Syte syte syte klage klage klage.. Mannfolk!!!!

Grete71

Forumet er livet
I går kveld hadde jeg en dritt kveld. Var møkkasur... Totalt tom for energi (sikkert fordi jeg var så sur).
Altså, mannen kjører lastebil, og vet jo aldri når han er hjemme. Så da blir jo hele "ansvaret" mitt.
Først og fremst jobber jo JEG også 100%. JEG kjører Vetle til barnehagen, henter han, hjem og lage middag, JEG lager middagen til Vetle, JEG vasker klærne, henger dem opp og bretter dem sammen.... JEG betaler regningene, og har kontrollen på det meste. Er liksom så enkelt for mannen å bare stå opp, gå på jobb, jobbe litt lenger, og så hjem - til ferdig middag... Og så se på tv resten av kvelden.

Sa til han for 2 dager siden at vi måtte skifte lyspærene på gangen. Det kom han på i dag tidlig - og nå når jeg snakket med ham på tlf spurte jeg om han skiftet dem før han reiste. Neeeei... Men det var nok ikke vanlige lyspærer i dem. "Neivel - åpnet du for å se da?!?" Nei han gjorde ikke det... EEEEEEEHHHHHHH halloooooooo???!!!!! [&:][&:][:@][:'(]

Vi hadde en diskusjon om dette for lenger tid siden; fordelingen av ansvar hjemme. Jeg har funnet ut at han faktisk har blitt "opplært" i å ha det slik; kona gjør alt. Middag klar på bordet når han kommer hjem - slik gjorde DE det når han var liten. Men det er bare 1 stor forskjell; mora hans var hjemmeværende!!!!!! Hun jobbet ikke 100% utenom!

Pokker, jeg er gretten for tiden.... [:@]

Huff.. skjønner du blir irretert da ja.. hatt litt det samme selv..

da må du oppdra han på nytt, det måtte jeg med min kjæreste.

Han kunne ikke lage mat, ikke vaske og sortere tøy... osv

men nå er han super flink, nesten flinkere enn meg :)

Takker mannen for at her er det 50-50.. Hadde han ikke stilt opp hadde vi heller ikke vært gift i dag.. Han vasker klær, bretter dem, vasker gulv, støvsuger, ja det meste bortsett fra støvtørking.. Vi begge er i jobb så det skulle da bare mangle.. Nå har han en far som gjør like mye hjemme som mor da så her er han vant med det.. Men sett ned foten vennen, det skal ikke være sånn i 2009....

Nei det skal søren ikke det.... Er det rart det ikke ble noe homptitompti i senga i går????!!!!!! [8D]

Det hender han tar tak og RYDDER - og da må VI bare skygge banen, for da går vi bare i veien... Og dèt er jo forferdelig irriterende!!! Da er det jo nesten ikke kjekt at han rydder en gang... [8D]

Hehe.. Da vet vi det at Grete ikke hadde sex i går [:D][8D][:-]

Men over til det andre, jeg hadde satt meg ned og sagt at gjorde han ikke mer i huset så lot du det forfallet.. Se hva som da skjer..

Det er jo såååå irriterende, for vi har snakket om det sååå mange ganger! Og det var FØR jeg ble gravid!!!! Sukk og stønn... Nei, jeg får nok bare slutte å vaske klærne hans...

Ja uff, tankene slår meg også av og til.. Men det er klart, VI er kanskje litt "pinglete" som ikke gjør noe med det da, men bare fortsetter... [&:][8|]

Jeg forstår at jeg må ha en flott mann. Kanksje jeg henter og leverer noe mer i bhg enn han, men så jobber jeg også mindre (70% for øyeblikket). Likevel hender det titt og ofte at jeg har handlet inn middagen, men det er han som setter i gang på kjøkkenet i det han kommer inn døra. Før han kommer kan Eirik og jeg ha sittet ute på lekeplassen i en time. Nei, jeg har det nok ganske så godt så nå må jeg nok rulle inn geipen de dagene det er litt ekstra slitsomt[8D]

ORIGINAL: LovelyTwo

ORIGINAL: Grete71

Ja uff, tankene slår meg også av og til.. Men det er klart, VI er kanskje litt "pinglete" som ikke gjør noe med det da, men bare fortsetter... [&:][8|]

Skal si deg en ting jeg, jeg lot ALT forfalle her... gadd ikke gjøre NOE på mange uker, bedde på meg vennebesøk (som visste om situasjonen, slik at de ikke brydde seg om skitten). Men sambo gjorde INGENTING allikevel. SLå den du. Dermed ble det tredobbelt så mye for meg å rydde opp igjen. Vasket 5 maskiner med klær på en dag, trodde jeg skulle døøø. MEN han tok litt av oppvasken da, fordi han trengte en tallerken og et glass. Bortskjemte faen [&o] Har kranglet mye om akkurat det der.

Noen ganger slår han til da, og gjør bittelitt, men er så innmari sjelden mellom hver gang dessverre.

Autsch - da har du det MYE verre enn meg! [&:]

ORIGINAL: Tre blir fire

Jeg forstår at jeg må ha en flott mann. Kanksje jeg henter og leverer noe mer i bhg enn han, men så jobber jeg også mindre (70% for øyeblikket). Likevel hender det titt og ofte at jeg har handlet inn middagen, men det er han som setter i gang på kjøkkenet i det han kommer inn døra. Før han kommer kan Eirik og jeg ha sittet ute på lekeplassen i en time. Nei, jeg har det nok ganske så godt så nå må jeg nok rulle inn geipen de dagene det er litt ekstra slitsomt[8D]

Ååååååh sånn vil jeg også ha det!!!!! [:D]

Nå gjorde jeg det FEIGE, jeg sendte en laaaang sms til han. Ikke noe kjefting, bare fint "kan du være så snill" osv. Så fikk jeg jo telefon da (på jobb....) om hvorfor jeg ikke kan SI det i stedet for å sende sms? Jooooo, for da blir du jo som regel SUR når jeg sier noe.....

Joda han skulle hjelpe til litt mer... Han så jo den. Sa til han at han f.eks. skulle se på hva som skjedde når vi kom hjem fra arbeid;

jeg setter i gang med middagslaginga, han setter seg rett ned i stolen og krangler med Vetle om hva de skal se på TV.... Da måtte han le litt, for det var jo sant...

Så får vi se om det hjelper, da.... [&:]

skjønner godt du blir lei!!
jeg hadde aldri orket å ha en mann som jobbet så lenge hver dag, og ikke gjorde noe hjemme.
all respekt til du som har det sånn altså. må si du er flink som holder ut![:)]
er det ikke muligheter for han å jobbe kortere dager heller?

Nei egentlig ikke. Lastebilsjåfør er et ustabilt yrke.... Da må de liksom kjøre når det er kjøring. Men begynner å bli lei av at vi aldri vet noe om overtiden, vet aldri NÅR det blir overtid, før kanskje en time før han egentlig skulle være ferdig.

Men det VERSTE er egentlig at HAN synes det er greitt nok; altså, hans oppgave er å stå opp, gå på jobb, komme hjem... Da er det greitt nok, liksom. Men nå får vi se da, hva som skjer framover. Akkurat nå er han på langtur og kommer ikke hjem før i morgen ettermiddag... Dèt er også greitt - spør ikke MEG om det er greitt... [:'(]

huff, vet altfor godt hvordan du har det! Min kjære har nok også det inntrykket - at mannen kun skal jobbe og slappe av! Jeg ordner alt om morran, for han må jo selvfølgelig dra på jobb før kl 7. Bare for å sitte sammen med de andre gutta og skravla til kl 8, da han faktisk begynner på jobb. Jeg står opp med mini og order han, lager matpakke og får han i barnehagen. Så drar jeg på jobb. Jobber fullt jeg også, og etter jobb er det henting i barnehagen, hjem og lage middag, rydde etter middag, holde huset i orden med støvsuging, vasking og alt som er. Alt dette foregår med en toåring som er sur og sliten etter en lang dag sutrende rundt beina mine. Så kommer mannen i huset hjem, helst 2-3 timer etter at han egentlig skal fordi han måtte jobbe lenger eller fordi han måtte hjelpe noen med noe. Da må han spise middag og lese avisen, sitte på do i en halvtime og skifte før han er klar til å gjøre noe som helst annet. Og da er det snart leggetid for mini. Som deg betaler jeg også alt av regninger og har alt ansvar for økonomi osv. Han har ikke ansvar for noenting.
Nå som jeg er i så dårlig form (kvalm, svimmel, hodevondt og trøtt) orker jeg ikke gjøre stort etter jobb, og først nå merker jeg hvor mye jeg egentlig gjør hjemme. For huset ser ikke ut, klesvasken når opp til taket snart og alt er bare kaos.
Han er jo en utrolig snill mann, veldig god pappa og står på når han må. Han er også egentlig flink til å hjelpe til, men jeg må gjerne be om det og han tar bare det som er aller mest nødvendig. Så ikke meningen å surve over han, men av og til er det veldig frustrerende å ha et barn uten ansvar til samboer, i stedet for en partner som tar sin del!

Det er jo dèt som er irriterende; at vi må BE om de kan gjøre ditt og datt. BE de om å støvsuge. BE de om å legge mini. BE de om å legge sine egne klær inn i skapet etter at JEG har bretta dem sammen... [8|]

At vi holder ut?????!!!!! [8D][:D][8D] NOE positivt må det jo være med dem... [:)]

Det er jo dèt som er irriterende; at vi må BE om de kan gjøre ditt og datt. BE de om å støvsuge. BE de om å legge mini. BE de om å legge sine egne klær inn i skapet etter at JEG har bretta dem sammen... [8|]

At vi holder ut?????!!!!! [8D][:D][8D] NOE positivt må det jo være med dem... [:)]

Og det verste er at når han endelig har støvsugd, etter at jeg har spurt 3 ganger om han vil gjøre det - da skal han liksom få ros opp i skyene fordi han har vært så flink!!! Og i løpet av de 10 minuttene det tar å støvsuge, har han bannet og skreket opptil flere ganger fordi ledningen setter seg fast eller han ikke kommer til ordentlig uten å måtte flytte på en stol feks! hehe.. må jo bare le også, det er jo helt håpløst.

Noe positivt er det nok med dem, og som jeg sa - han er EGENTLIG ganske flink, det bare topper seg med irritasjon og frustrasjon hos meg til tider.

Nehei???!!! Var han hjemme og begynte ikke på middagen???!!! Ååååååhrk.... Joda, det hender mannen i hvert fall begynner på middagen, hvis jeg sier hva vi skal ha. Koke poteter f.eks. [8D]

Fytti, tror jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde tatt mini med på kinarestaurant eller noe.. [:D]

ORIGINAL: *Lillejenta*

Og det verste er at når han endelig har støvsugd, etter at jeg har spurt 3 ganger om han vil gjøre det - da skal han liksom få ros opp i skyene fordi han har vært så flink!!! Og i løpet av de 10 minuttene det tar å støvsuge, har han bannet og skreket opptil flere ganger fordi ledningen setter seg fast eller han ikke kommer til ordentlig uten å måtte flytte på en stol feks! hehe.. må jo bare le også, det er jo helt håpløst.

Noe positivt er det nok med dem, og som jeg sa - han er EGENTLIG ganske flink, det bare topper seg med irritasjon og frustrasjon hos meg til tider.

Hihihihi nettopp!!!!!

Hvor mange ganger sier de "takk for maten" etterpå? [8D]

Nei egentlig ikke. Lastebilsjåfør er et ustabilt yrke.... Da må de liksom kjøre når det er kjøring. Men begynner å bli lei av at vi aldri vet noe om overtiden, vet aldri NÅR det blir overtid, før kanskje en time før han egentlig skulle være ferdig.

Men det VERSTE er egentlig at HAN synes det er greitt nok; altså, hans oppgave er å stå opp, gå på jobb, komme hjem... Da er det greitt nok, liksom. Men nå får vi se da, hva som skjer framover. Akkurat nå er han på langtur og kommer ikke hjem før i morgen ettermiddag... Dèt er også greitt - spør ikke MEG om det er greitt... [:'(]

off kjipt nå det skal være sånn!
syns i alle fall han burde spør deg om det er greit.
vil jo tro det er slitsom i perioder også når han jobber så mye.
syns i alle fall jeg er slitsom når sambo jobber mye!

ORIGINAL: Momaikokenon
Vet du hva han presterte å si en dag? Jeg var på vei hjem fra jobb, han hadde allerede vært hjemme en stund, og han ringer meg å spør om NÅR MIDDAGEN ER FERDIG!!!!!!!!! Toppen på frekkhet, altså!!!!! LAG MIDDAGEN DIN SELV!!!!!

Den har jeg vært borti også ja.
Det er visstnok veldig slitsomt å begynne med mat når han er hjemme først.. og dersom jeg mot formodning spør om han kan starte med middag, nei da er han opptatt da, og aldri hjemme før meg....[:@]

Back
Topp