Synkende HCG...

Vero90

Flørter med forumet
Hei
Jeg var hos legen og tok blodprøve på torsdag og mandag, for å måle hcg i blodet. Jeg fikk beskjed i dag om at verdiene hadde sunket. Jeg ble kjempe bekymret, og føler nå at jeg er i ferd med å miste:( Legen sa ikke noe om at jeg holder på å miste, og bare sa jeg skulle ha med urinprøve i morgen og at hun ville snakke med meg.

Betyr dette at jeg kommer til å miste? eller har mistet? Synkende hcg er vel ikke positivt :(

Måtte Google litt, og leser at det er normalt med synkende hcg et stykke ut i svangerskapet og at det heller anbefales å ta UL.

"Hcg stiger fra befruktning frem til uke 8 omtrent. Deretter synker det til omtrent uke 16 - 20, og så ligger det ganske stabilt fra uke 20 til fødsel."

Håper verdiene dine er normale! :) Ville nok bestilt UL selv for å være på den sikre siden, krysser fingrene for et bankende hjerte <3

Måtte Google litt, og leser at det er normalt med synkende hcg et stykke ut i svangerskapet og at det heller anbefales å ta UL.

"Hcg stiger fra befruktning frem til uke 8 omtrent. Deretter synker det til omtrent uke 16 - 20, og så ligger det ganske stabilt fra uke 20 til fødsel."

Håper verdiene dine er normale! :) Ville nok bestilt UL selv for å være på den sikre siden, krysser fingrene for et bankende hjerte <3
Takk for infoen :) Jeg er i uke 8+2 hvis regninga mi er riktig. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, og syntes det er lang ventetid til i morgen, for å vite hva som skjer. Jeg håper det ikke er noe negativt, selv om det virker sånn nå:(

Aldri lett med fasitsvar når det kommer til HCG. Men har hørt fra gyn at det ikke bør tas etter at svangerskap kan påvises med UL fordi det er så lite pålitelig. Min HCG steg når jeg hadde MA, så kun UL kan gi deg svar. Godt ventetiden ikke er for lang, så håper jeg du får gode svar ❤️

Fikk du vite hva verdiene var da? For som de andre jentene sier, det flater ut og kan synke litt når toppen er nådd.

Har du hatt blødninger?

Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig!

Håper du blir henvis til UL imorgen da. Hvis ikke ville jeg absolutt bestilt en privat hvis jeg var deg, for å få bort bekymringene.
Krysser fingrene for at alt er bra ❤️

Fikk du vite hva verdiene var da? For som de andre jentene sier, det flater ut og kan synke litt når toppen er nådd.

Har du hatt blødninger?

Nei fikk ikke vite verdiene:/ Jeg har ikke hatt noen blødninger så det kom litt som et sjokk. Får håpe det er uskyldig.

Takk for alle som krysser fingrene. Håper det hjelper for meg i morgen :) Jeg skal be om ultralyd for å forsikre, for man kan jo aldri være helt sikker så lenge man ikke kan se eller høre.

Oppdatering:
Jeg dro til legen i dag og var forberedt på at det var dårlige nyheter jeg kom til å få. Jeg leverte urinprøve, men jeg fikk lissom ikke noe svar fra legen. Måtte sitte litt utenfor kontoret og når jeg kom inn fortalte hun meg hvorfor jeg måtte vente. Da fortalte hun at hun hadde tatt FEIL blodprøve på hcg blodprøve nr. 2!
Da er det ikke sikkert det er riktig likevel. Jeg håper dette betyr gode nyheter:) Nå må jeg vente 24timer til for å få svar på den nye prøven.

0.o Så kjedelig da! Og da var det jo enda verre at hun sa at det var dalende HCG i starten! Hun burde jo bare sagt at det var tatt feil glass med en gang.

0.o Så kjedelig da! Og da var det jo enda verre at hun sa at det var dalende HCG i starten! Hun burde jo bare sagt at det var tatt feil glass med en gang.

Ja veldig kjedelig. var helt fra meg i går. OG hun fant det ut mens jeg satt der på timen at hun hadde tatt feil. Jeg ble veldig sinna, men samtidig veldig glad for at jeg nå har et lite håp igjen. Krysser for at den nye testen er stigende:)

Så bra! Da håper vi på bedre svar denne gang :)

Veldig dumt av legen å ikke informere deg om det med en gang da, da hadde du sluppet endel bekymring! Forstår ikke helt hvordan hun kunne si at hcg var synkende om hun hadde tatt feil prøve..?

Åh så klønete og dumt det ble for deg da! Kjedelig! Men da er det jo absolutt masse håp :)

Kan jo ikke være noe annet enn positivt med de resultatene :D

Back
Topp