Har ikke prøvd nesesprayen. Jeg delammer også. Sier ikke noe om hva du bør eller ikke bør gjøre. Men deler min erfaring bare

Har gitt erstatning siden fødsel grunnet gulsott og mye vektnedgang. Jeg ga opp pumpestyret etter noen uker. Jeg har 2 barn jeg skal fungere for og det tok for mye tid og energi. Jeg ammet alltid før flaske. I starten spiste han mye mme. Nå er han 11 uker, amming er nok på natt og morgen. Får mme utover dagen. Gir fortsatt flaske etter hver amming på dagtid, men han spiser mindre flaske enn i starten. Så produksjonen min har gradvis økt uten pumpestyr, men det er jo delamming og vil aldri kunne bli fullamming. Det tar litt tid å øke produksjonen. Så om du ønsker å fullamme må du jo fortsette å pumpe en stund tenker jeg.
Jeg fullammet storebror og trivdes med det. Og jeg trives med å delamme lillebror nå. Fordelene med delamming er at jeg er myyyye friere enn jeg noen gang var med storebror. Fullamming tar mye tid. Med delamming kan andre også mate, og det går litt raskere. Han er heller ikke avhengig av pupp for å sove. Som er magisk.
Det viktigste er en mett og fornøyd baby

samma om det er amming, flaske, morsmelk eller erstatning.