Synstest når gravid

**Eggerøra**

Forumet er livet
Skal til optiker i morgen, og så sa en på jobb at synet forandrer seg under graviditet... så jeg ringte optikeren og spurte, og hun som tok telefonen spurte en eller annen der, og jeg fikk beskjed om at så lenge jeg var under 6mnd på vei var det bare å komme, men ikke etter 6mnd ut i svangerskapet... Hvorfor det da...? Hva skjer med synet under graviditetens slutt, noen som vet...? 

Jeg vet ikke, men jeg fikk samme beskjed etter jeg hadde født, at jeg ikke skulle ta synstest før jeg var ferdig med amming..

Er vel noe i det da, takk for svar[:)] 

Jeg fikk dårligere syn under graviditeten. Min optiker sa at pga det økte væskevolumet i kroppen, så forandrer ofte trykket inni øyet seg også, noe som kan påvirke synet. Hos de fleste blir synet normalt igjen etter graviditeten, men hos noen, som hos meg, så blir forandringen permanent. Begynte å bruke briller i november-10. 

jeg tok synstest pga kjøretimer. optiker sa det var normalt å få litt dårligere syn pgs trøtthet og andre ting. så selv om det virket som om jeg trengte mere styrke ville det gå over etter fødsel og bli "normalt" igjen (i mitt tilfelle er normalt -3, men da jeg var gravid kunne jeg sikkert hatt -3.5)

Hos meg ble synet veldig forverret midtveis i svangerskapet, og fikk beskjed om at jeg måtte komme tilbake ca 2 mnd etter fødsel eller hva det var. Jeg bruker nå iallfall briller, hele tiden. Uten briller ser jeg ikke bilskiltet til bilen foran selv om vi står å venter i kryss[:-][8D]

Hmm...nå ble jeg jo veldig i tvil om dette er rett tid å ta synstest for første gang...... Sliter med hodepine, derfor jeg ville sjekke...ser litt dårlig på for eksempel tekst-tv, gjort det lenge da...

Takk for svar dere [:)]

Min optiker sa også at det kan forandre seg under graviditet, men jeg var inne til undersøkelse som høygravid allikevel ... Hun sa ingenting om hvorfor eller hva som kan endre seg, det største problemet var egenlig å få apparatene nærme nok med den store magen i veien...[:D]

Min optiker sa at synet forandret seg under graviditet... Jeg var hos optiker og fikk linser da heg var 5-6 måneder på vei jeg... Og da viste jeg ikke at synet kunne forandre seg... De sa heller ingenting om det til meg[8|] Så der satt jeg i bilen og kjørte og var fornøyd med mine linser, og så plutselig blir synet tåkete og nesten svart..[:-] Fikk forklart at linsene kunne vri seg, pga hormoner, også med briller det... at synet blir mer fokusert og du må konsentrere deg hardere om ting du ser på... Var det han sa til meg da.... Så måtte bytte brliiegalss nå nettopp, og da fikk jeg en beklagelse og det ene brilleglasset som ble byttet, gratis.. For de ikke sa til meg at linsene kunne forandres/synet kunne endres....[:)]

Back
Topp