Syns magen er liten

Avog til syns jeg magen er bitteliten (den er sikkert ikke det), og som nå så føler jeg meg enorm! Men er ikke alle som får stor gravid mage, kommer helt Ann på kroppstypen din det :)

Jo sant det, er ikke bekymret igrunn, for jeg har mage, men sammenlignet med andre i denne uken, syns jeg den er litt liten. Når jeg ligger i sengen på ryggen, så synes magen lite. Lurer på hvor stor han blir til slutt :) Er det jordmor som vekstestimerer vekten til barnet ved fødsel? Eller gjør man vanligvis ikke det? Har hørt at man ikke skal stole på estemeringen 100%, mye feilmargin.

Jeg har også liten mage.. Jeg er 29 uker nå på tirsdag.. Folk tror nesten ikke på meg når jeg sier jeg er så langt på vei.. =P Har gravidmage, men er ikke stor..
Men lille gullet vokser normalt, så da får man bare være fornøyd med magen =) Er jo ganske praktisk at den ikke er så stor også =)

Jo sant det, er ikke bekymret igrunn, for jeg har mage, men sammenlignet med andre i denne uken, syns jeg den er litt liten. Når jeg ligger i sengen på ryggen, så synes magen lite. Lurer på hvor stor han blir til slutt :) Er det jordmor som vekstestimerer vekten til barnet ved fødsel? Eller gjør man vanligvis ikke det? Har hørt at man ikke skal stole på estemeringen 100%, mye feilmargin.
Her er det akkurat det samme.. ser ikke magen noe særlig da jeg ligger, men det er bra med liv, så han har det sikkert bra =)

Jeg har også liten mage.. Jeg er 29 uker nå på tirsdag.. Folk tror nesten ikke på meg når jeg sier jeg er så langt på vei.. =P Har gravidmage, men er ikke stor..
Men lille gullet vokser normalt, så da får man bare være fornøyd med magen =) Er jo ganske praktisk at den ikke er så stor også =)
Bare deilig hvis magen ikke blir stor, men håper bare han vokser som han skal:) når var du sist på ul? Kan jordmor bare ved å måle magen, si om barnet vokser normalt?

Min er heller ikke så stor, men gutten min er litt over gj.snittet likevel :) Glad jeg ikke blir enorm, jeg - ble ikke det med storebror heller :) Så lenge du følger kurven på sf-målene er nok alt i orden ;)

Bare deilig hvis magen ikke blir stor, men håper bare han vokser som han skal:) når var du sist på ul? Kan jordmor bare ved å måle magen, si om barnet vokser normalt?
Jeg har ikke vært på ul siden ordinær ul i uke 18. Men legen min måler magen hver mnd. Hun kjenner etter hvor stor livmora er, sist jeg var der kunne hun tydelig kjenne hode, rygg, armer og bein sa hun.. Hun sa også det samme som Skattemamma over her, siden sf-målene ligger på normalen er det ikke noe som er bedre enn det =)

jordmoren min kjenner ikke på magen, hun har ihvertfall ikke gjort det til nå. Sf-målene er på gjennomsnittet. Og lillegutt i magen er aktiv som bare det:) jeg er middelshøy, verken lav eller veldig høy;)

Jeg føler meg DIGER, men i følge jordmor som tok UL så var han litt under normalen;) så er nok sikkert bare hvordan du bærer den lille inne i magen;)

Nei, det har nok også mye med hvor mye man legger på seg ellers.. Jeg veier fremdeles 1 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid.. Kun magen som har vokst her, og den har heller ikke vokst mye.. Jeg er 1.60 høy og veier nå 56 kg. Kan se om jeg får lagt inn et bilde av magen etterpå =)

Jeg har ikke vært hos jordmor, bare hos lege.. Hun måler magen min, veier meg og hører etter hjertelyd hver gang jeg er der (ca 1 gang i mnd.) Og hu mener alt er på stell =)

jeg fikk nesten ikke mage sist. Når jeg var 34 uker på vei, va første gang jeg fikk spørsmål om jeg var gravid. (og eneste) Når jeg lå på ryggen kunne jeg se en liten kul, frem til uke 32. Etter det kunne jeg se det når jeg sto også, menlett å kle den bort. Jenta lå 22% under på målene, så var en litenbaby i tillegg. fikk bra med oppfølging, og det var legen som lot merke til det. Hun sa alle kunne ha liten mage, men min vokste ikke. Så om legen måler, og sier alt er bra, ville jeg stolt på det. Det gjør jeg denne gangen :)

jeg fikk nesten ikke mage sist. Når jeg var 34 uker på vei, va første gang jeg fikk spørsmål om jeg var gravid. (og eneste) Når jeg lå på ryggen kunne jeg se en liten kul, frem til uke 32. Etter det kunne jeg se det når jeg sto også, menlett å kle den bort. Jenta lå 22% under på målene, så var en litenbaby i tillegg. fikk bra med oppfølging, og det var legen som lot merke til det. Hun sa alle kunne ha liten mage, men min vokste ikke. Så om legen måler, og sier alt er bra, ville jeg stolt på det. Det gjør jeg denne gangen :)
Ja, jeg har fått veldig god oppfølging pga at jeg har denna uriveisinfeksjonen som ikke blir borte, og jeg har aldri vært bekymret for at magen er liten.. hu har aldri bemerket det, og heletiden fortalt meg at gutten min vokser fint og ligger innenfor alle målene =) Alle andre bemerker at den er liten da, men har liksom ikke tenkt så mye på det =)

Ja, jeg har fått veldig god oppfølging pga at jeg har denna uriveisinfeksjonen som ikke blir borte, og jeg har aldri vært bekymret for at magen er liten.. hu har aldri bemerket det, og heletiden fortalt meg at gutten min vokser fint og ligger innenfor alle målene =) Alle andre bemerker at den er liten da, men har liksom ikke tenkt så mye på det =)
legge ut bilde? :)

det er jo godt da. ikke godt om man ikke føler man får den oppfølgingen man skal ha. Mange har liten mage, fordi babyen ligger langt bak/ned. Noen har dem helt på utsiden, og får skikkelig strutte mage. Jeg får også hele tiden høre at jeg har så liten mage, men føler meg mega stor. Er ca likestor nå som da jeg fødte sist, og er bare i uke 29. Men sammenlignet med andre, er jeg nok nokså mye mindre en dem.

Back
Topp