Synstest

sbsen

Betatt av forumet
MayDay2021
Det er et par år siden forrige synstest, og jeg kjenner at jeg er veldig sliten i øynene om dagen. Har noen erfaring med å ta synstest som gravid? Jeg vet jo at hormonelle endringer kan påvirke synet en del. Kjipt å kjøpe nye brilleglass som ikke passe lenger om noen måneder :p

Det er dessverre ingen vei rundt. Synet endrer seg en del og kan fortsette i opp til 2 år etter fødsel om jeg husker riktig. Hvis det endres så mye så må du jo nesten bare få tatt en sjekk. Da ville jeg eventuelt bedt dem om å bruke de billigste glassene og tilpasse dem innfatningen du allerede har slik at du kan bytte tilbake om det blir behov. Alternativt om du kan bruke linser ville jo det vært en enkel ting. Det finnes så utrolig mange forskjellige typer så om du har prøvd før kan det likevel hende du finner noen som funker nå :) Nevn det i hvert fall til optikeren når du bestiller time, noen anbefaler ikke gravide å ta synstest en gang og de fleste vil ikke anbefale deg å kjøpe nye briller. Sier de at det ikke gjør noe så burde du ikke kjøpe noe det og aldri dra tilbake for da er de kun interessert i et salg.

Jeg tok ny synstest en måneds tid før jeg ble gravid, og har blitt anbefalt av optiker å ta en ny test når jeg er ferdig med graviditeten og amming, da dette kan påvirke synet veldig ☺️

Det er et par år siden forrige synstest, og jeg kjenner at jeg er veldig sliten i øynene om dagen. Har noen erfaring med å ta synstest som gravid? Jeg vet jo at hormonelle endringer kan påvirke synet en del. Kjipt å kjøpe nye brilleglass som ikke passe lenger om noen måneder :p
Jeg sliter veldig med synet nå, og sist gjorde jeg den feilen å ta synstest mens jeg var gravid. De anbefalte meg å ikke gjøre det, men sta som jeg er så ville jeg ha den, for jeg merka det så godt. Men det var mye penger for kort tid, for det gikk jo tilbake etterpå og jeg satt med ubrukelige brilleglass :oops:

Mitt syn endrer seg litt i graviditeten, og går tilbake etterpå. Mitt syn påvirkes ikke av amming. Jeg har gått til synsundersøkelse hvert halvår når jeg brukte linser.. Da byttet jeg bare linser når synet ble dårligere. Denne gangen bruker jeg bare briller, og har ikke sjekket synet, men merker jeg ser dårligere uten briller enn vanlig. Får du vondt i hodet ville jeg absolutt sjekket synet så du får justert brillene/linsene dine :-)

Back
Topp