Syns dere det er skummelt?

~Blikk~

Elsker forumet
Når jeg ser andre familier med fler enn et barn blir jeg litt stressa. Jeg syns det rett og slett er skummelt å tenke på at vi snart skal klare å håndtere 2 barn! Til tider har jeg verdens dårligste samvittighet for alt mulig når det kommer til den ene vi har også skal vi ha en til, vi må jo være tulleruske! Jeg er ikke redd for at vi ikke skal kunne bli like glad i LilleRusk som i LillePrinsen, for det er jeg helt sikker på at vi blir, men er ikke bare bare å ha en unge midt i beste trassalder også skal vi ha en liten en "oppå" det...
Flere som syns det er skummelt, eller er jeg helt unormal??

Skjønner godt at du tenker som du gjør, men du skal se at det vil gå over all forventning!  Kan si ut fra egen erfaring at man venner seg fort til livet med to barn, nå kan jeg ikke huske hvordan det var å bare ha en. Klart det krever litt mer, men det er utrolig å se hvor knyttet barna blir til hverandre!emoticon

Men jeg skal være ærlig å si jeg er litt redd for hvordan hverdagen skal bli med 3 små. Ei i beste trassalder og en som er i fasen hvor alt skal testes ut, så slitsomt blir det nok. Men skal bli moro også!

Jeg har jo opplevd å ha to små med 2 års mellomrom tidligere og jeg må innrømme at jeg var sjokkert over hvor anstrengende det var. Nå skal det sies at min andrefødte er veldig krevende og er under utredning...

Jeg har ingen fra før selv. Men min mann har 5, alle i vanskelig alder. 9-14 år.
Og kjenner det er kjempe skummelt å få en til inn i det!

Men viktig å huske at søsken får uendelig mye kjærlighet fra hverandre også.
Så selv om forldrene gjerne får (som regel ugrunnet) dårlig samvittighet for at en føler at tiden ikke strekker helt til, og at man ikke får gitt hver å en nok oppmerksomhet. Så er søskenkjærligheten en fantastisk ting! =) Det er viktig å huske på! =)

Back
Topp