Synsforstyrrelser??

mortil3stk

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg hadde en skremmende opplevelse i dag tidlig... Plutselig begynte det å flimre for øynene.. vanskelig å forklare.. Føltes som jeg var blitt blendet.. Jeg fikk panikk.. samboeren min ringte legevakta så jeg fikk komme med en gang.. Det begynte gå over rett før jeg skulle inn til legen.. Han sjekket øynene mine og fant ingenting.. Målte blodtrykket...som var bra..men undertrykket litt lavt.

Jeg googlet litt dette her med gravitidet og synsforstyrrelser.. og fikk da opp flere innlegg om gravide som opplevde "ildfluer" på synet.. Når jeg las dette..så var det slik som jeg opplevde.. Merkelig!

Noen andre som har opplevd lignende?

Har dessverre ikke opplevd det selv over lenger tid. Bare korte i sammenheng med svimling...
Godt det gikk over av seg selv da og at du ble tatt seriøs på sjekk.

Ja,har opplevd dette 3-4 ganger i svangerskapet. Ganske store synsforstyrrelser. Veldig ubehagelig. Tenker å gå til lege med det hvis det skjer igjen.

Det du skriver om "ildfluer" har jeg faktisk også hatt men ikke tenkt på at har med graviditeten å gjøre. Får nevne begge deler for jm neste gang.

Tenker at det er lurt du forteller om det på neste kontroll iallfall,og kanskje tar en legetime om det kommer igjen før det. Lykke til :-)

Hei!

Jeg hadde en skremmende opplevelse i dag tidlig... Plutselig begynte det å flimre for øynene.. vanskelig å forklare.. Føltes som jeg var blitt blendet.. Jeg fikk panikk.. samboeren min ringte legevakta så jeg fikk komme med en gang.. Det begynte gå over rett før jeg skulle inn til legen.. Han sjekket øynene mine og fant ingenting.. Målte blodtrykket...som var bra..men undertrykket litt lavt.

Jeg googlet litt dette her med gravitidet og synsforstyrrelser.. og fikk da opp flere innlegg om gravide som opplevde "ildfluer" på synet.. Når jeg las dette..så var det slik som jeg opplevde.. Merkelig!

Noen andre som har opplevd lignende?

Eg hadde det slik forrige søndag og mandag. Var og hos legevakten og alt var fint. Dobbel skjekket hos legen dagen etterpå, og det så fint ut da og. Lun lavt blodtrykk. . Men skulle kontakte dem så fort eg fikk d igjen

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Hatt synsforstyrrelser, men ikke som blending. I sist svangerskap, da. Var så gale at jeg lurte på å ikke kjøre på jobb. Fikk et navn, men husker ikke hva det var... tror det ble med den ene gangen, eller en gang til :)

Har ikke opplevd det selv, men jeg vet at hormonene kan endre synet litt.
Derfor skal man vente til etter fødsel og amming med å ta synstester! :-)

Håper du slipper å få det sånn igjen, for det hørtes vemmelig ut.

Tror jeg lider av en type synsforstyrrelser selv for da jeg leste denne tittelen leste jeg ''spiseforstyrrelser??''... :P

Får håpe det går over men godt du fikk hjelp med SYNSforstyrrelsene!... ;)

Tusen takk for svar jenter :) Håper det var et engangstilfelle..skal ta det opp med jordmora også.

Ta en tur til optiker- de kan se på retina og kan mer om øyehelse enn legene;)

Back
Topp