SYNSFORSTYRRELSER!

LykkeligMamma83

Forelsket i forumet
Jeg er "plaget" med synsforstyrrelser nå etter jeg ble gravid.. Ser skygger som "flyr" forbi iblant.. Verst når jeg er sliten. Flere enn meg som har det sånn??
Har vel egentlig aldri hørt at det kan være en "bivirkning" av svangerskap, men jeg har det ihvertfall sånn. Vet jo at synet kan bli påvirket under svangerskap, men at jeg skulle få synsforstyrrelser hadde jeg ikke helt trodd.. 

Det høres ut som floatere, dvs biologisk materiale som flyter rundt i geleen inni øynene dine. Helt normalt, og trenger ikke være pga svangerskapet :)

luringen skrev:
Det høres ut som floatere, dvs biologisk materiale som flyter rundt i geleen inni øynene dine. Helt normalt, og trenger ikke være pga svangerskapet :)

Ok... Kan ikke så mye om det her jeg. Men da blir det jo spennende å se om det fortsetter etter jenta har kommet da. 
Synet mitt ble påvirket av forrige svangerskap også - måtte begynne med briller etterpå. Så da er det bare å vente å se hvordan det går denne gangen da.. - Har visstnok overømfintlige øyne ifølge optikeren..

Jeg ser mest lyn forran øya, eller ved side synet.. Dette kom etter jeg ble gravid

Kan huske at da jeg var 15 år ble det oppdaget at jeg måtte ha briller/linser nettopp fordi jeg hadde hatt slike plagsomme skygger som la seg over øyet..Var nesten så ille hos meg at jeg ikke klarte å se på det..varte i kun noen minutter før det ga seg...Jeg ble henvist til CT..Og diagnosen som ble stilt der var at jeg hadde migrene på øyet (?!) Uansett..Jeg begynte med linser og har siden det ikke hatt det...:)

Har hatt det bitte litt, men det jeg syns er plagsomt er når det "snør" 
er jo ikke mye å gjøre med det da dessverre

Ja er jo noen som er mer ømfintlige enn andre:) Er ganske interessant egentlig. Er veldig vanlig å bli mer nærsynt/mindre langsynt, men pleier alltid være forsiktig med å anbefale kunder å bytte glass før ammeperioden er over da det ofte går tilbake igjen da. Men ville ikke bekymret meg for disse skyggene hvis det ikke plutselig blir enormt mye av de og i forbindelse med lysglimt og vondt. Har de selv også, og hvis jeg spør pasientene om det så opplever over 50% de i ny og ne :)

Jeg ville sjekket blodtrykket, som det nevnes over her. Synsforstyrrelser kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Har ei venninne som fikk det påvist nå, er i uke 23.. Hun tenkte ikke noe over det, men hun hadde hatt synsforstyrrelser ei stund, og det er et mulig symptom på svangerskapsforgiftning...

Back
Topp