og om man ser at babyen får sol i ansiktet så er det mye bedre å heller snu vognen da men de jeg så i dag hadde ikke solen inn i vognen :-/

Ser det med gjevne mellomrom, og jeg blir like forundra hver gang. For min del går det nok inn i topp 5 over ting alle gravide bare vet på samme linje at man ikke lar ungen bære igjen i bilen i solsteika. :/

Da er du heldig :-) Ser det her i Bergen flere ganger daglig :-/ Selv inne på kjøpesentrene :-/

Liten kommune jeg bor i da, så kan jo hende det er mer rundt omkring andre steder. Men håper ikke det.
Huff da, må jo bli sykt varmt også om de dekker til inne på senter og:/

Back
Topp