syns dette er utrolig kjipt og fortvilende! :(

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
Hei dere.. uff jeg sliter skikkelig med bekkenet nå :( det er på begge sider av ryggen og varierer hvem side iløpet av dagen! det kommer strålinger ned i beina når jeg går, snur meg i senga eller bøyer meg...

dette er noe slikkelig dritt når jeg endlig har fått begynt i 100% jobb etter livet som student! mange tenker at å så kjekt å få jobbe 50%! men for meg er dette urtolig leit og det gir meg migrene til 1000!! jeg arbeider hjemme hos min pappa som driver med grisproduktsjon hvor vi har grisefødsler.. og vi er akkurat nå i en heklisk periode hvor 50 purker skal ha unger iløpet av 5-6 dager natt og dag. og disse må åasser på..slik at ungene får mat og at purkene ikke legger seg på ungene.. så jobbem betår av i denne perioden av å passe på og gå rundt hele dagen.. noe som passer godt med bekkenløsning!!!!!! :(

problemt er at når jeg jeg ikke klarer å jobbe 100% og gjennomsnitt 7.5 timer om dagen.. betyr det at pappa må jobbe enda mere.. og jeg hater dette for nå som jeg endelig var ferdig og klar for å ta over mye av arbeidet hans.. skjer jo dette.. her er det ikke noe 8-16 jobb men egentlig att og fram hele dagen.. så sånn sett er det gunstig for meg at jeg kan ta pauser og arbeide når det passer meg.. så på den måten orker jeg å arbeide mer en 50%, for det vil jeg!

men jeg er sånn at jeg blir så fort lei meg når jeg vet at pappa allerede jobber 150% og sliter med vond rygg og jeg ikke får hjelpt sånn jeg ønsker..for er jo glad i han og liker ikke se han sliten.. for ferie og helge fri han han ikke :(
og dette gir meg stress migrene som igjen er et helvete..
uff vet ikkje hva jeg skal gjøre jeg :(

ja dette ble et lite sytebrev kanskje..men hva gjør man når man blir for tvila og ikke vet hva en skal gjere :(

Her er det lov å sute og klage!
Forstår fortvilelsen din, men du må tenke på den lille i magen.
Mulighet for å få en avløyser? Får jo noen kroner i støtte til det fra avløyserlaget.

Kan jo være farlig for deg og den lille hvis dere har hissige purker.
De kan jo bli illsinte om de har grisunger, og de er jo ikke akkurat små heller de fruene der =P
Bare være forsiktig =)
Kjenner også på at der er så mye jeg skulle ha gjort, men har ikke energi eller rygg til det. Vi holder på å pusse opp huset, og det er rot over alt! Orker ikke halvparten så mye som før =( Men heldigvis har jeg en samboer som forstår. Han kjefter til og med på meg om jeg gjør for mye.

Du må høre på kroppen din.
Den forteller deg når det blir for mye.
Det finnes jo øvelser som kan hjelpe mot bekkenløysning.
Prøvd noen av disse?

takk for svar :)

jeg fikk 11 øvelser av legen som skal trene opp rygg og bekken, så skal gjøre de 3-4 ganger i uka ;) så håper de hjelper. slaø tilbake til legen om 2 uker og da skal vi se hva som skjer videre..
tenker at det er vel bedre å gå 50% over lengre tid enn å gå ut i 100% etter to uker fordi en føler seg bedre..for så å bli dårlig igjen fordi det blir for mye.. så håper vi finner en løsning på det :)

å purkene, nei e er bare snille de vi får de når de er ca 3-4mnd,så de er tamme og kosete. noen mer enn andre så klart :) har aldri skjedd noe uhell med oss og purker under fødsel iløpet av de siste 6 år vi har drevet med føding, så tror ikkje det er noen fare :) små er de ikke, men likevel søte og kosete :) hehe
men vi passer så klart på, for de beskytter jo ungene sine

mannen min sier det samme som deg, at jeg må tenke på meg og ungen, og det gjør jeg også, selv om jeg gjerne vil strekke til på alle kanter :)
pappa sier jeg må gjøre ting slik jeg føler og gjøre det jeg kan. var han som ville at jeg skulle skaffe meg sykemelding for han vil ikke at jeg skal ødlegge meg heller :)
vi har en avløser som vasker og hjelper til  med stellet.. men han ser ikke det vi ser når det gjelder unger å sånn..det har tatt med 4 år å se det pappa ser.. så det ansvaret får han ikke. han er litt "rar" så han får litt andre jobber :) når jeg går ut i perm så må han ansette en avløser på full tid ja ;)

Så bra!
JM ga meg en liten bok (gravid, utgitt av helsedirektoratet)Der står det mangen øvelser for å styrke bekkenet og minske bekkenløysning.
JM min sa jeg skulle gjøre øvelsene flere ganger daglig, men ikke holde på så lenge.
Bare 5-10 rep, 3 ganger til dagen eller no i den duren.

Så kjekt med snille purker!
Er så kjekt med gård! Og spesielt når en har litt tamme dyr.
Vi har sauer (og hester) og 4 av de 32 voksne sauene vi har er hel- eller delvis kopplam, så de er lettere å få kontakt med og å hjelpe om de skulle trenge det under lemming.
Er en fryd å sitte å kikke på de vel over 50 lammene som løper rundt og leker i sommersola =) *Idyll*

Har ei søye som IKKE er no snill (blir slakt til nyttår)
Hu kom i full chanrge mot meg to ganger, og hadde jeg vært 1/10 sekund tregere hadde hun truffet meg midt i magen! Andre gangen hun charga meg fikk hun en fo i ræva, og så ga hun seg etter det. Heldigvis! Fikk en skikkelig støkk. Dette skjedde mens jeg satt å passa på ei av de tamme som holdt på å lemme.

Godt mannen og faren din setter deg på plass =P
Kjenner godt til det å ville gjøre mer enn en klarer.
Gjør øvelsene dine du, og gå 50% =)
Håper du blir bedre! Og det fort! =D

ja den boka vil eg og ha.. er ikkje det den hvor du kan se uke for uke..og på andre enden er det en del for far eller noe? el det finnes kanskje flere bøker ;)

så kosleig at du og driver på gård :) hest og sau er jo kosleige dyr! har alltid hatt lyst på hest :D pappa vurderer å skaffe et par sauer el geiter.. vi har mange plasser der grasset bare gror på..så de kan jo holde det nede ;) hehe

den søya hørtes skummel ut da! bra den ikkje traff deg i magen! for det hadde sikkert vært et hardt smell! kopplam er jo bare nydlige! de må jo bli kosete og tamme da :D
vi går alltid inn med skrapa først og jeg dytter alltid litt på purka bare for å vise at eg e her.. ikke alltid de våkner når eg roper "hallo" i døra, da pleier vanligvis alle å reise seg opp for å se :) så ligger de bare der kan eg gå inn, blir de skremt, så står eg iallefall ikke midt i bingen! ;)

ja dette skal ordne seg! er bedre i dag:) har fri, men skal hente broren min og hans flyttelass i kongsvinger..så blir en 3 timer kjøretur hver vei.. om det er bra for ryggen veit eg ikkje, men med ny bil håper jeg det :D

ha en fin dag!

Ja det finnes flere bøker.
Denne fikk jeg hos jordmor.
Det finnes to uke-for-uke bøker (så langt jeg vet)
En fra Libero, og en fra babyverden.
Jeg liker den fra babyverden best. Står mer utfyllende, med rom for egne notater.
Men informasjonen om hva som skjer i magen osv, er det samme som står på BV her.

Men hvis du vil ha den, kan du sende en mail til BV, så sender de den til deg gratis =)
Fikk nemlig Libero sin hos legen, og da sendte jeg mail til BV og innen 2-3 dager kom den i posten =)

Pappaen din forstår deg helt sikkert hvis du ikke orker å jobbe like hardt som før  :)
Jeg fikk bekkenløsning med vår første, men utsatte bare smertene.. Det har jeg fått svi for i lang tid...Så ikke kjims av smertene, det blir ikke noe bedre! Lykke til ;)

Alle gravide får bekkenløsning - om ikke så klarer man ikke få ut ungen.. men det skal ikke gjøre vondt.

jeg har selv vært plaget med smerter i rygg og bekken de siste ukene. I går dro jeg til kiropraktor og fikk bekreftet bekkenlÅsning. Det er noe helt annet og gjør vondt. Har begynt behandling nå, og håper det hjelper.

Min erfaring, og etter hva jeg har hørrt av andre, er at legene kan lite om slike plager. En kiropraktor er derimot utdannet til akkurat dette.

Messy skrev:
Alle gravide får bekkenløsning - om ikke så klarer man ikke få ut ungen.. men det skal ikke gjøre vondt.

jeg har selv vært plaget med smerter i rygg og bekken de siste ukene. I går dro jeg til kiropraktor og fikk bekreftet bekkenlÅsning. Det er noe helt annet og gjør vondt. Har begynt behandling nå, og håper det hjelper.

Min erfaring, og etter hva jeg har hørrt av andre, er at legene kan lite om slike plager. En kiropraktor er derimot utdannet til akkurat dette.

ja det er vel bekkenlåsning jeg også har.. jeg går til kiropraktor og der forklarte han hele greia ;) anvansert egentlig ;)

jeg tar det med ro og gjør en del ryggøvelser jeg har fått av legen, så får vi se hvordan dette går :D

NinaBeate88 skrev:

Messy skrev:

ja det er vel bekkenlåsning jeg også har.. jeg går til kiropraktor og der forklarte han hele greia ;) anvansert egentlig ;)

jeg tar det med ro og gjør en del ryggøvelser jeg har fått av legen, så får vi se hvordan dette går :D

så bra :) tenkte bare å informere om det, for jeg ser og hører at mange kun drar til legen med slike plager - og det kan være litt uheldig da man ofte ikke får rett behandling :)

NinaBeate88 skrev:

Messy skrev:

så bra :) tenkte bare å informere om det, for jeg ser og hører at mange kun drar til legen med slike plager - og det kan være litt uheldig da man ofte ikke får rett behandling :)

Back
Topp