syteinnlegg

babyønske13

Elsker forumet
jeg må syte litt nå kjenner jeg, jeg er både lei, frusteret og irritert på en gang nå. Markus ligger med feber og infeksjon i halsen og vært hos legen, i dag så ba jeg min mor om å komme å hjelpe meg med å få i han mat, jeg klarer rett og slett ikke å få i han mat, pluss at hu måtte komme med smertestiller til han. greit nok, så kommer hu inn døra her med venninna si på slep og har kjøpt med hele bakeriet, (ja, det er jo koselig at hu gjør det), så setter hu seg ned å klager over at jeg har det rotete, greit jeg har ikke fått ryddet og vasket på tre dager og at jeg ikke har fått vasket opp etter middagene pga at enten så har jeg sittet med markus i armene mine eller så har samboern gjort det og jeg har måttet få slappet av eller spist. og så fikk jeg høre preken om hvorfor ikke svigermor kunne å komme å hjelpe meg i dag da, svigermor bor 45min med bil herfra og moren min bor 10min med bil herfra og bor i samma kommune som oss. da fikk jeg gjennomgå om hvorfor jeg ikke spurt henne om hjelp, grunnen til at jeg ikke spør hu er at hu maser mye på meg, hu har maset på meg om markus hver dag siden han ble født og nå som han ligger dårlig vil jeg helst ha fred og ro rundt meg. Ikke nok med det så maser moren min om dåpen, om at jeg må kjøpe blomster og kjøpe ditten og datten, da ble jeg så forbanna på hu og sa at jeg har egentlig ikke råd til å ha den j***** dåpen med hele slekta og kjøpe inn alt det hu vil at vi skal kjøpe. Vi skal jo også ha råd til å ha mat på bordet i tillegg vi også og vi har regninger vi som alle andre, hu tror at vi har så mye bedre råd nå som samboern har ny jobb og bedre betalt jobb, men det har vi jo, men jeg har ikke full lønning nå som jeg går hjemme med markus. Siden Markus i tillegg er syk så får ikke vi ut å handle til dåpen, hu tilbude seg ikke engang å passe han i helga for oss så at vi får handla til dåpen engang! Hu dro for en halv time siden hjem, og med engang jeg lukket døra til henne så kom tårene frem. Foreldre skjønner ingenting, de husker rett og slett ikke åssen det var å være nybakteforeldre. 

Huff... du har all rett til å syte! Ikke akkurat dette du forventer å få slengt i trynet når en ber om litt hjelp...
Virker som det er null forståelse fra mødre/svigermødre av og til. De sammenligner alt med når de hadde nyfødte, men økonomien skal jo være bedre enn de hadde det...
STOR klem til deg!!!!

Back
Topp