Sytetråd - NATTAMMING

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Ja jeg vet de venner seg av dette og blå blå blå, men jeg har virkelig behov for p syte å fortelle min frustrasjon over nattamming! Hadde det vært 1 gang om natte - greit men 2-3 begynner jeg å få nøya av med tanke på kolles alder!
Heldigvis du heter jeg på dagtid osv, men er ikke så veldig lenge til jeg skal ut i arbeid igjen og har virkelig behov for å fungere på dagene! Så er litt oppgitt og lei for hvordan det blir fremover.

Hadde han fått valget hadde han vært på puppen døgnet rundt..
 
Høres veldig slitsomt ut. Håper du får et mirakel fortest mulig.
Kan trøste med at snuppa våkner hver halv time og vil ha pupp her, hun har feber og bare mamma som funker + pupp da.
Så her ligger jeg våken hele natten, klarer ikke sove så lett når hun uansett våkner fort.
Om du orker kampen, så har jeg hørt at natten blir bedre om far tar seg av leggingen og bussing på natten. Men som sakt, jeg har aldri prøvd det selv.
Krysser fingrene for deg, håper han sover natten igjennom før du er tilbake i jobb,
 
Høres veldig slitsomt ut. Håper du får et mirakel fortest mulig.
Kan trøste med at snuppa våkner hver halv time og vil ha pupp her, hun har feber og bare mamma som funker + pupp da.
Så her ligger jeg våken hele natten, klarer ikke sove så lett når hun uansett våkner fort.
Om du orker kampen, så har jeg hørt at natten blir bedre om far tar seg av leggingen og bussing på natten. Men som sakt, jeg har aldri prøvd det selv.
Krysser fingrene for deg, håper han sover natten igjennom før du er tilbake i jobb,
Ai, det hørtes rett og slett jævlig ut! Håper det kun er nå mens hun har feber! Sliter jo ut en kropp på flekken.

Ja, håper det skjer noe snart...har vurdert lenge å faktisk prøve flaske på natt i håp om at han spist og ikke nesten bare koser, men ikke kommet lengre enn tanken.

Pappan er offshorrarbeider og drar om noen få dager så vi fant ut at det gikk ikke, evt prøve det når han kommer hjem igjen
 
Er nok helt normalt med 2-3 oppvåkninger, i denne alderen, og enda en stund til.
Men sånn ernæringsmessig skal de ikke nødvendigvis behøve mat på natt, dersom de får nok på dagtid.

Hos oss gikk vi fra ca 8 oppvåkninger fast, til bare 2-3 ved å flytte lille på eget rom. Nå våkner hun for mat ca kl 24 og ca kl 04. Det synes jeg er greit. Våkner hun utover det får hun ikke pupp.
 
Vi har også flyttet vesla på eget rom. Nå ammer jeg hver 2.5-3.time om natten..

Hvis hun våkner når det har gått mindre enn 2.5t siden forrige måltid er det pappaen som går inn og "krangler" med henne. Han bærer, bysser, tilbyr vann, gir tutt, osv.. Du kan tro hun blir sur når det er han som kommer! Men vi håper jo hun slutter å våkne for mat hun hverken trenger eller får [emoji85][emoji28]

Begynner i jobb neste uke, men tror jeg er så vant til å sove lite at jeg egentlig ikke bekymrer meg for nattens 3 amminger [emoji4]
 
Ai, det hørtes rett og slett jævlig ut! Håper det kun er nå mens hun har feber! Sliter jo ut en kropp på flekken.

Ja, håper det skjer noe snart...har vurdert lenge å faktisk prøve flaske på natt i håp om at han spist og ikke nesten bare koser, men ikke kommet lengre enn tanken.

Pappan er offshorrarbeider og drar om noen få dager så vi fant ut at det gikk ikke, evt prøve det når han kommer hjem igjen

Hvis en flaske roer han ned så ville jeg prøvd det.
Ingen barn er like.
Storebror var verdens enkleste baby, så nå får vi litt igjen ... hehe
Hun er enda syk, og bare vil sitte i armkroken med puppen i munnen... ikke sovet særlig før nå..
Gleder meg til hun blir frisk.
 
Flyttet over på eget rom i håp om å slippe så mye amming, vi føler det e ofte, men han fortsatte som før
Må virkelig gå inn i det å prøve med flaske! Å håpe det blir bedre :)
 
Hvis en flaske roer han ned så ville jeg prøvd det.
Ingen barn er like.
Storebror var verdens enkleste baby, så nå får vi litt igjen ... hehe
Hun er enda syk, og bare vil sitte i armkroken med puppen i munnen... ikke sovet særlig før nå..
Gleder meg til hun blir frisk.
Håper hun blir fort frisk og at det blir mer/bedre søvn på dere!
 
Gir du pumpet mm eller mme?
Mme
Han har hatt en periode der han la lite på seg og jeg skulle prøve å gi mm på flaske, endte opp med bare traumer for oss begge med dette på flaske så jeg får ikke til å pumpe og gutten tar ikke flaske med mm på...Men tok flasken tvert det var mme i den!
Veldig snålt, men ja...
 
Ingen fremgang?
Sover han i egen seng eller med deg?
Snuppa sover bedre når hun ligger med meg. (Litt trangt) men vert et forsøk?
Prøvde du flaske?
 
Mme
Han har hatt en periode der han la lite på seg og jeg skulle prøve å gi mm på flaske, endte opp med bare traumer for oss begge med dette på flaske så jeg får ikke til å pumpe og gutten tar ikke flaske med mm på...Men tok flasken tvert det var mme i den!
Veldig snålt, men ja...

Skjønner. Min tar bare flaske med vann, og drikker sånn maks 20ml. Bah, lei av å sove dårlig her også :(
 
Ingen fremgang?
Sover han i egen seng eller med deg?
Snuppa sover bedre når hun ligger med meg. (Litt trangt) men vert et forsøk?
Prøvde du flaske?
Litt fremgang, første natt gikk strålende men natt nr.2 er jeg litt usikker på.... han spiste men våknet igjen kun 2-3timer etter inntak av flaske
Han sover i egen seng på eget rom
Av og til ssover vi dupper ilag, og det holder;p selv om de duppen er veldig koselige
Prøvde flaske ved første måltid han våkner i 2 netter nå
 
Skjønner. Min tar bare flaske med vann, og drikker sånn maks 20ml. Bah, lei av å sove dårlig her også :(
På verste vekstperioden tok han ikke flaske i det hele tatt. Men ble aldrig prøvd mme i flasken da.
Og når han begynte å ta flaske var det kun smått omgangen, men plutselig ble det mer
 
Jeg nattammer 4 ganger om natten ca. Er det mange som har begynt med avvenning? Jeg føler jeg nesten må forsvare at jeg nattammer enda, nesten som det blir sett ned på... men det er eneste måten jeg får nok søvn på [emoji28] pluss samsoving er jo koselig.

Men skal jobbe natt når jeg skal tilbake til jobb så må vel avvenne det etterhvert [emoji28] tips og råd til dette så det ikke blir så alt for sårt?
 
Jeg nattammer 4 ganger om natten ca. Er det mange som har begynt med avvenning? Jeg føler jeg nesten må forsvare at jeg nattammer enda, nesten som det blir sett ned på... men det er eneste måten jeg får nok søvn på [emoji28] pluss samsoving er jo koselig.

Men skal jobbe natt når jeg skal tilbake til jobb så må vel avvenne det etterhvert [emoji28] tips og råd til dette så det ikke blir så alt for sårt?

Synes ikke det er noe å forsvare.. hadde det funka for oss, hadde jeg klamra meg til samsoving så lenge som mulig. Men dessverre så vi at lille våknet endel unødvendig når hun lå sammen med oss, så når vi flyttet henne på eget rom gikk vi fra ca 8 oppvåkninger til 2-3.
Jeg ammer fortsatt ca kl 23 og ca kl 3, men når jeg begynner i jobb igjen har vi planer om å venne henne av mat på natten. Rett og slett fordi jeg ikke orker sitte på jobb å være trøtt hele dagen. Jeg vil ha energi til både jobb- og når jeg kommer hjem til lille på ettermiddagen [emoji3]
 
Jeg nattammer 4 ganger om natten ca. Er det mange som har begynt med avvenning? Jeg føler jeg nesten må forsvare at jeg nattammer enda, nesten som det blir sett ned på... men det er eneste måten jeg får nok søvn på [emoji28] pluss samsoving er jo koselig.

Men skal jobbe natt når jeg skal tilbake til jobb så må vel avvenne det etterhvert [emoji28] tips og råd til dette så det ikke blir så alt for sårt?
Hvorfor skulle du forsvare deg? En uting denne momshaming som foregår! Det er kjempe flott at du enda nattammer og at det funker for dere :) hadde omstendighetene vært annet hadde jeg også latt det gå sin naturligegang ;p

Samsoving er koslig, og jeg elsker det når det går, men for oss tørr vi ikke da vi begge er veldig i dyp søvn om natten og kan ligge på hverandre uten at den andre merker det(bortsett fra da te der eller føtter mister blldtilførsel) så å ha en baby oppi vår seng i den søvnen går ikke! Men fra morgenen av, da vi sover lettere, bruker vi å ta han lamme oss og det er så kos ❤

Har desverre ikke noen tips til avvenning da med storebror plutselig ikke lengre ville ha og den lille nå blir byttet over på flaske for å få mettet bedre
 
Jeg nattammer 4 ganger om natten ca. Er det mange som har begynt med avvenning? Jeg føler jeg nesten må forsvare at jeg nattammer enda, nesten som det blir sett ned på... men det er eneste måten jeg får nok søvn på [emoji28] pluss samsoving er jo koselig.

Men skal jobbe natt når jeg skal tilbake til jobb så må vel avvenne det etterhvert [emoji28] tips og råd til dette så det ikke blir så alt for sårt?
Jeg nattammer også [emoji6] og hvis lille vil ha det slik hele amme-perioden; så so be it [emoji6] prøver å legge lille tilbake i hans seng etterpå, men hvis jeg er virkelig ør av trøtthet så bare gnur jeg han inntil meg og sover videre, det er jo så kos [emoji7] men for ryggens del er det best når jeg klarer å legge han tilbake, slik at jeg kan bevege meg litt [emoji23]
Tror vi ammer ca kl 23, 02, 06..
 
Back
Topp