Syntes dere hun overreagerer? (link)

*RoM*

Elsker forumet
Jeg leste denne artikkelen på rb.no om en 8 åring som hadde fått et tau rundt halsen, og nå vil moren vurder å anmelde skolen.

Etter å ha lest artikkelen syntes jeg moren overreagerer. Lurer på hva andre mener om dette?

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5660354.ece

Ja jeg syns hun overreagerer

Ja, jeg synes hun overreagerer. For å skulle straffe noen (som vel er poenget med anmeldelse) kreves det vel (?) at noen har gjort noe ulovlig eller galt. Kan liksom ikke skjønne hva det skal være akkurat her. Jada, uhell skjer, men noen ganger er det bare nettopp det - uhell.

Det kom iallfall veldig dårlig frem i artikkelen hva mammaen mener kunne vært gjort anneledes, synes jeg. For meg er dette en sånn ting som selvfølgelig er leit og fortvilende, men som ikke er noens feil direkte. Blir for dumt å skulle rette pekefingeren mot noen her.

At hun reagerer skjønner jeg men hva skal man oppnå med å saksøke en skole?
Ting skjer fort og man kan ikke se overalt 100% av tiden.
Nå tar skolen ulykken til etterretning og det burde stoppe der syns jeg! Ikke kline det utover i avisen...

Litt rart at hun måtte kjøre alene i ambulansen da. Noen burde da kunne vært med henne!

Anmeldelse er å overdrive, ja. Men skjønner at hun fortsatt er litt skjelven etter å ikke ha fått vite hvor gæli det var før hun kom til sykehuset.

Gjennomgang av rutiner- ok. Anmeldelse blir å gå for langt.
Bra SFO hadde gjort en greie ut av det etterpå, så de andre barna ikke ble skremt og oversett. 

Og feil at jenta måtte reise i ambulansen uten noen hun kjente fra før.

Ja, skulle jeg overreagert på noe som helt ville det nok vært det med ambulansen ja.

Men jeg har også falt ned fra både klatrestativer og andre rariteter som barn, og det var UHELL... Så flau jeg hadde blitt om mamma hadde tatt det videre.

Fulstendig totalt overreagering, og ett idiotisk stønt for å få trynet klistra ut over avisen... 
Bakke skole har aldri vært, og kommer aldri til å bli en dårlig skole... 

overdrivelse syns jeg også.
Trist at slikt skjer, men uhell skjer dessverre.

Overreagering delux...

Overreagering delux...

Jeg synnes det er litt overreaskjon fra mor her
det virker jo som skolen her tar ting etter ettererning og vil se om det er noe de kan evt gjøre og at de har sett til de andre ungene.
Det jeg synnes er litt være er at det ikke ble barne til sykehuse,det burde da ha vært mulig

Får ikke sett noe link jeg. Står bare at siden er borte

Tulla, så det nå

Edit: Ja det syns jeg virkelig hun gjør. Jenta laget jo sin egen "leke". Hadde det vært noe skolen hadde laget hadde det kanskje stilt seg litt anderledes.

Altså.. Skal skolen bli anmeldt for at datteren prøvde å bruke ett HOPPEtau som huske? Jentungen er 8 år. Uhell skjer! Så moren mener da at jentungen på hele 8 år trenger tilsyn hvert eneste minutt på skolen? Jaja.....

- My god!

Jeg synes absolutt de ansatte burde fått det med seg. Har jobbet i SFO selv og vet det det er mye slækking blandt ansatte. Istedenfor å "Patruljere" samler de ansatte seg ofte og prater med hverandre.

I tilleg synes jeg det er under mål at ingen ble med jenta i ambulansen. Selv på ungdomsskolen når noen brakk armen el på tur så ble en lærer med til sykehuset.

Men å anmelde er ikke rett vei å gå tror jeg. Moren burde heller ta en prat med en leder og finne ut hvordan man kan berde rutinene.

Forresten er det utrolig viktig som SFO ansatt å følge godt med. Er ikke mange år siden ei jente klarte (ved uhell) å henge seg i et tre på Hanaborg SFO, men hun ble heldigvis sett i tide og hjulpet ned. Hun var visst helt blå i ansiktet og måtte rushes til sykehus, men kom fra det uten varige mén. Om de ansatte ikke hadde fulgt med hadde hun nok dødd etter kort tid :/ 

Back
Topp