Sytetråd *laaangt*

Sol & Måne

Forelsket i forumet
Ååååå.. jeg er så sliten!!

Mannen og ungene kom hjem på torsdag etter å ha vært på ferie i 2 uker, kjempedeilig å endelig få de hjem selvfølgelig! Hadde det ikke vært for at mannen drakk seg drita på fredagskvelden (ungene fikk reise på hytta til mormor) og lå halve dagen i senga på lørdag da vi egentlig skulle ordne i stand i huset(sa han hadde mageknip), ikke så lenge siden vi flyttet og har pusset opp en del, og jeg med min bekkenløsning og diverse andre plager har ikke akkurat fått gjort så mye her. Ble til at jeg, min søster og hennes samboer holdt på her og prøvde å få ting i orden. To timer før de skulle reise og jeg skulle hente ungene sto han opp for å gjøre noe.

Søndag lå han i senga hele dagen fordi han hadde blitt forkjølet og hostet så fælt. Så det ble lite hvile på meg med begge barna, ikke misforstå -veldig deilig å endelig få litt tid sammen med de!! I går vekker han meg klokka halv 6 for å fortelle meg at han ikke drar på jobb likevel for han skal bestille time hos legen! Da hadde jeg ikke sovnet før rundt klokka 3 fordi han hostet så mye.. i tillegg til at jeg sov dårlig natta før pga samme problem. Sovnet heldigvis igjen en time seinere ca og våknet kl 8:30, spurte da om han hadde ringt til legen, da hadde han sent en sms.. sa til han at det nyttet ikke med en sms hvis han skulle ha time samme dag, -men joda det hadde han leste på nettet at det gikk an.. kl 10 får han sms fra legekontoret om at hvis han skulle ha hatt hastetime skulle han ha ringt før kl 8:30!! HA! hva var det jeg sa?? :P Så i hele går lå han også i senga -greit nok for han skulle jo ha vært på jobb. Midt på dagen begynner jeg å kjenne at formen min begynner å bli dårligere.. Dvs at jeg kjenner at det tetter seg litt i skallen og utover kvelden er jeg også blitt pottetett!! Sovnet kl 22 og våknet igjen 3 timer seinere, lå våken i 4 timer, sov i 3 og måtte da stå opp for en kontroll hos jordmor.

Irriterer meg over at jeg ikke klarer å si det som det er når jeg er hos JM.. alt er liksom så bra, jada sover "litt" dårlig, har "litt" vont i bekkenet, "litt" vont når barnet sparker/rører på seg(kjennes som ungen har tenkt seg ut en helt annen vei en gjennom fødselskanalen!), men like blid er jeg.. ååå..blir så sint på meg selv for at jeg alltid skal "pynte litt på" hvordan jeg egentlig har det!!
Da jeg kom hjem var det mannen sin tur til å dra til legen, 3 timer tok det! Trodde jeg skulle dø av utmattelse da han endelig kom hjem. Han tok med seg ungene ut en tur da sånn at jeg skulle få sove litt, men jeg klarte jo ikke å sovne pga at jeg er så tett at det gjør vont å ligge for lenge i samme stilling og det gjør vont å snu seg og og og..
Må ringe til legen i morgen og høre om han kan gjøre noe for meg. Mannen fikk beskjed om at det var noe virus, fikk noe som heter Azitromax og Rinexin. På pakningsvedlegget til A står det at det ikke foreligger tilstrekkelig informasjon om bruk av det hos gravide, og på R står det at det er mulig at fosteret påvirkes og at man ikke skal bruke det de 3første mnd i svangerskapet. Er usikker på om jeg kan få noe lignende, er 36 uker nå og orker ikke tanken på å eventuelt gå igjennom en fødsel i denne tilstanden :(

Uff tror jeg har sytet fra meg for hele året nå altså.. ikke så ofte jeg syter, men når det skjer så blir det laaaangt!! Så hvis du fortsatt sitter og leser så skal du få et klapp på skulderen fra meg :P haha

Uff da, ser at det er slitsomt og at du trengte å syta litt ;)
Men: bor du i nærheten av ein helsekost butikk? Der har de nemmelig noe som heter Fenu-max, men eg e litt usikker på om det kam brukast av gravide. De inneholder timian og bukkehornfrø.. Det hjelper på tett nese (eg har tatt dobbel dose tidligare for at det ska sleppa fort )

God bedring te deg :)
<3 29.08.13 <3 *sladrer med Madison25 & lykkelig*

Leste alt..;) KAn ikke annet enn å sende deg en stor klem og si at jeg håper du blir fort bra og at legen kan hjelpe..:)Hvil deg godt og send gubben ut med ungene hver dag..

Stakkars! :(
Blir jo sliten bare av å tenke på hvordan du må ha det! Håper der ordner seg med legen å at du blir fort frisk.. ! Å mannen din slik han kan hjelpe deg.! God bedring klem!

Fikk vært hos legen i dag og det var som jeg trodde.. jeg kan ikke ta de medisinene som mannen har fått.
Det eneste jeg kan bruke er saltvannsdråper i nesa for å løse opp litt. Han tok tre prøver som skal sendes til sykehuset for sjekk. Ville nødig gi meg noen medisiner hvis han kunne unngå det. Så nå må jeg bare krysse fingrene for at prøveresultatene er klare til fredag, ellers må jeg vente til mandag.
Fikk sovet litt i dag etter at jeg kom hjem fra legen. Mannen tok med seg ungene ut litt og rydda litt her og der i huset etterpå :)
I morgen må han tilbake på jobb så da blir det meg og barna her hjemme. Håper at barna slipper unna dette viruset sånn at de kan begynne i barnehage og SFO på mandag, de har gledet seg sånn til å møte igjen alle barna.

Huffameg! Hørtes ubehagelig ut. Ikke at det er noe trøst men mannen min er litt lik din. Han drakk øl samme kveld som jeg gikk i fødsel for en uke siden :o bah..

Håper han får til å hjelpe deg mef barna i helga vertfall. Er det ikke besteforeldre eller noen som kan hjelpe deg mens mannen er på jobb?

Saltvannsspray funker ikke så mye da. Jeg brukte den med mentol da jeg var forkjølet, bare halv spraydose å maks 4-5 ganger daglig sist jeg var forkjølet. Var i 2.trimester. legen min sa det var ok om jeg ikke brukte mer å i mer en ti dager ;)
Håper du blir fort frisk. Massr god bedring og styrkeklemmer ;)

(Takk for klappen på skuldra :) )

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
* Sladrer med Lillemirakel *

Har brukt otrivin i svangerskapet. Fikk også svar fra legen at det var ikke farlig så lenge jeg ikke brukte mer enn det som stod. Ønsker deg god bedring :-)

Huffameg! Hørtes ubehagelig ut. Ikke at det er noe trøst men mannen min er litt lik din. Han drakk øl samme kveld som jeg gikk i fødsel for en uke siden :eek: bah..

Håper han får til å hjelpe deg mef barna i helga vertfall. Er det ikke besteforeldre eller noen som kan hjelpe deg mens mannen er på jobb?

Saltvannsspray funker ikke så mye da. Jeg brukte den med mentol da jeg var forkjølet, bare halv spraydose å maks 4-5 ganger daglig sist jeg var forkjølet. Var i 2.trimester. legen min sa det var ok om jeg ikke brukte mer å i mer en ti dager ;)
Håper du blir fort frisk. Massr god bedring og styrkeklemmer ;)

(Takk for klappen på skuldra :) )

Uffda, skjønner ikke at de ikke kan la være å ta seg øl når det nærmer seg termin. Jeg har nå gitt klar beskjed om at nå er det totalt avholdenhet som gjelder fram til fødsel!
Kjenner ei som var på bursdag når fødselen startet og mannen var dritings.. De måtte sette inn en egen seng til han ved siden av den hun lå i under fødselen!! Hvis det hadde vært meg så hadde han fått vente på gangen! :P hahaha

Jeg ba mannen stikke innom apoteket etter jobb i går og da fikk han kjøpt med seg Otrivin så det har jeg brukt siden midt på dagen i går. I kveld kunne jeg faktisk lukte litt mat :)

Nå har jeg fått det ned i lungene også da :( Hoster og hoster hele tiden!
Ingen prøveresultater i dag dessverre, får krysse fingrene for at jeg får noen svar på mandag.
Huff.. var ikke sånn jeg hadde tenkt å ha det nå på slutten :(

Jeg ba mannen stikke innom apoteket etter jobb i går og da fikk han kjøpt med seg Otrivin så det har jeg brukt siden midt på dagen i går. I kveld kunne jeg faktisk lukte litt mat :)

Nå har jeg fått det ned i lungene også da :( Hoster og hoster hele tiden!
Ingen prøveresultater i dag dessverre, får krysse fingrene for at jeg får noen svar på mandag.
Huff.. var ikke sånn jeg hadde tenkt å ha det nå på slutten :(
:( sender over en stor klem, og et tips for nesen: jeg bruker rhinox nesedråper for barn, og har brukt det de siste ukene for å klare å puste om natta..(svangerskapstettinesen...) de er lettere å slutte med, altså man blir ikke like fort avhengig av de som nesespray.. Og masse god bedring!

Uffda, skjønner ikke at de ikke kan la være å ta seg øl når det nærmer seg termin. Jeg har nå gitt klar beskjed om at nå er det totalt avholdenhet som gjelder fram til fødsel!
Kjenner ei som var på bursdag når fødselen startet og mannen var dritings.. De måtte sette inn en egen seng til han ved siden av den hun lå i under fødselen!! Hvis det hadde vært meg så hadde han fått vente på gangen! :P hahaha

Mannen min fikk seg en støkk han ja. Hehe..
Ikkr mer alkohol nå vertfall :)

Back
Topp