synspungter - top model produkter til barn

Varla

Elsker forumet
Mailykke <3
i går var jeg med en vennine og sønnen på leketøysbutikken for å kjøpe inn litt til skolestart. jeg ble litt lamslått da jeg tittet over på "jente" delen av skolesaker, det var en hel hylle med Top Model artikler! :-0

selv håper jeg at jeg klarer å unngå å ha slikt i hus da min datter vokser opp. men hva tenker egetlig dere andre om dette? 

(syns det er stille her i sommer, så vil ha litt prat igang igjen ;-) )

jeg liker dem :) eller datteren min liker også dem heheh.
trodde først det var skikkelig "top model" opplegg. men det er bare en masse stæsj og tegnebøker som oppfordrer til kreativitet  (i mine øyner)
Jeg elsket å få voksne til å tegne mennesker når jeg var lita,slik at jeg kunne fargelegge og tegne på dem stilige klær. er vel det som er konseptet bak dette til jentene nå.
Så jeg ser ikke noe galt i det :) Kunne kanskje ha lagt et annet navn på dette enn top model men men ..

ja, jeg tittet ikke så veldig nøye bortsett fra navnet. jeg likte det ikke, men jeg forstår jo at noen må jo like det, siden det selger. finne det ikke andre lignenes produkter uten dette navnet? jeg hadde da slike tegnebøker da jeg var liten for 18-19 år siden.. dette var vel mer slik som barbie o.l. syns kanskje en fiktiv dukke er bedre å leke med, enn top model. fordi jeg syns programmet ikke er så veldig bra for barn og unge, egentlig ikke akkurat så veldig bra i det hele tatt for noen..

nei er enig med navnet på produktet. det kunne dem spart seg. Er alt for mye oppstyr rundt modell og kroppsfiksering fra før.

Men jeg har ikke kommet over lignende produkter før, til jenta mi. og hun elsker å tegne å farvelegge dette. mye mere enn de vanlige tegneblokkene som er ferdigtegnet:)

Her er det jo alt fra stickerser og ting man får kjøpt til alt dette for å lage klær å pynte dem, og blokker med dyr som man skal style. Ser at jenta mi går på lignende spill på nette når hun får spille på pcn.
men kan skjønne at det ikke faller i smak hos alle. Hadde det ikke vært for navnet så hadde dette vært perfekt for småjenter som er kreative :)
Får scrappe forsiden ;)

oki. merker jeg fikk litt bedre inntrykk av det nå faktisk. men liker dårlig navnet! veldig dårlig faktisk. om min datter liker slikt, så vil jeg prøve å finne andre produkter likevel.

Nå har ikke jeg barn i den alderen, men blander meg litt inn likevel. Personlig mener jeg det er alt for mye fokus på kropp og perfekte liv, både rettet mot barn, unge og voksne. Akkurat disse produktene fra top model har jeg ikke studert, så kan ikke uttale meg om dem, men når du nevner babie er vel heller ikke hun noe bra ideal-bilde for unge jenter. Laange bein, urealistisk smal midje og (relativt) store pupper... Men kommer nok til å la datteren min få leke med det likevel. Ser på det som vår oppgave å rettlede/veilede begge barna mot sunne og normale kroppssyn, men personlig tror ikke jeg det er veien å gå å nekte dem å leke med sånne spin-off produkter når de kommer opp i en viss alder. 

Back
Topp