Synkende HCG

Virker som vi er i samme båt Lene.
Hun legen min sa at HCG skal stige gjennom HELE svangerskapet. Og det strider mot alle nettsider og forum jeg har lest nå (og det er mange!), både på norsk og engelsk. Vanligvis er det litt sprikende alt man leser på nett, men alle nettsider er enige om at HCG skal synge fra uke 8-9-10 og utover. Så hvilket legestudium min assisterende fastlege har vet jeg ikke...
Jeg har iallfall bestemt meg for å ha alle svangerskapskontroller hos jordmor, ikke fastlege.
Jeg mener at det meste som gjelder svangerskap går på erfaring, og kunne se det store bildet og sammenhenger. Derfor blir jeg skeptisk når en helt nyutdannet lege kan trekke konklusjoner så kjapt, når det helt klart strider mot alt som står på nett...
Ja jg har også lest det samme. Tydeligvis mye uvitenskap ute å går i helsefaget. Syns det er skummelt tanke på jeg snakket med legevakta! De burde jo vite bedre.

Du skal på ultralyd idag?

Da har jeg vært på ultralyd og jeg ble så glad at tårene trilla! Alt var normalt, fikk se nurket, trampet vilt med beina og hjerte slo med en puls på 171, helt perfekt i følge jordmor.
Vi fikk med fine bilder og vi danset ut så lykkelige at det finnes ikke ord!
PUH!

Da har jeg vært på ultralyd og jeg ble så glad at tårene trilla! Alt var normalt, fikk se nurket, trampet vilt med beina og hjerte slo med en puls på 171, helt perfekt i følge jordmor.
Vi fikk med fine bilder og vi danset ut så lykkelige at det finnes ikke ord!
PUH!
Fantastisk! Gratulerer! Den der legen din må få en tilbakemelding på dette her. Tenk så utrolig mye bekymringstid du har hatt, helt unødvendig om du bare hadde fått en ul med en gang. Nydelig resultat da, i alle fall!

Takk jenter! Ja jeg er så glad nå at jeg bare går rundt og smiler. Ungene her vet ikke om spiren enda (to på 8 år og ei på 13 år). Men jeg har vært farlig nær å forsnakke meg flere ganger i dag.
Men nå er jeg veldig sliten, helt utlada. Endelig kan jeg slappe av etter to lange døgn og to nesten søvnløse netter. Så i kveld blir det tidlig kveld, zzz...

Takk jenter! Ja jeg er så glad nå at jeg bare går rundt og smiler. Ungene her vet ikke om spiren enda (to på 8 år og ei på 13 år). Men jeg har vært farlig nær å forsnakke meg flere ganger i dag.
Men nå er jeg veldig sliten, helt utlada. Endelig kan jeg slappe av etter to lange døgn og to nesten søvnløse netter. Så i kveld blir det tidlig kveld, zzz...

Herlig at alt sto bra til! Sov godt ;)

Ps. Mye kunnskap her inne. Betryggende for oss, spesielt i situasjoner som du var i. Enig i at du må kontakte legesenteret og fortelle om feilaktig info de ga og at håndteringen videre kunne og burde vært bedre.

Jegskal tilbake til hun legen på tirsdag om en uke. Har time til svangerskapskontroll da, 12uker'n. Det blir den eneste kontrollen jeg tar hos henne, resten blir hos jordmor.
Men ja, jeg skal lære denne legen litt om hcg-nivå og hvordan man IKKE behandler en bekymret gravid dame før jeg takker for meg hos henne.

Jegskal tilbake til hun legen på tirsdag om en uke. Har time til svangerskapskontroll da, 12uker'n. Det blir den eneste kontrollen jeg tar hos henne, resten blir hos jordmor.
Men ja, jeg skal lære denne legen litt om hcg-nivå og hvordan man IKKE behandler en bekymret gravid dame før jeg takker for meg hos henne.

Så bra at alt sto bra til!!
Og ja, fortell legen litt om hcg nivåer så slipper noen andre å måtte gå gjennom det samme som du!

Back
Topp