Sysselsetting

1+1

....
Hva gjør dere for å få tida til å gå? :-) Jeg har hatt så mye tid til overs nå mot slutten, så lærte meg først å hekle og heklet teppe og lue til tulla. Så gikk jeg over til å sy - så har sydd sengetøy til seng og vugge :-) Og nå har jeg nettopp lært meg å strikke, så skal sette igang med en nydelig strikkedress til ho som ho kan ha neste vinter. Trenger litt tid på meg med den ;-) Gøy når man får det til å ender opp med noe hjemmelaga :-)

Så flink du er! Skulle gjerne lært meg å hekle og strikke. Men er ikke så tålmodig og har ingen som kan lære meg heller.

Tålmodigheten kan jeg ikke hjelpe med, hehe, men hvis du vil lære ligger det ute strikke- og heklevideoer på http://www.garnstudio.no som er lette å forstå. Kan legge inn link hvis du vil :-) Så finnes det ei bok "Myk start" av May B. Langhelle med fine og enkle oppskrifter for nybegynnere :) You can do it ;-)

Jeg har malt av alle ting. Kommoder, dører, kjøkken, bilder(!!!) Svinger meg støtt med penselen:) Så om vindusvask skal være fødselsfremkallende, satser jeg hvertfall på at all malingen burde være det!

Jeg prøver å gjøre litt matematikk med tanke på at jeg skal ha to matteeksamner i mai! Men jeg vil jo helst gjøre alt mulig annet;) Har ikke laget noe hekle eller strikkeprodukter selv (har heldigvis en flink mamma og svigermor!), men jeg har laget noen oppbevaringsbokser til lillemann med fine motiv på! Er nok mer sånn klipp og lim menneske jeg;P Tenkte å bruke de til bleier og andre baderomsartikler den første tiden, så får vi se om de får noen andre oppgaver senere;) 

Christine1989 skrev:
Jeg har malt av alle ting. Kommoder, dører, kjøkken, bilder(!!!) Svinger meg støtt med penselen:) Så om vindusvask skal være fødselsfremkallende, satser jeg hvertfall på at all malingen burde være det!

Oi - male bilder høres spennende ut :-) Hva maler du da? Gjerne legg ut bilde ;) Syns det er vanskelig å finne bilder til barnerommet - så jeg har kjøpt rammer og rammet inn deler av sengetøysstoffet. Ugler i ulike farger. Funker det au :) Tipper hjemmet ditt ser knall ut nå da, helt nyoppusset :)

Aprilblomsten skrev:
Jeg prøver å gjøre litt matematikk med tanke på at jeg skal ha to matteeksamner i mai! Men jeg vil jo helst gjøre alt mulig annet;) Har ikke laget noe hekle eller strikkeprodukter selv (har heldigvis en flink mamma og svigermor!), men jeg har laget noen oppbevaringsbokser til lillemann med fine motiv på! Er nok mer sånn klipp og lim menneske jeg;P Tenkte å bruke de til bleier og andre baderomsartikler den første tiden, så får vi se om de får noen andre oppgaver senere;) 

Kjenner meg igjen! Er selv student og burde helst lese pensum og skrive notater ettersom jeg skal levere inn en bacheloroppgave neste vår. Men har ingen motivasjon og da blir det heller ikke godt arbeid. Så da lar jeg være :P Får gjør det til neste år når pappaen er hjemme med mini :) Syns du var veldig kreativ med de boksene. Hadde vært gøy å se dem :-)

Lykke'i'magen skrev:

Christine1989 skrev:

Oi - male bilder høres spennende ut :-) Hva maler du da? Gjerne legg ut bilde ;) Syns det er vanskelig å finne bilder til barnerommet - så jeg har kjøpt rammer og rammet inn deler av sengetøysstoffet. Ugler i ulike farger. Funker det au :) Tipper hjemmet ditt ser knall ut nå da, helt nyoppusset :)

Har til nå bare malt "abstrakt" om man kan kalle det det...(Malte med akrylmaling og bankkort).  Ble litt bitt av basillen etter at noen venninner var på malekurs, så vi hadde en liten malekveld her hjemme forrige uke:-).

Kanskje en ugle hadde vært noe å male til barnerommet? Der gav du meg en god idè:-) Vi får kaste oss på det prosjektet! Tror jeg må ut å kjøpe lerret etterpå! Skal legge ut bilde om det blir vellykket.

Er jo fint å ramme inn stoff også da! Er kjekt å være litt kreativ, så du får legge ut bilde du også om du blir fornøyd! :-)

Her er det husarbeid og hagearbeid... Ellers bare avslapping.
Også går tiden med til å få bikkja frisk og rask, så vi kan reise på ferie i sommer :-)

-har mer enn nok å bruke tida mi på.. men har ikke overskudd til noe når jeg har tid.. ;) skulle gjerne kost med med både strikking og sying!! og limt inn bilder i albumer som jeg henger laaaangt etter med.. Får se om det kommer mer energi etterhvert!

Har laget ferdig album til storebror:) ellers vasker eg og organiserer masse i huset:) er ikke så masse eg orker om dagen ..

Så deilig med overskudd til å gjøre så mye! Har masse som skal gjøres, men det tar så utrolig lang tid uansett hva det er. Bruker kanskje 3-4 ganger lengre tid på å vaske badet enn vanlig og totalt utslitt og gjennomsvett når en er ferdig. 

Blir litt strikking da. Akkurat begynt på noe spisebrikker, men kom til noe jeg ikke skjønte helt i oppskrifta så må søke litt på nett først, eller så blir det en tur til mor for å få hjelp:p
Klarte å finne ut av det selv! *stolt*

Vil gjerne se bilder av det dere lager:)

lage middag, vaske og rydde litt..

Spise lunsj med veninner :) har det blitt mye av..
vært en del hos frisøren, sittet modell for en lærlig som skal opp i juni

å i dag har jeg vaska vinduene i stua. 

Jeg prøver å få ferdig fotoboken om storebror sitt første år! Syns liksom det er på sin plass før nestemann sitt første år begynner :p Og så planlegger jeg et utdrikningslag.. Ellers er det veldig varierende hva kroppen orker om dagen! Men jeg er litt sånn som får fnatt av å måtte sitte og se på husarbeid som skulle vært gjort da....så tøyer nok strikken litt for langt enkelte dager!

Tja, blir vel mest husarbeid, men holder været seg sånn som i dag, så blir det å være mye ute, sittet i sola og kosa meg i dag, så må vel kanskje vaske litt vinduer og rydde litt i det ene blomsterbeddet mitt...

Har nok av ting å gjøre. Idag vasket jeg bilen (men tok ikke å avfettet den..det skal man vist holde seg litt unna når man er gravid). Etterpå feiet og vasket jeg gårdsplassen til mamma og pappa. Når jeg var ferdig med det sa ryggen takk for seg, og så var "dagens arbeidsøkt" over.

Lykke'i'magen skrev:
Tålmodigheten kan jeg ikke hjelpe med, hehe, men hvis du vil lære ligger det ute strikke- og heklevideoer på http://www.garnstudio.no som er lette å forstå. Kan legge inn link hvis du vil :-) Så finnes det ei bok "Myk start" av May B. Langhelle med fine og enkle oppskrifter for nybegynnere :) You can do it ;-)

Myk start boka er kjempegrei. Oppskriftene er ganske lette å forstå :)
(og flere prosjekter som ikke er så sykt mye jobb).

Ellers kan jeg tipse om å kjøpe ett babyalbum og begynne med de aller første sidene. Kanskje ett familietre? En side eller to med ultralyd bilder? Magebilder? en side med "events" fra graviditeten (diller, når startet 1.2. og 3.trimester, ultralyd datoer, dato eller uke for første spark eller lignende). En side med babybilde av deg og pappan + spare plass til ett bilde av baby?

DK82 skrev:

Lykke'i'magen skrev:

Myk start boka er kjempegrei. Oppskriftene er ganske lette å forstå :)
(og flere prosjekter som ikke er så sykt mye jobb).

Ellers kan jeg tipse om å kjøpe ett babyalbum og begynne med de aller første sidene. Kanskje ett familietre? En side eller to med ultralyd bilder? Magebilder? en side med "events" fra graviditeten (diller, når startet 1.2. og 3.trimester, ultralyd datoer, dato eller uke for første spark eller lignende). En side med babybilde av deg og pappan + spare plass til ett bilde av baby?

Det var kjempelurt :-) Takk! Var faktisk å kikka på sånne album i går hvor man skal skrive inn allverdens med informasjon. "Da jeg var liten" tror jeg det het :) Men tenkte ikke på at noe allerede kunne plottes inn. Er veldig glad i å lage album - men tar mye tid når man er en perfeksjonist :P (og nå er jeg hekta på strikking) Skal til byen i dag, så skal ikke se bort i fra det blir et album på meg :)

Back
Topp