Synkende HCG uke 9

Bkno7666310

Første møte med forumet
Hei!
Mistet ca i uke 8 symptomer som kvalme og fikk mindre ømme bryster. Fikk målt hcg sist onsdag (9+0) og igjen nå på mandag (9+5). Første prøve var på 150 000, andre hadde gått ned til 100 000. Noen som har erfaringer med synkende hcg i denne perioden? Ble henvist til UL, men de sa det var ikke sikkert jeg fikk komme inn før jul, da det var så travelt....

Et helt vanlig tidspunkt for synkende hcg :) så når du ikke har blødd, tenker jeg at alt kan være i orden.

Produksjonen av hCG starter altså ved befruktningstidspunkt og stiger mot et maksimum i svangerskapsuke 8-10. I de neste 10 ukene faller produksjonen med ca. 80% og forholder seg ganske stabilt fra uke 20 og til fødsel.

https://www.jordmorklinikken.no/hva-er-hcg-og-hva-kan-det-fortelle-oss/

Uff så ekkelt. Ingen erfaring, men skjønner det er en ubehagelig følelse. Kunne ikke legen si noe om det var vanlig i den perioden? Hadde nok booket meg inn privat på ul jeg om jeg ikke hadde fått time før jul... Men ring dem og be dem sette deg på venteliste så du kan komme på kort varsel om noen avbestiller?

Kan jeg spørre hvorfor du har tatt hcg? Mtp at det er normalt at det synker på den tiden vil det jo være totalt misvisende :meh: Kjedelig å gjøre seg bekymret hvis det ikke er behov for det ♥️ Det er jo ganske logisk at symptomene minsker litt også, når hcg synker. Derfor har ikke måling av hcg noen særlig klinisk verdi så langt i forløpet. Da vil jeg mye heller anbefale privat ultralyd! Håper det går bra!

Rart de tok hcg så sent, det går ikke å avgjøre utviklingen på den tiden basert på hcg. Ville bedt om UL.

Back
Topp