Synlige blodårer på beinet

Aprilbaby 17

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg har i det siste fått synlige blodårer på det høyre beinet. Er det flere som har fått det? Jeg trodde det bare var de som var i lite aktivitet som fikk dette, men jeg går turer og sykler hver dag!

Jeg har det, ei solid åreknute! Har alltid hatt litt anntydning til ei sånn knute, hele livet, men plutselig ble de svææær :s legen sa det var genetisk, ikke farlig og kunne søke om å fjerne den når jeg var ferdig med graviditeter :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg er også aktiv hver dag, så tror på at det er genetisk :p

Ok:-)Så blodårene som er synlige er åreknuter? Lurer på hva årsaken er. Jeg har flere synlige blodårer, og håper de forsvinner etter fødselen:P

Jeg har masse! Har hørt at man får mer av å være aktiv enn av å ikke være det. Mer press på blodårene under aktivitet :p Blir nok mindre synlig etter graviditeten, men det er genetisk også.

Jeg har en åreknute midt på leggen:P Hatt den siden jeg var ungdom. Men ser på siden av magen og på puppene at blodårene syns mye bedre, men tror det er pga strekt hud/tynnere hud :)

Anbefaler å bruke støttestrømper for å redusere risikoen for at de blir større/verre. Det er ikke helt uvanlig at gravide får det, det er så mye som presser på i bekkenet at blodet har problemer med å komme tilbake fra beina og det oppstår åreknuter/større årer.

Sent from my iPad using BV Forum

Har også en litt større på leggen. Den er ikke vond da, men kjenner at den buler ut. Fikk den når jeg venta førstemann.

Hei. Jeg har i det siste fått synlige blodårer på det høyre beinet. Er det flere som har fått det? Jeg trodde det bare var de som var i lite aktivitet som fikk dette, men jeg går turer og sykler hver dag!
Jeg har en drittstygg legg etter forrige svangerskap :( Masse små blå blodårer (og sikkert åreknuter) som gjør at det ser ut som om jeg har et stort blåmerke på leggen. Det har ikke blitt mindre synlig etterhvert hos meg, men jeg har ikke gjort noe med det siden jeg hele tiden har tenkt at jeg vil ha barn nr 3 og tenkt at da et det ingen vits. Kommer til å ta det opp med legen etter dette svangerskapet, for nå er jeg ferdig med å få barn :) Slik det er nå, kvir jeg meg for å gå med shorts og kjoler som gjør at leggene vises, og det er ikke noe gøy...

Sent from my iPhone using BV Forum

Har fått for kvar unge, mest denne gangen. Men er på same foten :( fikk det tidleg i svangerskapet denne gangen, då eg var dårleg! Elles trur ikkje eg det har komt fleire heldigvis!

Ipaden min <3

Blodårene er tydeligere, men heldigvis bare en jeg har forventet at skulle bli en åreknute har utviklet seg.. Huff, er mange endringer vi må godta for å få oss en liten hjerteknuser :Heartbigred

Her er det årekart nedover hele høyre bein:-/ Noen knuter har det også blitt, ikke akkurat supersexy. Menmen genetisk tror jeg. Oldemor opererte begge sine bein når hun ble 50. Så blir vel noe slikt for meg også når jeg er ferdig med kidsa.

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Har blodårer som syns mye bedre nå, men fikk beskjed om at dette var fordi man har økt blodvolum i kroppen når man er gravid. Har ingen åreknuter som jeg vet om.. er de vonde?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har blodårer som syns mye bedre nå, men fikk beskjed om at dette var fordi man har økt blodvolum i kroppen når man er gravid. Har ingen åreknuter som jeg vet om.. er de vonde?

Mine er ikke vonde, bare mindre pene:-) Menmen, jeg kan både være tiger og leopardmamma jeg!

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Min ene gjør litt vondt iblant, men den er mest bare fryktelig stygg.... så vil søke om å få den fjerna når poden er ute av magen..

Back
Topp