Sytetråd-hormoner.. (Lang)

Marcen

Forelsket i forumet
Sønnen min er født med en defekt på det ene øyet som gjør at vi måtte begynne med øyelapp når han var 3 mnd, dette for å forebygge mot skjeling. Når han ble 1 år begynte han med briller også fordi han har synsforskjell, så også dette for å unngå skjeling... Men nå er han 2,5 år og har til nå ikke skjelt.. Men de siste to ukene nå på kveldstid, når han ikke har på briller, ser jeg at det ene øyet "detter ut"... Så nå er skjelingen en faktum...

Vet jo at dette er en bagatell, men likevel blir jeg liksom litt lei meg... Vi skulle prøve å sette på øyelapp i stad (dette sluttet han med når han begynte med briller), men da kom det såre gråten (dere som har barn fra før kjenner den....), og tårene spratt ut... "Mamma, jeg vil ikke ha på den.... Mamma, jeg vil ikke...." Da begynte jo jeg å gråte til slutt... Vet at det er latterlig, men ingen vil at barnet sitt skal være annerledes.. Han går på stor avdeling i barnehagen og noen av de eldste har allerede komentert brillene hans, og hvis han nå må (mest sannsynlig) begynne med denne lappen igjen er jeg så redd for at han skal skjønne at han er annerledes.. Han blir 3 år til sommeren så han er stor nok til å få med seg hva andre sier...

Uff dette ble langt og klønete. Som sagt vet jeg at dette er en bagatell, men mamma-hjertet mitt gråter litt der... Hormonene hjelper nok til litt også....

[:(] Huff, skjønner godt at du ble lei deg!
Fikk vondt av han når jeg leste det du hadde skrevet!
Vet ikke helt hva jeg skal si, men vil gi deg en liten klem

ORIGINAL: tullingen

forstår godt at d ikke e noe lett
men selv jobbe eg i barnehage på stor avdeling å har ein me lapp å briller
me hadde tema syn(øynene vår) i ei samlingstund å fortalte at noen måtte ha briller noen lapp, noen begge deler å at d va noen som ikke kunne se ol
har ikke vært noe mobbing eller noe heldigvis!
kansje du kan snakka me di i barnehagen?

Ja, det må jeg nok gjøre.. Men jeg er jo så hormonell om dagen da.. Så jeg griner for alt.. Blir jo blank i øyenen av å lese mitt eget innlegg.. Så da begynner jeg nok å grine i barnehagen også... Men, men de ser vel den... [:)]
Godt å høre at dere har gode erfaringer med dette hvertfall... Takk for svar..

Takk takk begge to... [:)] Skal på Ullevål på fredag.. Så det blir spennende...

Back
Topp