Synger dere for barna deres?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Jeg synger selv mye for gutten min, men ender gjerne opp med de samme visene igjen og igjen.
Så jeg lurer om dere synger og hva dere synger til dem?
Kan jo godt slenge med alderen på barnet du synger for også

Snart to år, så går mye i bæ bæ lille lam, lille petter edderkopp, hjulene på bussen osv [emoji85]

Gutt 2.5 år. Synger mye. Det går mye i sangene fra Hakkebakkeskogen og Folk og røvere i kardemommeby. Ved legging ber han alltid om bæbæ lille lam eller jeg vil ha en liten hund.

Ja, mange ganger i løpet av dagen. Vi synger alt mulig, men mye bevegelsesanger :happy: Hun er 10 mnd.

nei synger sjelden og aldri, nå hører jeg som en dårlig mor men tror det må gå på mors sangstemme... da lillegutt på 3,5 i flere år allerede har vist tydelig misnøye og sier ikke syng om jeg våger å prøve å synge for ham... så skulle gjerne gjort det men begynner jo å ta hintet etterhvert

Synger endel. 8mnd gammel.
Har aldri følt at jeg var spesielt begavet på sangfronten, men ungen ser ut til å like det.

Lille Petter ederkopp. Hvem kan seile foruten vind. Lille kattepus. Bæ bæ lillelam er favoritter blant barnesanger.

Synger også sanger som Kringsatt av fiender og en sirkel av liv (fra løvenes konge) er to av de andre det har gått endel i [emoji4]

Synger for de to minste på 3 og 6 år, eldste på 11 har vokst fra det.

Synger veldig mye forskjellig, alt fra barnesanger til norske folkesanger til sanger vi finner på der og da

Hver dag, alltid gjort. :)

Ja synger litt. Går mye i hakkebakkeskogen. Men yngste hater at noen synger så fungerer dårlig der. Virker som om han blir lei sangene. Sang sanger som jeg lærte når jeg gikk i bhg og han sovna.

Synger for babyen hver dag. Går i hakkebakkeskogen, Kardemommeby, sanger på sangkort og alt av Disney

Ja[emoji4] Her er både store og små veldig glad i å synge. Vi synger mye forskjellig.
2,5 år.

Lille Petter edderkopp, ro ro, det bor en baker, hjulene på bussen, hode skulder kne og tå, store og små klokker, haba haba haba, hvem kan seile foruten vind, når trollmor har lagt seg, kjære gud jeg har det godt, Karsten og Petra god natta sang, so ro lillemann, Mikkel rev, Kua mi jeg takker deg, pulver heksa abelone, lille kattepus osv...

Ja, jeg synger for jenten min på 3 år :)
Synger fire sanger når hun legger seg, de har fast rekkefølge. Ellers prøver jeg å ta en trall innimellom :)

Synger mye til frøkna på 2 og lillegutt på 5,5mnd. De liker det begge to, så holder på til jeg en dag får beskjed om å ikke synge :D går i de typisk norske sangene "bæbæ lille lam", "Mikkel rev", "lille Petter edderkopp" osv. Og tar litt inspirasjon fra YouTube sine norske barnesanger;)

Synger til alle (6) barna fra 2-17 år - han 17 åringen har ikke noe valg når vi er på biltur dog[emoji849][emoji23]

Vi synger masse og spesielt til kvelden , nattasanger :singing:

Synger 90tallssanger [emoji85][emoji23] Men bare om de står på da ! [emoji56] Minsye har ett kick på Barbie girl for tiden da [emoji14]

Hu på 12 år derimot sier at de fleste 90tallssangene mine som jeg mimrer så godt om er nå blitt MEMES. Og de er visst ikke sanger mer.

Shiter jeg i. Jeg synger med!
Boom boom boom boom i want u in my room ! *mimremimre*

Jeg synger btw nyere sanger også... [emoji56][emoji23]

Og nei. Jeg kan strengt talt ikke så mye barnesanger. Kan Bæ bæ lille lam og klappe søte. Sang de da når de var babyer da. Men ellers gikk det ellers da også mye i vår musikk [emoji14]

Back
Topp