Tåfis!!

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Hvordan fjerner man tåfislukt fra sko? alle typer sko? to av ungene sine sko lukter det forferdelig av! De andre sine lukter det ikke noe av, enda det er samme sko!! Hvorfor??

Hjelper å ta ut sålene og vaske de i maskin. Og sette skoene ut til lufting.

Min sin iPhone ;-)

Skal prøve å legge frøknas sko i fryseren (i poser da). Føttene hennes har stinket sånn i sommer at en skulle tro det var sambo sine sko, ikke en fire år gammel jente. :p

Last edited:
Om det er en plage så finnes det også egne "fotdeodoranter" og div spray til bruk i sko ;) Jeg vasker sko i nylonvask og da bruker også lukt å forsvinne..

På "mobben"

Bruk spray som er egnet til å fjerne lukt. :) Skobutikker skal ha disse.

Ta kommer bare lukta tilbake når de tiner! Kaffebønner der i mot funker gull!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg ville puttet skoene i vaskemaskinen.

Jeg ville puttet skoene i vaskemaskinen.

Det går nok bra noen ganger, men så kan skoen bli ødelagt også da, f.eks at limet løsner eller at de blir stygge på annet vis.

Vaske føttene med intimsåpe med lav ph istedet for vanlige såper, forebygger tåfis. Skoene er jeg ikke sikker på...

Noen svetter mer enn andre og noen sin svette lukter mer enn andre. Det er bakterier som forårsaker lukt og bakterier liker seg på varme fuktige steder.

Joggesko og tøysko kan vaskes i vaskemaskinen. Sko som ikke tåler vask kan puttes i fryseren for å drepe bakteriene.

Vask føttene 1-2 ganger daglig og skift sokker med en gang føttene blir svette og klamme. Ikke bruk for varme sko og velg sko med god lufting til de barna som tydeligvis svetter mer. Det kan hjelpe å ha talkum på føttene og mellom tærne etter fotvask før du tar på sokker, som holder føttene tørre.

Back
Topp