Synet

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Skal til jordmor neste uke på kontroll, men tenkte å høre om dere har noen erfaringer av dette innpå her frem til da :-)

Får jeg ble gravid fikk jeg lesebriller for å bruke når behovet var der, gjerne etter en lang dag på jobb når jeg var klar i hodet og jeg skulle se TV, lese noe på pc-en og kjøre bil. Men den siste mnd har jeg blitt veldig avhengig av brillene uansett hva jeg gjør...

Mener å ha hørt at synet kan endres under svangerskap, sånn at en evt ny synstest skal gjøres etter fødsel??

Synet blir jo gjerne gradvis dårligere, og bruker man ikke brillene så ofte som man bør går det fortere.
Det her ikke nødvendigvis noe med svangerskapet å gjøre.
Ta heller en tur til en optiker. :)

Sniker fra desember.
Jeg har alltid hatt perfekt syn. I svangerskapet har jeg blitt veldig nærsynt. Satser på at det blir bedre etter fødsel :)

Synet kan bli svekka av svangerskapet og det er ikkje anbefalt å få det sjekka før etter barnet er født [emoji4]

Jeg bruker linser til vanlig, men har merket at synet har blitt dårligere siste måneden. Jeg dro til optiker og fikk beskjed om å vente, og heller komme tilbake en stund etter fødsel fordi det er vanlig at synet svekkes under svangerskapet :)

Jeg bruker linser til vanlig, men har merket at synet har blitt dårligere siste måneden. Jeg dro til optiker og fikk beskjed om å vente, og heller komme tilbake en stund etter fødsel fordi det er vanlig at synet svekkes under svangerskapet :)
Okei, da får jeg vente med å gå til optiker jeg også :-)

Jeg blir nærsynt hvis jeg er veldig sliten/ikke har sovet på dagtid. Da må jeg bruke lesebriller når jeg ser på tv.

Sniker fra april. Jeg har fått svakere syn under alle tre svangerskap. Det er visst veldig vanlig og det kan komme fort. Jeg bruker linser, så har bare fått ny styrke på dem. Med førstemann forble synet dårligere, med andremann gikk synet tilbake til det samme som det var før svangerskap, denne gangen vet jeg ikke enda[emoji38] har ikke født[emoji38] men litt annet når man bruker briller da.. er jo ganske dyrt med nye glass om du må endre de igjen etter fødsel.. kanskje kjøpe noen billige til så lenge om det blir veldig plagsomt? Eller prøve linser?[emoji846]

Sniker fra april. Jeg har fått svakere syn under alle tre svangerskap. Det er visst veldig vanlig og det kan komme fort. Jeg bruker linser, så har bare fått ny styrke på dem. Med førstemann forble synet dårligere, med andremann gikk synet tilbake til det samme som det var før svangerskap, denne gangen vet jeg ikke enda[emoji38] har ikke født[emoji38] men litt annet når man bruker briller da.. er jo ganske dyrt med nye glass om du må endre de igjen etter fødsel.. kanskje kjøpe noen billige til så lenge om det blir veldig plagsomt? Eller prøve linser?[emoji846]

Ser etter innlegget her at det er vanlig at synet forandrer seg i svangerskapet så får vi håpe det går tilbake for hater å bruke de, da alt du ser i brillene blir innrammet og regn og damp ol

Ser etter innlegget her at det er vanlig at synet forandrer seg i svangerskapet så får vi håpe det går tilbake for hater å bruke de, da alt du ser i brillene blir innrammet og regn og damp ol

Jupp.. derfor bruker jeg bare briller når jeg er hjemme[emoji38] jobber med barn så er mye ut og inn, synes linser er mer praktisk.

Syns også at jeg ser dårligere for tiden. Håper det blir bedre etter fødselen.

Back
Topp