Synkende hcg

Gravid_igjen

Blir kjent med forumet
For 2 uker siden var jeg 8 uker på vei og hcg var på 128000.
Nå er jeg 10 uker på vei og hcg er på 107000.
Bør jeg være bekymret? Kan det være starten på en abort evt MA?

Hcg skal vel synke igjen fra 8-11 uke, så ville kanskje ikke vært så veldig bekymret? Har du mulighet til TUL? Når du har kommet såpass langt er vel det en bedre indikator på om alt er ok enn måling av hcg.

Ikke bli urolig, HCG kan variere litt. Men heller ta kontakt med legen om urolig ❤️ Krysser fingrene og håper på det beste for deg

hvor har du målt HCG ?

Hcg skal vel synke igjen fra 8-11 uke, så ville kanskje ikke vært så veldig bekymret? Har du mulighet til TUL? Når du har kommet såpass langt er vel det en bedre indikator på om alt er ok enn måling av hcg.
Skulle gjerne tatt TUL med har ikke økonomi til å betale 1500-2000kr for det nå. Og er vel lang ventetid å vente på henvisning til det offentlige vil jeg tru..

Skulle gjerne tatt TUL med har ikke økonomi til å betale 1500-2000kr for det nå. Og er vel lang ventetid å vente på henvisning til det offentlige vil jeg tru..
Jeg fikk TUL offentlig på under et døgn den gangen jeg hadde grunn til å mistenke MA.

Har hørt at å måle HCG såpass sent ikke er å anbefale. For et sted på veien stagnerer det vel og går nedover igjen tror jeg. Så HCG måling så sent er ingen indikasjon på om det går bra eller ikke.

Men krysser uansett fingrene for at der går bra med spira di :love017

8657FF05-A6E3-43C1-B5C5-074A5B36EAFA.jpeg

Som du ser faller alltid hcg etter 8-9 uker. Etter fullgåtte 6 uker er ul beste måten å se hvordan et svangerskap forløper/om det kan gå bra

Som resten over, du skal ikke ta hCG etter uke 6. Da er det ultralyd som gjelder om du ønsker å sjekke liv/normalt svangerskap.

Hadde du fått bekreftet fødeplass?
Legen har ikke sendt noe til sykehuset enda, gjør det på første svangerskapskontroll i uke 12...
Kan jeg bare ringe gynekologisk poliklinikk feks og be om en sjekk?

I Mo i rana har vi bare en fødeplass , jeg ringte legevakten , så fikk jeg beskjed om ringe kvinne fød. Sa i fra om hvordan ståen var, fikk da time dagen etter på sykehuset til TUL hos jordmor med gynekolog ved behov .

Hvorfor vil fastlegen at du tar HCG nå?

Fordi jeg hadde vondt nederst i magen før helgen. Og var redd det kanskje skjedde noe. Ikke hatt blødninger men bittelitt brunlig utflod. Derfor ville han ta hcg.
Det er vanlig å ha murringer og vondt nederst i magen når man er gravid, det vokser og strekkes der nede og det er til tider merkbart.;) da jeg opplevde min første SA hadde jeg ikke vondt da det begynte å blø, det kom etterpå.. Så murringer og vondt trenger ikke bety noe negativt :Heartred

Fordi jeg hadde vondt nederst i magen før helgen. Og var redd det kanskje skjedde noe. Ikke hatt blødninger men bittelitt brunlig utflod. Derfor ville han ta hcg.
De gangene jeg har hatt vondt nederst i magen har ungen kommet ut ved termin. Både MA og SA har vært smertefritt.

Hadde du fått bekreftet fødeplass?
Legen har ikke sendt noe til sykehuset enda, gjør det på første svangerskapskontroll i uke 12...
Kan jeg bare ringe gynekologisk poliklinikk feks og be om en sjekk?

Jeg var på TUL idag pga jeg trodde SA og har hatt MA tidligere. Da sa hun at ved bekrymring eller blødning måtte jeg bare ringe opp igjen for ny time. Så tror de er veldig behjelpelige. De sa også det var bra jeg kom siden jeg ikke viste hvor lang jeg var på vei. Jeg ville prøvd å ringt gynpoliklinikk på sykehusenditt å sagt dine bekymringen og spurt om time.

Det er i alle fall en dårlig ide for beroligende. Hva gir deg ikke noe svar på denne tiden. Det er normalt at det synker nå og om du hadde hatt en MA tidligere kunne hCG fortsatt å stige som normalt.

Det høres ikke ut som en SA med litt brun utflod. Da hadde jo alt kommet ut, og det gjør nok ganske vondt på denne tiden, siden man da får rier.

Men er du bekymret så vil jeg anbefale deg en tidlig UL. Du må nok være forberedt å ta den privat, da sykehuset ikke ta imot gravide før uke 24 uten henvisning, og jeg tolker egentlig legen din som ganske lite bekymret siden han gikk for hCG, og ikke UL.

Det høres ganske ufarlig ut i alle fall, men skjønner at du kan bli bekymret :)

Back
Topp