Synkende SF mål

peppagris

Betatt av forumet
Noen som har opplevd dette? Jeg var hos jordmor i dag og SF mål er noe mindre enn sist og har hatt litt avvik tidligere som har blitt følgt opp av henne. Skal på sykehuset i morgen, noen som vet hva som blir undersøkt i slike tilfeller?

Ja, i 2009. I ca uke 36 begynte det gå nedover, fikk da time til igangsetting uke 39

Hmmm... Sa hun ikke noe om hva som kunne gjøre det? Kan det ha noe med leie eller at barnet synker ned i bekkenet å gjøre? Du har ikke lekket fostervann eller noe ? Veldig interessant å høre hva de sier. Lykke til!!

Har babyen skiftet leie?
Mitt SF gikk ned. Hvorfor? Fordi snuppa gikk fra seteleie til TVERRleie :-) Men som lykkelig skriver...går det bare nedover så tyder det jo på morkaken ikke "gjør jobben sin", men da blir du godt ivaretatt og igangsatt hvis de mener barnet vil få det bedre utenfor livmoren...

Lykke til da! :-/

Har babyen skiftet leie?
Mitt SF gikk ned. Hvorfor? Fordi snuppa gikk fra seteleie til TVERRleie :) Men som lykkelig skriver...går det bare nedover så tyder det jo på morkaken ikke "gjør jobben sin", men da blir du godt ivaretatt og igangsatt hvis de mener barnet vil få det bedre utenfor livmoren...

Lykke til da! :-/

Tverrleie?? nei og nei or en tullehøne!! Hva skjer med deg nå da? Håper de på å snu hun? Eller har du fått keisersnitt time?

Tverrleie?? nei og nei or en tullehøne!! Hva skjer med deg nå da? Håper de på å snu hun? Eller har du fått keisersnitt time?

Er jo bare i uke 32, så hvis hun ikke snur seg til 35/36 så skal de prøve å snu henne manuelt...
Ja jeg veeet....skikkelig tullehøne!!! :angry7

Er jo bare i uke 32, så hvis hun ikke snur seg til 35/36 så skal de prøve å snu henne manuelt...

Ja. Hun har bare med å lye... Hihi. Gjør det vondt eller? Å ha hun på tverr?? du får gå med et belte rundt magen eller ligge litt ekstra tungt på siden så hun snur seg. :) :)

Ja. Hun har bare med å lye... Hihi. Gjør det vondt eller? Å ha hun på tverr?? du får gå med et belte rundt magen eller ligge litt ekstra tungt på siden så hun snur seg. :) :)

Det gjør ikke vondt, og det positive med tverrleie er at jeg slipper blærespark(helt jævlig) eller systematisk ribbeinsspark om hun ligger med hodet ned....Nå bare sparker hun der ingen viktige organer er, så det gjør meg ingenting...bortsett fra at magen min ser teit ut da;-)

Jeg tenke også at d kunne være tverrleie men jordmor sjekket ikke det for hun var mer opptatt av målene som ikke var tilfredsstillende men hun mente han lå med hode ned siden d var der hjerte lyden var. Hun sa ikke hva det kunne være og hun var ikke bekymret, vet ikke om det var for å berolige gjøre meg. Hadde kort livmorhals sist men det kan vel ikke sees på SF mål tenker jeg. Men selv syndes jeg magen min er liten, får se hva de sier i morgen, ville bare visst hva som blir gjort på undersøkelsen

Kjenner ei som fikk babyen snudd under graviditeten. Høres skikkelig spaca ut! :p
Utrolig hva de får til! Det gikk bra da og hun kunne føde vaginalt. :)

Mitt SFmål var og synket fra gangen før, og da hin kjente på magen kjente hun at babyen lå i tverrleie. Så hin meinte det var derfor måle ble anderledes.. Skal inn på ul neste tirsdag.. *spent*

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Dette skjedde med førstemann, ble da lagt inn til observasjon - de tok da en masse UL, blodprøve, urinprøve, ctgmåling, underlivsundersøkelse (for å se etter fostervannslekkasje, som var hovedmistanken - hadde ikke det.)

Dagen etter ble han tatt med ks fordi de estimerte han til å være under 2 kg, og at han da kom til å være svak.
Han var frisk og fin og 2,3 kg da han kom ut, litt underernært, men ellers ok :) Grunnen til at ting gikk såpass fort var vel at sfmålet hadde -30% avvik fra dagen før - uten at noen vet hva som hadde skjedd.

Bra at de følger deg opp, masse lykke til! :)

Dette skjedde btw brått i uke 36.

Alt bra, skal på ny kontroll om du uker for å se at barnet vokser slik det skal. Legen sa det ikke ble en stor baby men ca lik storebror. Så det var jo betryggende :)

Back
Topp