Synger du for barnet ditt?

  • Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet
Både jeg og pappan gjør det. Vi synger litt forskjellige sanger. Av meg får hun barnesanger osv. Pappan synger mest Jokke ;) jeg elsker å høre på at han synger for henne!
 
Ja :) Det er spesielt to sangar som går igjen.
- Jeg har ei (to) tulle (tuller/tulling) med øyne blå.
- Hush, little baby
 
Ja, hun elsker å bli sunget for :)

Går mye i:

-twinkle twinkle
-eg har ei tulle
-en himmel full av stjerner
-so ro
 
Vi synger masse :) har begynt på julesanger nå, og så synger vi mye fra den store norske sangboka. Og så synger jeg fra Spotify når vi går tur :)
 
Synger nattasanger som regel, og da går det i "so ro" og "kjære Gud jeg har det godt", synes spesielt den sistnevte er så fin :) Ellers synger jeg jo til musikk på radioen og litt sånn ellers :p
 
Ja, begge to :) når han var noen måneder yngre var det det eneste som roet han hvis han var skikkelig trøtt på kvelden, men bare hvis jeg sang, og det måtte være 'å jeg vet en sæter' (tror den heter det?) eller 'farger i en vind' fra Pocahontas :p når mamma er Disney-fan går det i Disney sanger
 
Ja, masse :) men var mer når han var mindre og ikke lekte for seg selv, da ble det liksom det vi kunne gjøre i lag som var litt utenom kos og Andre rutiner :)
 
Ja stakkars jenta får høre "når trollmor har lagt" hver kveld :p
 
Masse synging, men det hjelper nok lite til eller fra. Det blir mest for min egen glede. ;)
 
Hele dagene synger jeg. Han elsker å bli sunget for.

På dagen synger jeg alt fra hits på radioen til oppe på fjellet, lille petter edderkopp, med krøllet hale, lille pusekatt, bjørnen sover.

Hver kveld på senga synger jeg: sov du lille spire (oppvokst med den sangen, verdens fineste!), her kommer ole brumm, sov ro og ri, ri på islandshest. :)
 
Ja, men jeg fullfører aldri sangen, fordi midt i synginga får jeg litt sånn seriøse blikk som gjør at jeg føler meg så dum og blir bare flau:oops: snuppa mi altså:rolleyes:
 
Hele dagene synger jeg. Han elsker å bli sunget for.

På dagen synger jeg alt fra hits på radioen til oppe på fjellet, lille petter edderkopp, med krøllet hale, lille pusekatt, bjørnen sover.

Hver kveld på senga synger jeg: sov du lille spire (oppvokst med den sangen, verdens fineste!), her kommer ole brumm, sov ro og ri, ri på islandshest. :)
Hva er hele teksten på Lille pusekatt? :)
 
Hva er hele teksten på Lille pusekatt? :)

Lille pusekatt, hvor har du vært?
Jeg har vært hos mammaen min.
Lille pusekatt, hva gjor du der?
Jeg stjal meg fra mammaen min
Lille pusekatt, hva gjorde hun da?
Jeg fikk ris på halen min.
Lille pusekatt, hva sa du da?
Mjau mjau halen min.
 
Lille pusekatt, hvor har du vært?
Jeg har vært hos mammaen min.
Lille pusekatt, hva gjor du der?
Jeg stjal meg fra mammaen min
Lille pusekatt, hva gjorde hun da?
Jeg fikk ris på halen min.
Lille pusekatt, hva sa du da?
Mjau mjau halen min.
Tusen takk. :)
 
Back
Topp