Synsforstyrrelser

Harepus91

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Mailykken 2025
Noen som har opplevd synsforstyrrelser? Sidesynet mitt på venstre øye ble plutselig borte/uklart. Har kommet seg litt nå, men har fått hodepine. Har aldri hatt migrene før, men en del vondt i hodet under svangerskapet. Livredd for sv. forgiftning, selv om det kanskje er litt tidlig? Kontakte lege eller se an? :confused5 ingen andre symptomer

Kan være migrene :o

Jeg har synsforstyrrelser flere ganger daglig i sammenheng med hodepine og migrene. Jeg har hatt konstant hodepine og migreneanfall nærmest daglig siden uke 6, og er 100% sykemeldt pga dette (16+6 i dag). Jeg blir så ustødig at jeg må fysisk holde meg fast i noe. Ser ut til at nesten hva som helst kan trigge det (varm dusj, tur i kulden, lyset fra TV/mobil/data), men spesielt om jeg blir sliten. Hverken jordmor eller lege forstår helt hva det kommer av, så jeg har begynt å trøste meg med at det går over når babyen kommer. Men det er utrolig slitsomt og jeg forstår veldig godt at du er bekymret! Jeg har prøvd Paracet, migrenenedisiner, muskelterapi og akupunktur uten hell..

Huff, håper det er noe så uskyldig. Veldig ekkelt er det iallefall. Skal på kontroll på sykehuset i morgen (pga tvillingsvangerskap), så får nevne det der.

greit å ta det opp ja! :)

Jeg har synsforstyrrelser flere ganger daglig i sammenheng med hodepine og migrene. Jeg har hatt konstant hodepine og migreneanfall nærmest daglig siden uke 6, og er 100% sykemeldt pga dette (16+6 i dag). Jeg blir så ustødig at jeg må fysisk holde meg fast i noe. Ser ut til at nesten hva som helst kan trigge det (varm dusj, tur i kulden, lyset fra TV/mobil/data), men spesielt om jeg blir sliten. Hverken jordmor eller lege forstår helt hva det kommer av, så jeg har begynt å trøste meg med at det går over når babyen kommer. Men det er utrolig slitsomt og jeg forstår veldig godt at du er bekymret! Jeg har prøvd Paracet, migrenenedisiner, muskelterapi og akupunktur uten hell..

Det hørtes helt forferdelig ut :( Her forsvant det etter ca. 30 min, men etterlot seg en dundrende hodepine. Hadde ganske panikk mens det pågikk.

Her slo det inn etter uke 12. Jeg hadde da ikke hatt noen migrene siden forrige mens og trodde dermed jeg var en av de heldige som blir kvitt migrene i svangerskapet. Begynte smått med litt hodepine en dag og noen dager senere kom ett kraftig anfall som varte i tre dager...!

Hvilken migrenemedisin er det du tar? Jeg har blitt bedt om å ikke ta noe som helst av de jeg har tatt før, jeg får kun ta paracet eller paralgin forte hvis det virkelig er krise(f.eks hvis jeg ikke får sove pga hodepinen og dermed retrigger på grunn av søvnmangel...).

Noen som har opplevd synsforstyrrelser? Sidesynet mitt på venstre øye ble plutselig borte/uklart. Har kommet seg litt nå, men har fått hodepine. Har aldri hatt migrene før, men en del vondt i hodet under svangerskapet. Livredd for sv. forgiftning, selv om det kanskje er litt tidlig? Kontakte lege eller se an? :confused5 ingen andre symptomer
Stemmer i at det kan være migrene, da forsvinner liksom deler av synsfeltet og påfølgende intens hodepine. Ved migrene kommer synet tilbake etter anfallet, så du kan jo se om du blir bedre eller ikke. Noen endringer i synet når det kommer til skarphet osv er også normalt i et svangerskap. Er mer synsforstyrrelser som er tegn på svangerskapsforgiftning. Ville bare ventet og hørt med lege/jordmor på kontroll.

Sniker. Opplevde også dette første gang jeg var gravid. Aldri hatt migrene anfall før. Var innlagt på sykehuset et par dager og tok MR, men de fant ut at det måtte være et migrene anfall. Har hatt det noen ganger etterpå også, får det som regel om jeg har lavt blodsukker/blodtrykk eller ikke har spist/drukket på en stund.

Man blir jo redd når synet forandres og hodepine er med i blidet, men det er vel normalt når man er gravid?
Har lest at hornhinnene kan Påvirkes av økt mengde væske/blod i kroppen. Merker det på mitt syn, er langsynt til vanlig og det har blitt verre etter at jeg ble gravid. Håper virkelig at det blir normalt igjen etter fødsel.

Her slo det inn etter uke 12. Jeg hadde da ikke hatt noen migrene siden forrige mens og trodde dermed jeg var en av de heldige som blir kvitt migrene i svangerskapet. Begynte smått med litt hodepine en dag og noen dager senere kom ett kraftig anfall som varte i tre dager...!

Hvilken migrenemedisin er det du tar? Jeg har blitt bedt om å ikke ta noe som helst av de jeg har tatt før, jeg får kun ta paracet eller paralgin forte hvis det virkelig er krise(f.eks hvis jeg ikke får sove pga hodepinen og dermed retrigger på grunn av søvnmangel...).

Husker ikke hva de første heter, men de jeg har nå heter MaxAlt. Både jordmor og lege har sagt det er greit, men jeg er veldig skeptisk selv og prøver derfor å ta minst mulig. Føler også at det ikke alltid hjelper.. Håper du finner noe som kan hjelpe deg! :)

Back
Topp