synstest på unga

bondekone

Forumet er livet
ar noen av derre hatt synstest på unga?
 
Her var guttungen på kontroll idag. Han var en tur inne i fjord også på kontroll. Han var litt langsynt,men de tkunne han voske av seg som de sa. Så han ska inn igjen neste år, for hvis han var langsynt da også så kunne det lønne seg med brille rnår han starte tpå skolen i forhold til bøker og etc
 
Ja, du har kanskje fått med deg at gutten her er langsynt, han har + 11, så han ser jo omtrent ingenting uten briller. Eg ville masa på dei om å få briller til han, det er bedre å gjøre det litt for tidlig enn litt for seint, mener no eg..
 
Vi var i fjor. Øyenlegen at hun var litt langsynt, men ikke nok til at hun trengte briller. Skal tilbake på kontroll i år.
 
Var på synstest i fjor og snuppa ser som en ørn!
 
Aldri.
Ikke på 4 års kontrollen heller. Storebror tittet på tavla når han fikk se med begge øynene, men ville ikke når han måtte dekke for det ene. Fikk ny time noen mnd senere, men han husket godt hva helsesøster skulle ha han til å gjøre og var absolutt ikke mer villig.
Og en ting som er et problem med storebror. Det er helt umulig å overtale han til noe. Når han ikke vil så vil han ikke.

Så hun ga opp. Men siden vi ikke er bekymret for synet hans så er det ikke noe poeng å følge det opp videre. Helsesøster skal visst ha en ny kontroll når de begynner på skolen så vi får se om han vil da.
 
ORIGINAL: juliuspus

Ja, du har kanskje fått med deg at gutten her er langsynt, han har + 11, så han ser jo omtrent ingenting uten briller. Eg ville masa på dei om å få briller til han, det er bedre å gjøre det litt for tidlig enn litt for seint, mener no eg..
da kan jeg spørre deg[:)]
Synslegen vi var hos spurte om han var plaget med synne, noe ejg svarte nei på.Men  så kom jeg til å tenke på en ting. Han har en tedens til å snuble i ting og tang som dørterskeler og siste trappetrin i trapper og gå på ting som er i synshøyde når han kommer i nærhetten av det. kan dette ha noe med at han er litt langsynt at han ikke klarer å se at det er ting nærme,men han tror det er lenger una eller at han alt har gått forbi hindre?
 
ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: juliuspus

Ja, du har kanskje fått med deg at gutten her er langsynt, han har + 11, så han ser jo omtrent ingenting uten briller. Eg ville masa på dei om å få briller til han, det er bedre å gjøre det litt for tidlig enn litt for seint, mener no eg..
da kan jeg spørre deg[:)]
Synslegen vi var hos spurte om han var plaget med synne, noe ejg svarte nei på.Men  så kom jeg til å tenke på en ting. Han har en tedens til å snuble i ting og tang som dørterskeler og siste trappetrin i trapper og gå på ting som er i synshøyde når han kommer i nærhetten av det. kan dette ha noe med at han er litt langsynt at han ikke klarer å se at det er ting nærme,men han tror det er lenger una eller at han alt har gått forbi hindre?

*blander meg inn jeg*

Det er nok slike ting han vil vite regner jeg med, men man kan aldri være sikker fordi det du skriver der er nesten som å beskrive meg.
Så noen er kanskje bare klønete også [8|] (mitt syn er -0,5 ca varierer litt pga min diabetes) hehe en liten digresjon [:D]

Jeg jobbet tidligere for en øyelege og han mente at når man skulle sette briller på små barn var det viktigere å se på hvordan synet opplevdes for barnet fremfor hva tallene han fikk i maskinen sin sa. Så hvis han er klønete pga synet så trenger han briller.
 
ORIGINAL: Berlinerbolle

Jeg har vært hos øyelege med mine barn, rundt 3års alder, og 4års alder. Pga jeg har en synsfeil som kan være arvelig.

De hadde rundt -2 (er det ikke minus som er langsynt?), noe som er helt normalt på barn.


Bondekone: jeg har også en som er "klønete". Noen barn er bare sånn uten at det er noe galt med synet.[8D]


minus er nærsynt [;)]
 
Back
Topp