Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hun er 3 1/2 år. Har aldri lagt merke til det, før de nevnte de i barnehagen idag. Må si at jeg ikke er direkte bekymret, men jeg har da aldri lagt merke til det før selv. Men de hadde observert det i barnhagen en stund men ikke sagt noe for de trodde det skulle gå over.Hvis de går for mye på tærne så kan de få problemer med akillessenen blant annet.
Så lurt å følge med på det og prøve å få henne til å gå på foten.
Hvor gammel er hun?
Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Hun er 3 1/2Jenta mi på 19 mnd går mye på tå.
Hun har gjort det helt fra hun begynte å gå, men det har blitt mindre og mindre etterhvert.
Har fått bemerkninger om det ved flere kontroller på helsestasjonen, mener de sa at om hun fremdeles går slik når hun nærmer seg 3 år så må det sjekkes om det er en årsak.
Hun kan gå som vanlig også, men det ser ut som hun liker å gå/løpe på tærne... Hun er litt lita i høyden så jeg har tenkt på om det kanskje sitter igjen som en "uvane" pga at hun skal rekke opp til ting?
Men det ser ikke ut som om hun har noen plager av det ihvertfall!
Pappa'n var også en "tågåer" helt til han ble 3 år. Da de skulle starte utredning av han slutta han plutselig med det...![]()
De ville at en fysioterapaut skulle komme til barnehagen og observere henne når hun leker for å se på gangen hennesDet kan da umilig være bra å bare gå på tå. Hva med å ta med barnet til en fysioterapaut?
Høres lurt ut. Jeg ville sagt ja til det hvis jeg var deg.De ville at en fysioterapaut skulle komme til barnehagen og observere henne når hun leker for å se på gangen hennes
Ja jeg syns det var supert at de oppdaget det og tilbydde seg det så vi skal si ja takk til detHøres lurt ut. Jeg ville sagt ja til det hvis jeg var deg.
Det ville jeg ha takka ja til. Og er ikke fysioterapeutene bekymret så er jo saken ute av verden ;-)De ville at en fysioterapaut skulle komme til barnehagen og observere henne når hun leker for å se på gangen hennes
Takk for svar. Vi har begynt å få henne til å gå med sko inne også men ender ofte på tærne. Håper inndeling ikke det blirr operasjon, men om det er det som skal til for at hun skal få det bra så er det vell verdtSøsteren min gikk på tå og endte opp med operasjon fordi senene i nedre del av foten var for kort i en alder av 6 år. Forebyggende kan være å få barnet til å gå med sko også inne for at de skal måtte gå på hele foten. Fysioterapeut bør kontaktes og strekkes velger igangsatt slik at det ikke blir alvorlig. Lykke til
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
I de aller fleste tilfeller jeg har sett og hørt har det ordnet seg. Men kontakt fysioterapeut og få de rette tøyeøvelsene så retter det seg sikkert rasktTakk for svar. Vi har begynt å få henne til å gå med sko inne også men ender ofte på tærne. Håper inndeling ikke det blirr operasjon, men om det er det som skal til for at hun skal få det bra så er det vell verdt