Synsforstyrrelser?

Lillefrue

Elsker forumet
Er det fler som sliter med det nå?
Det er virkelig ekkelt og kommer og går som det vil.
Deler av synet blir borte noen sekunder/minutter uavhengig av hva jeg gjør. Kan ligge/sitte/være i aktivitet, spiller ingen rolle.

Men er det fler? Og er det vanlig?

Blir du svimmel eller noe? Jeg får det når jeg reiser meg fort, da skyer det helt over. Og i forrige svangerskap ble jeg etterhvert plaget av blodtrykksfall, kunne komme bare jeg satt helt stille, plutselig følte jeg at det bare snurret rundt meg. :( kan ikke si jeg har merket noe med synet ellers. Ville kontaktet lege da!

Har lest her inne at flere har opplevd dette, og at det vistnok er noe om kan skje under graviditeten. Men vil anbefale deg å nevne det for legen :-)

Jeg fikk det kraftig her for to uker siden. Forsvant etter en halvtimes tid, men aner ikke hva som gjør det. Ekkelt, men har kun hatt det en gang. Om du opplever det ofte ville jeg nevnt det for jm/lege :)

Her hadde jeg en ekkel episode i slutten av juni. Klarte egentlig ikke å se noe på en halvtime- time. Jeg så liksom lys men jeg klarte ikke å se noe annet. Så kunne ikke sr hvem som var ved meg. Selvfølgelig skjedde det på en fornøyelsespark med masse folk

Jeg fikk migrene i forbindelse med mitt første svangerskap. Det begynte noen måneder etter fødselen med "bare" synsforstyrrelser (ikke hodepine), etter noen år ble synsforstyrrelsene etterfulgt av hodepine. Hos noen kan et svangerskap utløse migrene, ville uansett nevnt det for legen :)

Jeg tenkte jeg skulle nevne det for legen, har legetime neste uke. For det skjer opptil flere ganger om dagen.
Migrene anfallene mine er anderledes. Har synsforstyrrelser da også, men på en helt annen måte. Så det kan ikke være det, for da får jeg også alltid hodepine som gjør at jeg holder senga flere dager -.-

Blir ikke svimmel forresten nei, er bare deler av synet som blir uklare/borte. Merkelige greier.

Vet ikke om det er helt samme, men jeg bruker briller fra før, og under graviditeten fått mye dårligere syn i perioder, føles ut som jeg sitter uten briller selv om jeg har de på -_-
Hørt om optiker at dette er veldig vanlig!

Jeg opplever det samme, føler jeg har dårligere syn under graviditeten.
Jm mente dette ikke er vanlig, men kanskje hun ikke har fått det med seg?
Mener å ha flest flere steder at det er vanlig

Back
Topp