Synskorrigering

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Har noen av dere tatt det? Enten bare korrigering eller laser?
Hvor gjorde dere det og er dere fornøyd? Hvor mye betalte dere per øye? :)

Følger. Jeg ville ta laser i høst (hos Memira), men har begynt å få alderssyn, og ble da anbefalt å isteden bytte ut linsene om 2-3 år.

Følger. Jeg ville ta laser i høst (hos Memira), men har begynt å få alderssyn, og ble da anbefalt å isteden bytte ut linsene om 2-3 år.
Jeg får jo ta konsultasjon først, og se hva som blir sagt. Sjekket memira og prismessig så er de rimeligere enn aleris. Men samtidig leste jeg litt diverse anmeldelser på fb, og blir da så usikker :p får sette av enda mer på bufferen og tenke litt :p

Jeg får jo ta konsultasjon først, og se hva som blir sagt. Sjekket memira og prismessig så er de rimeligere enn aleris. Men samtidig leste jeg litt diverse anmeldelser på fb, og blir da så usikker :p får sette av enda mer på bufferen og tenke litt :p
Memira er eneste alternativet i min nærmeste større by, så jeg har faktisk ikke sjekket andre. Samboeren tok laser der for et par år siden og er veldig fornøyd.

Memira er eneste alternativet i min nærmeste større by, så jeg har faktisk ikke sjekket andre. Samboeren tok laser der for et par år siden og er veldig fornøyd.
Jeg vet ikke helt eksakt hvor du bor, men er i sør? :)
Jeg bor temmelig langt sør og har en time til nærmeste store by, der leste jeg at de hvertfall har aleris og memira, så får se:p

Jeg vet ikke helt eksakt hvor du bor, men er i sør? :)
Jeg bor temmelig langt sør og har en time til nærmeste store by, der leste jeg at de hvertfall har aleris og memira, så får se:p
Jeg bor litt over en time fra Kristiansand. Tror iallfall det kun er Memira der, burde kanskje sjekke. Lettere å dra på en måte når samboeren allerede har vært der.

Jeg bor litt over en time fra Kristiansand. Tror iallfall det kun er Memira der, burde kanskje sjekke. Lettere å dra på en måte når samboeren allerede har vært der.
Aaah, så det nå at de har klinikk i kr.sand,men ikke ifht syn. Aleris altså.
Hmm, spørs om jeg må ta meg en lengre tur da. Jeg kjenner ingen som har brukt memira, og ikke bra å lese på fb :hilarious: men vet andre som har brukt aleris (til diverse ting da, ikke kun syn) og vært fornøyd. Så får se hva det blir til :)

Jeg tør ikke selv, men søster har gjort det.
Hun pleide ha -8 og -9 på øynene før. Hun har også skjeve hornhinner.
Synet var fint i 6-7 år, men nå har hun fått seg briller på ny, mener styrken på de nye brillene hennes er -1,5 til -2.

Eg opererte for nokre år sidan. Brukte ICL som er ei slags permanent kontaktlinse som blir lagt inn. Denne er også mulig å ta ut att om eg skulle ønske det.

Eg var skikkelig nærsynt og såg for dårlig til at dei ville bruke laser. Dei var redde for at eg måtte fortsette med briller om dei gjorde det. Men det er jo sånn ein finner ut på ei forundersøkelse, og du får tilbud om anbefalt behandling etter denne.

Eg betalte ca 60000 totalt.

Back
Topp