Synes du det greit å knipse barna på fingrene?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Synes du det er greit å knipse eller klaske (lett) på fingrene/hånden?

Hva er liksom grensen?

Eller hva med å dra barne etter klærne eller armen?
 
Selvsagt er det ikke ok å knipse på fingrene, det er ikke lov.
 
Selvfølgelig ikke
 
Blir litt sånn "hvorfor spørr du om dette??" egentlig.

"er det greit å kjøre i fylla??" Hvor går grensen, er det greit bare i 30 sone?

Hvorfor ikke spørre tenker no jeg.

Det var ei annen ei som ordnet en tråd om en episode i barnehagen liksom.
 
Hvis de gjør noe de ikke har lov til gang på gang etter å ha blitt fortalt nei, så vil jeg si et lite klaps på fingrene er lov.
De skal lære seg å oppføre seg og ha normal folkeskikk. Jeg snakker ikke om å gi barna juling, men et lite klaps på fingrene.
 
Nei, ikke greit.. hva lærer barn av det? Hva er hensikten? Hva oppnår du med å knipse??

Å knipse et barn er den voksnes måte å takle sinne og stress på, da må den voksne finne andre strategier på å få barnet til å høre etter på.

Fjern barnet fra situasjon, om de gjør noe de ikke får lov til. Forklar de enkelt hvorfor de ikke får lov. Barn lærer ikke ved å bli straffet.

De opplever knipsing som vondt, nedverdigende, ydmykende, de føler skam, usikkerhet og blir redde.

barn har ikke samme forutsetningen til å forstå konsekvenser som oss voksne.
 
Nei det er slettest ikke greit.
 
Hvis de gjør noe de ikke har lov til gang på gang etter å ha blitt fortalt nei, så vil jeg si et lite klaps på fingrene er lov.
De skal lære seg å oppføre seg og ha normal folkeskikk. Jeg snakker ikke om å gi barna juling, men et lite klaps på fingrene.
Nei det er ikke lov uansett hva du mener
 
Nei det er ikke lov uansett hva du mener

Jeg sier ikke at det er greit å slå barn. Lagt derifra. Eneste er at man ser meget meget ofte i dag barn som er altfor bortskjemte og oppfører seg veldig dårlig og da ofte med foreldre som er "for snille" med de.
Prøver virkelig ikke å fornærme noen, men noen trenger å høre at et nei betyr et nei.
Igjen, jeg sier ikke at det er greit å slå. Det er aldri greit å slå. Verken dyr eller mennesker.
 
Nei, absolutt ikke. Hvorfor skal man gjøre det? For at barnet skal høre etter? Barnet lærer ingenting av det, utenom at det er "greit" å være fysisk mot noen som gjør noe man ikke vil. Finnes da virkelig bedre alternativer, som å være en varm og tydelig voksen som setter grenser og forteller barnet hva som er greit og ikke, og hvorfor. Alle barn tester grenser, men det er sånn de lærer om seg selv og finner sin plass i verden. Klart vi kan bli irritert i blant, men det rettferdiggjør ikke å knipse et barn!!
 
Jeg sier ikke at det er greit å slå barn. Lagt derifra. Eneste er at man ser meget meget ofte i dag barn som er altfor bortskjemte og oppfører seg veldig dårlig og da ofte med foreldre som er "for snille" med de.
Prøver virkelig ikke å fornærme noen, men noen trenger å høre at et nei betyr et nei.
Igjen, jeg sier ikke at det er greit å slå. Det er aldri greit å slå. Verken dyr eller mennesker.
Du sier et lite kaos på fingeren er lov i forrige innlegg , det er ikke lov samme hva du sier.
 
Jeg sier ikke at det er greit å slå barn. Lagt derifra. Eneste er at man ser meget meget ofte i dag barn som er altfor bortskjemte og oppfører seg veldig dårlig og da ofte med foreldre som er "for snille" med de.
Prøver virkelig ikke å fornærme noen, men noen trenger å høre at et nei betyr et nei.
Igjen, jeg sier ikke at det er greit å slå. Det er aldri greit å slå. Verken dyr eller mennesker.

Ja jeg er enig i at barn trenger tydelige voksne som setter klare rammer og forventninger til barna. Men det kan man jaggu klare uten å knipse!
 
Du sier et lite kaos på fingeren er lov i forrige innlegg , det er ikke lov samme hva du sier.

Jeg leser hva du skriver :) Et lite klaps på fingere er ikke slag. Det skal ikke klapses så hardt at det gjør vondt eller gir ubehag. Så absolutt ikke.
 
Back
Topp