Syns du det er greit å bli sint foran barna? Og får barna dine lov til å bli skikkelig sint?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Jeg synes det er greit og viktig å vise følelser, men jeg synes man skal beherske seg foran barna og ikke bli "fysisk", altså slenge med dører og kaste ting. Det er også viktig å forklare etterpå at man var sint og eventuelt hvorfor.
Barna skal få lov til å vise hva de føler, men det er greit at de lærer at man ikke kan slå, sparke eller kaste ting selv om man er sint. ;)

Frøkna blir storesøster! Termin 06.06.14

her har vi både blitt sinte, og lei oss foran barna.

Men "fysisk" er for meg helt uaktuelt.

Men vi bruker å prate om det etterpå , enten det var meg eller BF eller om det var barna som ble sinte.

å jeg er slettes ingen mårrasperson.... så det hender jeg svarer krasst hvis dagen starter feil. å det kan gå utover både barna og BF. men jeg sier alltid etter på unnskyld og hvorfor jeg gjorde det.

Men barn har godt av å se at også voksne kan bli sinte og lei seg. på samme vise som at voksne kan også bli glade og lykkelige over ting. Det er helt naturlig!

Det er greit å bli sint men på en behersket måte så det å bli sint ikke blir sAmmenlignet med redsel. Og jeg syns det er helt i orden at min datter blir sint å viser følelser så lenge hun lærer hva som er rett å bli sint på å hva man kan "overse"

Bloggermamma
Termin 01.06.2014

Ja. Det er da helt naturlig å vise både, sorg, sinne, frustrasjon og mange andre følelser.
Å ikke kunne vise følelser er da ikke naturlig...?
Men som nevnt over - man må kunne kontrolere seg og så klart IKKE bli fysisk! Det gjelder også barna.
Man har ikke lov til å ødelegge/ slå etc.

njo, ja... litt delt der faktisk! Ingen er perfekte, så klart. Men jeg gjør mitt ytterste for å ikke komme til det punktet i hvertfall, heller prøve å forklare på beste måte, og gi alternativer.

Enkle ting som å si "skal du ta på vottene dine selv, eller skal jeg ta dem på for deg?" kommer man MYE lenger med enn f.eks "NÅ TAR DU PÅ DEG DE VOTTENE!" eller å spørre "Kan du ta på deg vottene dine?" iom at barnet da kan si nei og sette seg på bakbena... For meg er det et livreddende trekk noen dager hehehehe

Å, det blogginnlegget var veldig fint og ærlig! Kjenner veldig på den dårlige samvittigheten når det en dag har rent over for meg også! Blir jo helt dysfunksjonell på jobben for jeg dør av samvittighetsnag! Godt å høre at de fleste er enige i at det er lov å bli sint. Det er en del av vårt følelsesspekter!

ja, hvordan skal de ellers lære seg å beherske følelsene sine, når en liten som ikek kan utrykke seg enda blir sinna er det helt amok:p men jeg ler aldri av henne når hun er sinna, lar henne få rase og være sinna, så blir vi venner igjen etterpå=)
jeg viser mine følelser men ikke noe fysisk nei.

Back
Topp