Synging

Trico

Elsker forumet
Synger dere mye for den lille? Hva synger du i så fall? Og hvordan liker h*n det?
Jeg synger så ofte som mulig, og hele ungen stråler. De sangene han liker best er jeg folder mine hender små, lille måltrost, gikk en tur på stien og go natt sangen i amalies jul (favoritten). [:D]

Her synger både jeg og pappan mye for lillemann, og han liker det[;)] Pappan lager sanger selv,
mens jeg synger vanlige barnesanger og sanger fra sangboka til C [:)]

Synger det meste. Han elsker sang, spesielt "god morgen, alle sammen" og " ride ride ranke" da storgliser han[:D]

synger mye for prinsesså mi....ofte om mårningen under stellet ,avogte synge eg se min kjole ang ka farge eg kler på henne....hehe..ganske kreativ må eg sei avogte..har mine øyeblikk..hehe neida....men sette på cd avogtre og synge og danse me jentå mi...kose meg skikkelig me hu...fikk en cd fra goboken som me sette på å kose oss....merke eg får go kontakt me litlå da og hu smile og følge meg veldig me blikket..e hærligt å oppleva...

Her faller all synging i smak, spesielt om jeg bruker hendene hans og "danser" med dem. Tre små fisk ler han alltid av :)

Det som også er gøy er at det kan høres ut som han synger noen ganger (syngende babling..)

jeg er elendig på å forklare.. [:-]

Jeg synger bare til radion eller CD i bilen jeg [8|]
Kan ikke noen barnesanger og hvis jeg bare skal synge sånn på måfå så føler jeg meg utilpass så blir til at jeg ikke gjør det.. Vet det er dumt men...

Husker ikke teksten på alle sangene jeg så lager mine egne utav dem :P

Vi synger bla. tøffe tøffe toget, hjulene på bussen, mikkel rev, om jeg er liten eller stor, min båt er så liten, nøtteliten(Den elsker han:P)
og når han skal sove tar vi ofte frem nattasangboka og sitter å synger fra den. Ellers er det trollemor, so ro lille barn og sanger mamma sang til meg når jeg var liten det går i :P
Vi synger igrunn veldig mye vi! hehe

Jeg og storebror synger til Emilie,og hun elsker det [:)]

Vi synger når vi er på badet, når jeg har ho på fanget, når vi leker og når h skal sove. Alt ettersom hvilken situasjon d er synger vi : blåmann, den fyrste song, hvem kan segla, jeg folder mine hender små, hjulene på bussen, lille petter edderkopp, vi har ei tulle, bygge Guds rike, min båt er så liten, ro ro til fiskeskjær og mange fler. De som er faste er vuggesangene.:) og ho syns det er veldig kjekt og prøver å synge med, favoritten er lille petter edderkopp...:))

Gubben drar fram gitaren og synger "Teddybjörnen Fredriksson". Den spilte han mye for magen når jeg gikk gravid.
Men mest av alt elsker hun at han synger "Min hest den har gula öron"(sang av Lasse Åberg". Da vifter han på örene hennes, nafser henne i föttene og trykker på ulike deler av kroppen ettersom sangen synges.

Jeg har sangsteme som en kråke, og det går mst i ABBA[8D], eller selvkomponerte greier. Sönnen hatet at jeg sang, han satte i å hylgrine da(men lillegrökna har ikke skjönt det enda...at mamma suger på å synge)

Vi synger for lillegutt begge to. Sambo dikter litt selv når han synger hvis han ikke husker sangen. Lillegutt og jeg hører på barnesanger på cd og synger med. Ellers synger vi "når trollmor har lagt sine 11 små troll", "bjørnen sover" og "bæ bæ lille lam" når han legger seg, da roer han seg alltid [:)]

Synger hver kveld når han legger seg...bæ bæ lille lam....ellers går det om dagen i spontansang, enten fra radio eller barnesanger. Jobber i barnehage så da går det vel på repeat derfra[:D] han blir helt rolig og har store øyne så jeg tror han liker det, he he

Det er morsomt å se hvordan hun blir helt stille og smiler og følger med når jeg begynner å synge.
Husker noen barnesanger. Ellers spiller det vel ingen rolle hva en synger egentlig virker det som [:D]

Synger aftenbønn hver kveld, og da ligger han å synger med[:D]

Også er Lille Petter Edderkopp favoritten av en eller annen grunn! Får skikkelig latterkick[:D][:D][:D][:D]

Her synges det masse.
Aller best liker hun "vi har ei tulle", "humpetitten" ,"jingle bells" og "Petter edderkopp" :)
Synger faste nattasanger og synger alltid "vaske vesle brumlemann" når vi bader.
Bytter ut ord og navn og sånn slik at det passer til vesla.[:)][:)][:)]

Vi synger ofte vi også, alle slags sanger på tysk og norsk [;)]
Men han elsker best når pappa synger, da er han helt stille og fornøyd!

Og så går vi på babysang hver mandag - veldig fin ting! Å synge sammen med andre barn er nok det beste han vet [:D]

Jeg tror faktisk wt det er kjempe viktig å synge sammen med barnet sitt, og ikke minst er det koselig!

Back
Topp