Syng du for barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Når gjer du det? Og har du nokon favorittar du brukar å synge? :-)

Jeg synger barnesanger for babyen når hun sitter på fanget og vi skal gjøre noe gøy

Synger titt og ofte for barna. Ved legging, mens vi sitter på gulvet og leker, mens vi ser på bilder av dyr/blomster synger jeg sanger som passer til bildet, synger mens barnet ligger på stellebordet, mens jeg lager mat og barna leker.

Med frøkna på 2,5 så synger vi sammen, hun er så flink med tonene. Ordene er litt så som så til tider, men lett å kjenne igjen når hun nynner på en sang :) for tida er hun glad i "fader Jacob", "Mikkel rev" og "hjulene på bussen" :)

Jeg synger for minsten også, men særlig når vi skal gjøre ting han ikke liker (bleieskift, tannpuss, påkledning). Og det går som regel i de sangene som storesøster synger på:p

Sang masse barnesanger helt til de ble så store å ba meg holde kjeft :p

Her går det daglig i «hjulene på bussen», «lillepetter edderkopp», «jeg gikk en tur på stien» og «ollebolle»

Synger mange ganger om dagen :) Vi synger i bilen på vei til bhg, da gjerne sangene fra boka "Troll" på Storytel :) Jeg synger alltid for lille på stellebordet, da går det mest i Mikkel rev :)

Ja, synger mye. Under stell, lek, i bilen osv. Alt fra barnesanger til hva jeg har på spillelista på spotify. Har gått i endel Disney-sanger også, og han har egen spilleliste på Spotify.

Favorittene til bebis er for tiden old McDonald (overdriver jeg dyrelydene ler han seg skakk hehe), lille Petter edderkopp og hode, skulder, kne og tå (her har jeg han i fanget og beveger armene hans, veldig morsomt syns han).

Har prøvd men sjefen i huset liker ikke jeg synger og sier nei mamma ikke syng... men synes ikke skrike syngingen hans er kjempe mye vakre enn min tonedøve sang

Synger nattasang hver kveld, karsten og Petra er favoritten, men so ro er også med ;) Ellers synger vi mye i bilen på vei til barnehagen, nå med Babyshark på repeat :arghh::hilarious:

Har 3 faste nattasanger
En variant av so ro lillemann
Kjære Gud jeg har det godt
Trollmors vuggevise

Ellers er det litt sporadisk hvilken sanger som synges.

Synger en del, og alltid nattasang [emoji4] litt forskjellig hva, men so ro lillemann, Karsten og Petra sangen, vi har ei tulle [emoji4]

Synger ofte, ingen favoritter. Vi synger det meste :) og alltid nattasang. Det varierer veldig, nå skal hu høre fantorangen og nattasang for nisseunger.

Altfor lite! Jeg er så glad i å synge, men blir mest til legging... og jeg vet hvilken god effekt sang har på barna så burde absolutt gjort det mer :-) sang mer før lillesøster ble født...

Hver dag! Nattafavoritten min steinalderbånsull. Poden sin er bæbælillelam. På dagen erdet alle barnesanger jeg kommer på der og da :)

Synger både mye ved legging og gjennom dagen. Etter poden starta i bhg kommer han hjem og nynner på sanger han har lært der, så slenger jeg meg med, og treffer nå og da på riktig sang :p

Back
Topp