Synsundersøkelse og briller

Kengu

Forumet er livet
VIP
Jeg synes de aller fleste optikerne reklamerer for få briller til bare 1000 kr inkl glass, men er det noen sv dere som loen gang har fått kjøpt briller så billig som de reklamerer for?

jeg må ha briller nå etter å ha tatt synstest og på hjemmesiden sto det briller inkl glass fra 1000 kr, vel mine ender på 5000 og da er brillene på halv pris, spurte optikeren om de ikke hadde noe billigere, men fikk nei som svar..

Jeg synes alle jeg kjenner har samme opplevelse, men hvordan er det her inne?

Jeg synes de aller fleste optikerne reklamerer for få briller til bare 1000 kr inkl glass, men er det noen sv dere som loen gang har fått kjøpt briller så billig som de reklamerer for?

jeg må ha briller nå etter å ha tatt synstest og på hjemmesiden sto det briller inkl glass fra 1000 kr, vel mine ender på 5000 og da er brillene på halv pris, spurte optikeren om de ikke hadde noe billigere, men fikk nei som svar..

Nei, aldri betalt minstepris for brillene. Har alt mulig rart feil med øynene og glassene er av de dyreste. Tror jeg betalte 7000 sist jeg kjøpte briller i Norge. Helt forferdelig å betale så mye bare for å se....

Nei, aldri betalt minstepris for brillene. Har alt mulig rart feil med øynene og glassene er av de dyreste. Tror jeg betalte 7000 sist jeg kjøpte briller i Norge. Helt forferdelig å betale så mye bare for å se....
Var det jeg tenkte , jeg hadde ikke så mye minus men hadde litt annet styr så glassene kostet nesten 3000

Var det jeg tenkte , jeg hadde ikke så mye minus men hadde litt annet styr så glassene kostet nesten 3000
Blir fort dyrt ja. De legger på prisen for hver ting som må rettes på. Jeg må også kjøpe de tynneste glassene fordi jeg har så mye minus. Kjøper jeg de vanlige så er de nok flere cm tykke :hilarious::hilarious::hilarious:

Blir fort dyrt ja. De legger på prisen for hver ting som må rettes på. Jeg må også kjøpe de tynneste glassene fordi jeg har så mye minus. Kjøper jeg de vanlige så er de nok flere cm tykke :hilarious::hilarious::hilarious:
Mhm , synd at det skal måtte være så dyrt, jeg vet jo briller kan være dyre men ble en smule overrasket likevel

Mhm , synd at det skal måtte være så dyrt, jeg vet jo briller kan være dyre men ble en smule overrasket likevel
Ikke lett om man ikke har så mye penger til overs! Jeg ble sjokkert når jeg flyttet til Uk. Trengte nye briller men følte ikke at vi hadde råd, bruker for det meste linser uansett. Men så sjekket jeg pris og her koster mine briller 1500 kr. Rimelig stor forskjell fra 7000 :eek: det ble briller med god samvittighet da :hilarious:

Ikke lett om man ikke har så mye penger til overs! Jeg ble sjokkert når jeg flyttet til Uk. Trengte nye briller men følte ikke at vi hadde råd, bruker for det meste linser uansett. Men så sjekket jeg pris og her koster mine briller 1500 kr. Rimelig stor forskjell fra 7000 :eek: det ble briller med god samvittighet da :hilarious:
Oj stor forskjell ja. Jeg tenker litt på det om mine blir ødelagt på jobb, kan jo ikke kjøpe så dyre briller flerr ganger i året, tror jeg må få meg et billig par

Oj stor forskjell ja. Jeg tenker litt på det om mine blir ødelagt på jobb, kan jo ikke kjøpe så dyre briller flerr ganger i året, tror jeg må få meg et billig par
Litt kjedelig om de blir ødelagte når de koster så mye ja. Er liksom ikke bare å kjøpe nye hele tiden.
Man kan kjøpe nye rammer og sette inn de samme glassene hvis styrken din ikke har endret seg da. Da blir det en del billigere

Fikk databriller til kr 250, veldig enkle og med svak styrke. Da dekket jobben synsundersøkelsen, så jeg vet ikke hva den kostet.

Mitt barn bruker briller, og får ikke dekket av nav.. pga mye minus blir glassene kjempe dure og vi lander alltid på i underkant av 5000kr. Barns styrke endres hyppig, så vi kjøper nye minimum 1 gang i året..

Glassene mine er så dyre at kommer aldri til å få den prisen. Mine briller kommer på 10-12 tusen hver gang. Så var sjeldent jeg fornyet for å si det sånn. Nå har jeg skaffet meg brilleabonnement betaler en sum i måneden og jeg tok meg ut da tre briller inkl solbriller med styrke. :)

Litt kjedelig om de blir ødelagte når de koster så mye ja. Er liksom ikke bare å kjøpe nye hele tiden.
Man kan kjøpe nye rammer og sette inn de samme glassene hvis styrken din ikke har endret seg da. Da blir det en del billigere
Ja kjedelig om de ødelegges på jobb.
Det blir det

Betalte sist nå 8000 kr for brillene mine, da inkl synsprøven på ca 1000 inno der. Valgte da progressive som er vel litt dyrere også. Men aldri betalt under 5000 nei.

Mamma sine alene kommer på over 10 000 kr vet jeg.

Betalte 1800kr for 2 briller hos specsavers

Aldri kommet på minimum nei. Jeg må bl.a ha innslipte prismer i glassene. Spent på hvordan det lar seg kombinere med progressive som jeg mistenker jeg bør ha nå. Burde hatt meg en synstest.

Betalte sist nå 8000 kr for brillene mine, da inkl synsprøven på ca 1000 inno der. Valgte da progressive som er vel litt dyrere også. Men aldri betalt under 5000 nei.

Mamma sine alene kommer på over 10 000 kr vet jeg.
Min pris var uten synstest da, brillene kosta egentlig 4500 +glass til 2650

Spørs veldig på glass og innfatning. Nå har både jeg og min datter ganske dyre glass. Sist bytte på min datter var før de trakk det med tilskudd til briller til barn. Så ikke betalt så mye for briller til Hu enda. Men mine trur jeg kom på rundt 5000 kr. Er hos en lokal butikk da vi kan gå dit og den andre butikken dems er rett ved øyelege til datteren vår. Vi har ikke så veldig mye styrke egentlig. Skriver uten briller nå.

Jeg betalte 2250kr for brillene mine sist inkl. synstest (januar 2019 ca), fikk da med et par solbriller med styrke også (kunne valgt vanlige briller istedet for solbriller, men jeg har ikke behov for 2 vanlige brillepar).
Selve innfatninga kosta enten 795 eller 995, jeg prøver aldri briller som koster mer enn 1295 uansett. (Specsaver-priser)

Back
Topp