"Tågjenger"..?

Mislead

Forelsket i forumet
Min lille gutt har begynt å reise seg og ta et par skritt, men han står bare på tærne, tar aldri hele fotbladet mot underlaget, så derfor lurer jeg på om din/dine barn gjorde det samme eller om de sto vanlig helt fra de var så små? Vil dette si at han kommer til å gå på tærne når han begynner å gå..?(Han er snart 8 mnd)

veldig mange barn tripper runt på tå i starten[:)]
iallefall før di slepper seg heilt[:)]

Min søster som no er 3 år gjorde og det. Gikk på tå bak gåbilen. Men det kom av seg selv når ho lærte å holde balansen og kunne gå alene.

Å det var godt å høre[:D]
Svigers og de påpeker det alltid, "mine barn har aaaldri gått på tærne, jeg har ikke sett det der før, han blir sikkert balletdanser" [X(][8D] 
Da kan jeg fortelle de neste gang at det er ikke så unormalt som de skal ha det til[;)] 
Takk for svar!

ORIGINAL: LallePalle

Jeg gikk selv på tå til jeg var 3-4-5 år. Tror det kom av seg selv etterhvert [:)]

Mange som sier at dette kommer av gåstoler, men jeg hadde aldri gåstol [8|]

Det har jeg og hørt, noe med at senene i bena ble for kort eller noe...? Husker ikke helt, men han har  aldri sittet i en gåstol/hoppehuske...

Mine to går enda på tå innimellom. [;)]

Gutten min "spretter opp" på tå rett som det er fortsatt og han blir 4 nå i januar...
Vi har vært til to kontroller hos fysioterapaut pga dette, det har begge ganger blitt konkludert med at han har en sterk leggmuskulatur og at han har det travelt og det går fortere for han på tå.
Fikk inntrykk av at det kan være greit å være litt oppmerksom på det sånn med tiden. Det er ikke unormalt at barna går på tå en periode, men blir det vedvarende så sjekk det!
A hadde ikke noe problem med å stå på full fot, han setter seg fint ned på huk med hele foten nedi bakken og han klarer å gå på bare helene, så det var ingen grunn til bekymring...

Min gjorde det. Men når han lærte og gå gikk han på hele foten. Men innimellom fortsatt også så går han på tærne. Han er 2.5 nå. 

Back
Topp