Synet til barnet?!

mamma 87

Flørter med forumet
Babyen vår smiler ikke så mye. Var på et badeanlegg, med henne (snart 5mnd) hun smilte ikke når vi var å badet, litt bekymret for om hun ser dårlig. Noen med erfaring på dette og spedbarn?
 
Har ingen erfaring med dette, men følger hun ting med blikket? Hvis du feks flytter på en leke? Holder hun blikkontakt? Det at hun ikke smiler har vel ikke noe med synet å gjøre. Hva mente du med det?
 
Hun følger leker med blikket ja, snur hodet etter de og tar og holder ting. Men er veldig vanskelig å få henne til å smile for tiden, ingenting er morsomt/gøy....prøver alt, men hun har jo ikke begynt å le. Fikk henne til å smile så vidt da hun akkurat begynte å lære å smile.(3mnd.) Mulig det bare er en perioden nå? Har skjønt det er mye perioder de skal gjennom.
 
Det er enkelte barn som ikke smiler så mye. Vi har ei som smiler mye, og vi har fått høre fra flere at "Datteren/sønnen min smilte aldri de, ikke før de bikka året". Så om hun følger blikket deres, snur seg etter leker osv, så kommer nok smilinga etter hvert:)
 
Håper ordentlig smiling kommer snart, ingenting som er morsomt jo. Hun har øyekontakt med oss, men ikke så lenge av gangen. Kanskje hun er litt treig? Hun har akkurat for ca1uke siden, blitt sterk nok i nakken til å holde hodet, er 5mnd i morgen.
 
Babyen min er forresten veldig rolig. Har bare snudd seg fra rygg til siden 2 ganger, så kanskje hun bruker mer til på det meste. Er så kjedelig når besteforeldre prøver å prøver å få hun til å smile/le og ingenting skjer....hun er så sutrete å gråter mye for tiden, vanskelig for å sovne, holder seg våken til hun blir overtrøtt....
 
Babyen vår smiler ikke så mye. Var på et badeanlegg, med henne (snart 5mnd) hun smilte ikke når vi var å badet, litt bekymret for om hun ser dårlig. Noen med erfaring på dette og spedbarn?

Synet skal være utviklet nå, men sidesynet kommer senere. Ikke alle som smiler like mye, var på badeland med minsten i går og han er snart 4 måneder og det var nok overveldende, så han var fornøyd, men smilte ikke så mye. Ikke alle som liker å bli blåst på magen og det at man ikke holder blikkkontakt så lenge kan være for å koble ut. Hun er også i en alder hvor ting rundt henne blir mer spennede. Kan være at hun er på vei inn i en ny fase og er på vei til å lære noe nytt, da kan de bli litt utidige og mangel på søvn gjør at de fort kan bli grinete. Kanksje noen tenner er på vei også? Ta det opp med helsesøster om du er bekymret for synet så kan de undersøke det for deg. Vi mammaer er verdensmestere i å sammenligne babyene våre, så ikke unormalt at hun ikke har snudd seg rundt enda. Noen er raske på det andre bruker lenger tid, men kanskje de utvikler en annen egenskap imens. Nyt babytiden, plutselig er den over :) Med førstemann ventet jeg alltid på nye fremskritt og bekymret meg, med nummer to vil jeg nyte tiden siden jeg ikke skal ha flere barn. De fleste barn lærer fint å rulle, åle, krype og gå før eller seinere så det er som oftest ikke noe å bekymre seg over, men ta det opp med helsepersonell om du lurer veldig.
 
Ja var nok overveldende, hun stirret rundt seg på alt som var lenger unna oss og opp i taket osv. Takk for svar Bkno4640072 vi mødre bekymrer oss ja får håpe alt kommer om litt! Må nyte å kose oss i baby tiden ja
 
Hun følger leker med blikket ja, snur hodet etter de og tar og holder ting. Men er veldig vanskelig å få henne til å smile for tiden, ingenting er morsomt/gøy....prøver alt, men hun har jo ikke begynt å le. Fikk henne til å smile så vidt da hun akkurat begynte å lære å smile.(3mnd.) Mulig det bare er en perioden nå? Har skjønt det er mye perioder de skal gjennom.

Enige med de over her. Det er ikke alle babyer som smiler like mye, og mødre bekymrer seg generelt alt for mye ;) Tror ikke du har noe å bekymre deg for, men det kan jo være betryggende å snakke med helsesøster dersom det uroer deg veldig. Gutten vår smilte ikke når han var på babysvømming for første gang for å si det sånn :p Det var nok mange nye inntrykk å fordøye. Du får kose deg med babyen din, også er det bare å glede seg til smilene begynner å sitte litt løsere. Det er nok ikke så lenge til :)
 
Håper å tenker (gleder meg) at hun hvertfall må kunne smile når hun er 6mnd. hun pleier ikke smile når hun blir badet hjemme heller, blir bare stille, koser seg! Takk for beroligende og gode svar
 
Du kan jo ta opp dette med helsesøster :)
 
Sniker her... Sover hun mye? Datteren min sov mye og orket ikke holde hodet når hun lå på magen. Det ble etter hvert konstatert at hun har lavt stoffskifte. Kanskje verdt å sjekke (det sjekkes ved fødsel, men stoffskiftenivået endres når barnet vokser). Vi fikk ei ny jente etter at hun fikk medisin. Ble mye mer aktiv og våken, holdt hodet kjempefint osv.
 
Trur alt skyldes vondt i gommen. Begynte å smile igjen ved 4mnd alder. Noe som begynte ved 2,5-3 mnd alder, har nå "poppet" frem 3 tenner. (Baby er 7mnd nå)
 
Back
Topp