Syntocinon Nesespray og dosering

Dinobambino

Flørter med forumet
Dere som har brukt eller bruker Syntocinon, hvor mange dusj/pump bruker dere før amming?

Jeg fikk den første gang til amming av storebror i 2019, og da stod det 1 dusj i hvert nesebor som dosering. Har da alltid brukt to dusj, frem til jeg leste doseringen legen hadde skrevet på de jeg får utskrevet nå (baby 4 mnd). Der står det bare 1 dusj til hver amming. Annen lege, men samme ammeutfordringer :)

Kan legen i 2019 ha skrevet så feil? Synes selvfølgelig to dusj hjelper mye mer enn ett, men vil jo ikke ta dobbel dose. Føler egentlig ingen av legene har hatt spesielt peiling på preparatet, men det er mannlige leger så synes heller ikke det er så rart :cool:

Jeg bruker 1 dose. Merker ingen forskjell hvis jeg tar 2, så ser ingen poeng i det (sier ikke at det ikke er et poeng for deg altså, men merker personlig ikke forskjell). Hvis jeg pumper lenge og føler jeg ikke har fått tømt brystene ordentlig tar jeg en dose til.

Vanlig dosering er én dose. Ikke nødvendig å bruke i hvert nesebor. Første legen har nok skrevet feil og tenkt dosering som ved vanlig nesespray til forkjølelse. Denne nesesprayen skal jo ikke virke lokalt, men tas opp systemisk.

Back
Topp