Synonympreparat .?

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Var på apoteket sisst uke skulle ha Destrogen synonympreparat før cerazzete som jag står fast på. Står fast på destrogen og. Skulle kjøpe 3 pakker av de da eg hade hørt rykte att de skulle sluta produsera de.
Da eg skulle ta nytt brett så ser eg att eg har fått cerazette 3 pakk istellet før den andra.
Apotek bytter de ikke.de beklager seg og vet ej vad som har skjedd. Eg har ikkje lust att bruke de da eg blør av de. 3 pakker rett i boset øver 500kr . Veldigt surt. Vad gjør man då. Borde det ikkje vara noet apoteket kan fixa upp i.
Takk
 
Var på apoteket sisst uke skulle ha Destrogen synonympreparat før cerazzete som jag står fast på. Står fast på destrogen og. Skulle kjøpe 3 pakker av de da eg hade hørt rykte att de skulle sluta produsera de.
Da eg skulle ta nytt brett så ser eg att eg har fått cerazette 3 pakk istellet før den andra.
Apotek bytter de ikke.de beklager seg og vet ej vad som har skjedd. Eg har ikkje lust att bruke de da eg blør av de. 3 pakker rett i boset øver 500kr . Veldigt surt. Vad gjør man då. Borde det ikkje vara noet apoteket kan fixa upp i.
Takk

Hei
Før apoteket bytter en vare skal de spørre deg om det er ok. Du må ta det opp med det apoteket du handlet på hvis de ikke har gjort det. Det er for enkelt å si at de ikke vet hva som har skjedd, hvis det er tilfellet.
På generell basis har ikke apotek lov å ta inn legemidler som har vært ute av apoteket for å selge de videre igjen. Dette for sikkerheten da en ikke vet hvordan de er oppbevart, eller har skjedd noe med så effekten ikke er som den skal være. Da er det opp til det apoteket du har vært p å om de vil ta tapet på sine skuldre, for så å kaste de du ikke kan bruke.

Ang Desogestrel som har samme virkestoff som Cerazzette så står der ikke noe om den skal avregistreres, da den ikke har noe slettedato i vårt system. Pr i dag står at det er leverandørproblem, det betyr at noen grossister kan ha den igjen p å lager, mens andre ikke ha. De ulike apotekkjedene bruker forskjellige grossister.
Håper dette var litt oppklarende for deg.

Ha en fin dag videre.
Mvh Kari, Komplett apotek
 
Back
Topp