synstest i morgen(oppdatert)

bondekone

Forumet er livet
I morgen ska jeg til øyelege med guttungen
Han var der i fjord også, å da var han litt langsynt men øyelegen ville avvente å se om det bedret seg
Så blir spennene å se nå hvordan det er
kommer til å ta opp med ham at han har en tedens til å snuble, gå på ting, at han ikke liker sola og at hvis vi ber ham hente noe som liger rett foran ham så virker det osm han ikke ser det

--------------------------------------
Ja da har vi vært hos øyelegen alt var innen normalen og ingenting var galt
Legen mente at det med hodeverken kom av migrene som fastlegen våres sa. Det med snubling og slikt mente han rett og slett var at han var så stor for alderen og ikke helt mestret å bruke lemene sine som han sa. Og det at han ikke så ting framfor seg kom av at han kanjse var litt distre. Så da vet vi at synne er bra[:)]
Ble bestemt at han ville ha ham inn om 2år igjen siden både mann min og jeg bruker briller. Vi kunne bare ringe hvis vi følte for ny kontroll tidligere
 
Krysser fingrene for at det er bedre, men det er nok lurt å fortelle det du opplever selv.
Jeg vet at når de vurderer briller til barn så går det ikke kun på styrke slik som til voksne, men også hvordan barna opplever synet sitt. Men blir det et problem i hverdagen bør de jo få briller og nå som han skal begynne på skolen er det jo ekstra viktig. Det er jo uansett best å se skikkelig selv om det er upraktisk for en liten gutt med briller.

Men han liker å holde på med skyting gjør han ikke? hvordan er synet hans da. Der er det jo ekstremt viktig.
 
vi har lagt merke til at han slitter litt med konsentrasjonen og helst vil se uten kikkert . Så en av kare på skytterbanen spurte om han brukte briller til vanlig, for han sa at hvis en var langsynt så var det ikke godt å bruke kikkert de foretrakk ofte å ikke bruke kikkerten
 
Så bra at det gikk fint på kontrollen. Men er greit å følge opp videre da.
 
ORIGINAL: Mikke

Så bra at det gikk fint på kontrollen. Men er greit å følge opp videre da.
ja er greit å vite at de følger opp slik sett siden begge oss foreldre bruker briller
 
Så bra at alt var i orden! Ikke noe er bedre enn det[:)]. Han "vokser" nok inn i kroppen sin etterhvert. Ungene våre er jo ikke akkurat så gamle ennå så det blir jo litt "armer og bein"[:D].
 
Back
Topp