Synspunkter

SillyDilly

Forumet er livet
Vi skulle egentlig gifte oss 14 Aug i år, har leid lokale, skrevet invitasjoner (eller rettere sagt laget 70 invitasjoner for hånd) - må kutte ned gjestelisten til 40 pga plass. Og kommet godt igang med planlegingen - så pang var jeg gravid og jah, prioriteringen av pengene ble litt anderledes. Vi har jo nå tenkt tanken på å utsette det, MEN vi vil jo gifte oss også da, så tenker.

Kanskje det holder meg å flytte bryllupet til begynnelsen av september, og rett og slett ha det i hagen til svigers? Blir jo ikke like stivt, og pent, men det viktigste er jo tross alt at vi gifter oss![:D]

Mat: tenker da enten og grille, eller bruke noen kinesere som svigers bruker til selskap (da blir det jo selvsagt kinamat/sushi osv) Men dette er jo utrolig god mat da! Så tenker jeg jo bryllupskake og kjole (altså som utgifter) jeg skriver rett og slett at alkohol må man ta med selv, og legger ved en spøk om at jeg ble smelt på tjukka og må kjøpe bleier eller noe i den duren.

Hva syntes dere?

Det synes jeg er en kjempegod ide! [:D][:D] akkurat sånn type bryllup jeg kunne tenkt meg selv! [:)] Som du sier, det viktigste er jo at dere blir gift! [:)]

Når er terminen igjen? Jeg bare tenker at du vet jo ikke hvordan lillegull er, så du kan risikere å være veldig sliten utover høsten (snakker av erfaring[X(]), og da er kanskje bryllup med 70 gjester ganske heftig? Du må ihvertfall ikke belage deg på at du får gjort så mye selv, storebror også kan jo reagere på så mange måter.
Jeg vil ikke være negativ, for planen deres høres veldig bra ut, bare tenkte jeg skulle nevne at du ikke aner hvordan hverdagen deres er til høsten. Den kan jo være helt superduper også! [:)]
Alternativt gifter dere dere veldig stille og rolig nå eller i sommer/høst, og så tar dere festen sommeren etter? Skjønner godt at dere prioriterer pengene på en annen måte, det skjønner alle OG jeg synes opplegget med hagebryllup høres fantastisk uansett! Vi var i et sånt for to år siden, var kjempekoselig!

Lykke til med valget! [:)][:)]

ORIGINAL: papayamammaen

Når er terminen igjen? Jeg bare tenker at du vet jo ikke hvordan lillegull er, så du kan risikere å være veldig sliten utover høsten (snakker av erfaring[X(]), og da er kanskje bryllup med 70 gjester ganske heftig? Du må ihvertfall ikke belage deg på at du får gjort så mye selv, storebror også kan jo reagere på så mange måter.
Jeg vil ikke være negativ, for planen deres høres veldig bra ut, bare tenkte jeg skulle nevne at du ikke aner hvordan hverdagen deres er til høsten. Den kan jo være helt superduper også! [:)]
Alternativt gifter dere dere veldig stille og rolig nå eller i sommer/høst, og så tar dere festen sommeren etter? Skjønner godt at dere prioriterer pengene på en annen måte, det skjønner alle OG jeg synes opplegget med hagebryllup høres fantastisk uansett! Vi var i et sånt for to år siden, var kjempekoselig!

Lykke til med valget! [:)][:)]

Skjønner hva du mener har tenkt på alt dette (er 40 gjester da ikke 70) Haha.. Litt bedre hvertfall! Jeg er litt sånn at jeg tenker at jeg kommer til å gamble på å være i fin form! [8D] Haha... Det er ca 6 uker etter fødsel, så jeg håper formen er bra - eller så skal jeg helle innpå sjampis til store medaljen[8D][:D] Neida, men bare håper og tenker at det skal gå bra med en kveld!

jeg vet sannelig ikke...
som papaya sier så vet en jo ikke...
6 uker etter termin...hva hvis du går over tida? 4 uker..hmm
Synes papaya sin plan hørtes bra ut. feiring senere hvor du faktisk kan slå deg løs skikkelig.
hva om ikke lillemor tar flaske? hvem skla passe henne?
men samtidig så er det jo kos å feire samme dag som man gifter seg! og som du sier, gjøre det enklest mulig, med hageselskap.
jeg var i et bryllup hvor det kun var fest, da hadde de giftet seg på tinghuset tidligere og hatt kun middag på restaurant med nærmeste familie.

ja nei, det var visst ikke så mye vettugt å få ut av meg i dag....!!

ORIGINAL: tutta80

jeg vet sannelig ikke...
som papaya sier så vet en jo ikke...
6 uker etter termin...hva hvis du går over tida? 4 uker..hmm
Synes papaya sin plan hørtes bra ut. feiring senere hvor du faktisk kan slå deg løs skikkelig.
hva om ikke lillemor tar flaske? hvem skla passe henne?
men samtidig så er det jo kos å feire samme dag som man gifter seg! og som du sier, gjøre det enklest mulig, med hageselskap.
jeg var i et bryllup hvor det kun var fest, da hadde de giftet seg på tinghuset tidligere og hatt kun middag på restaurant med nærmeste familie.

ja nei, det var visst ikke så mye vettugt å få ut av meg i dag....!!

Hehe, nei er 6 uker hvis jeg går 2 uker over[8D] Så de er medregna! Så smart har jeg vært! Men ja, vanskelig å vite hva slags form man er i, men tenker litt sånn at: "javell, hvis jeg er sliten osv osv så blir det en litt amputert feiring, men men" Er litt sånn, ta sjansen og hopp idet[:D] Hehe... Siden det er hjemme hos svigers så tenker vi jo at noen i familien passer på lille jenta vår, og ja må jo håpe hun tar flaske! NEi vanskelig det her[8D]

jeg tror igrunn dere må kjenne på det selv, hvordan dere vil ha det og hvordan dere vil feire dagen deres.
Det er det viktigste at dere får det som dere vil!!
Og hvordan lillemor er vil dere jo ikke vite før hun er der og det er lenge til!
følg hjertet ditt, så blir det så bra så!!

Snakket litt med svigermor nå, og tror faktisk det er billigere og ha det i lokale der vi egentlig skulle ha bryllupet - og ta det til slutten av September, så er det litt lenger avstand fra fødsel! Nå må vi bare regne på det

PERSONLIG kunne jeg tenkt meg å stikke av, men men[8D][8D]

ORIGINAL: SillyDilly

Snakket litt med svigermor nå, og tror faktisk det er billigere og ha det i lokale der vi egentlig skulle ha bryllupet - og ta det til slutten av September, så er det litt lenger avstand fra fødsel! Nå må vi bare regne på det

PERSONLIG kunne jeg tenkt meg å stikke av, men men[8D][8D]

Hvorfor ikke stikke vekk, ta en syden tur og gjøre det der og vis familiue vil vær me så må de jo betalle selv og ha en fest med venner etter på

Back
Topp