Synsforstyrrelse

RosaFuggel

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Dere vet når man ser ut i lyset etter å ha sett bare i mørket, så flimrer det litt en stund. Sånn har jeg det, men det ga seg ikke på lenge. Var høyre side, men begge øynene. Skikkelig snålt. Googlet og det ser ut som det kan skje nåt man er gravid.

Fler som har opplevd noe sånt?

Har skjedd her også 2-3 ganger. Jordmor mener at det er babyen som klemmer ei nerve.

Jeg er enig i at det kan høres ut som migrene. Når jeg får migrene, flimrer det foran øynene, jeg mister en del av synsfeltet, og jeg får vanskeligheter med å snakke og konsentrere meg.

Hmm.. heldigvis gikk det over etter hvert. Ble nummen i høyre hånd og litt i leppene, før det slapp. Har bittelitt vondt i hodet, men det kjennes ut som kommer litt fra nakken. Veldig rar følelse iallfall!

Hmm.. heldigvis gikk det over etter hvert. Ble nummen i høyre hånd og litt i leppene, før det slapp. Har bittelitt vondt i hodet, men det kjennes ut som kommer litt fra nakken. Veldig rar følelse iallfall!
Nummenhet pleier jeg også å oppleve under anfall! Blir gjerne nummen i varierende grad på én side av kroppen. Men du hadde ikke noe særlig hodepine mens det stod på eller etter eller?

Slet du med å finne riktig ord/skrive etter på? Jeg synes jeg må konsentrere meg veldig, og litt med tenkingen.
Nei egentlig ikke. Gikk over relativt fort (ca 10 min) og har skjedd i situasjoner der jeg har sitte fremoverbøyd og den en gang da jeg lå på ryggen. Blodtrykk og alt tipp topp her så vet at d ikke er det.

Kanskje det heller er migreneanfall du har fått. Men det beste er å kontakte jm eller lege for en sjekk bare for å være sikker.

Nei, vil ikke si det var noe å bemerke liksom..
Jeg ville kanskje tenkt at det er lurt å høre med jordmor eller lege om det er noe som bør sjekkes, som nevnt over her :) Vet ikke om man kan ha migrene uten å ha hodepine. Migrenehodepine lurer man liksom ikke på, den er så intens at man MÅ kjenne den [emoji14]

Jeg ville kanskje tenkt at det er lurt å høre med jordmor eller lege om det er noe som bør sjekkes, som nevnt over her :) Vet ikke om man kan ha migrene uten å ha hodepine. Migrenehodepine lurer man liksom ikke på, den er så intens at man MÅ kjenne den [emoji14]
Du kan fint ha migrene uten hodepine. Da får man bare de andre symptomene. Jeg har noen slike I uka for tida.

Jeg mister også som regel litt av synet eller flimrer når det kommer migreneanfall. Og jeg har også anfall uten selve hodepinen.
Hos meg kan det også kjenne ut som at det starter fra øvre rygg/ nakken.
Ville sikkert tatt en prat med legen for det er greit å finne ut av det. Jeg var hos nevrolog for å få det bekreftet- fikk mange gode forebyggende tips :)
Lykke til, og håper du ikke får migrenehodepinen i tilegg

Takk for mange fine svar :)

Da jeg var i full jobb fikk jeg ofte vondt i hodet, som kom fra stiv nakke. Men det fortonet seg aldri slik som i går, med flimmer foran øynene og prikking/nummenhet i fingrene og leppa. Spesielt ikke den rare "nummenheten" i hjernen, ble litt rar. Var på nippet til å ringe jm, men det ga seg like plutselig som det kom.

Ringer straks om det skulle skje igjen/mer :)

Synsforstyrrelser kan være tegn på begynnende svangerskapsforgiftning. Jeg ville ringt lege/jordmor asap.

Fikk det selv med nummer to, min jordmorvenninne beordret meg til jordmor (jeg har hatt auramigrene noen ganger, så jeg tenkte det sikkert var det). Hos meg var det heldigvis kun et tegn på at jeg var sliten.

Back
Topp