Synes du det er vanskelig å si ifra om at dere ikke vil ha besøk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Synes du det er vanskelig å si ifra til nysgjerrige familiemedlemmer om at dere ikke vil ha besøk den første tiden når den lille er kommet til verden?

Nei. Men ikke alle respekterte det med nr 1 i alle fall. Nr 2 var nok ikke like spennende, eller så kan det være pga at han var fjorårets førjulspresang.[emoji12]

Vi kommer til å si klart ifra at vi ikke ønsker noe besøk første 14 dagene [emoji4] Så for vi heller invitere tidligere, om vi skulle ha lyst på [emoji6]

Svigermonstere kommer i påskaka å blir her HEILE påska så ho respektera d ikke. + eldste mann på 6 år mildt sakt hata ho å blir heilt krakilsk når ho e her. Så hær skal bli litt av et styr. Ellers så va d ikke nakke problem å få besøk når dei 2 andre kom til verden. Da tok besøke me mat sjøl (uoppfordra) . Bestekompisen til mannen min lagde til og med middag til oss første gang han va på besøk etter 2. man va født

Svigermonstere kommer i påskaka å blir her HEILE påska så ho respektera d ikke. + eldste mann på 6 år mildt sakt hata ho å blir heilt krakilsk når ho e her. Så hær skal bli litt av et styr. Ellers så va d ikke nakke problem å få besøk når dei 2 andre kom til verden. Da tok besøke me mat sjøl (uoppfordra) . Bestekompisen til mannen min lagde til og med middag til oss første gang han va på besøk etter 2. man va født

Kan ikke mannen ta tak i sin mor, og minimum informere om at hun ikke kan bo hos dere, men må finne annet sted å bo, og kun besøke? Er nok ikke enkelt, men kanskje verdt et forsøk om det ikke er prøvd før.

Her er vi veldig sosiale, så syntes det var fint med besøk, men alle hadde med mat selv, fikset kaffe etc selv, og holdt seg til korte besøk. Mine foreldre bodde annet sted da de kom, slik at vi skulle slippe å ha de oppå oss rett etter fødsel, og kom heller på korte besøk.

Mine foreldre kommer 2 helger etter termin, men har booket hotell. Svigerforeldrene har ikke lagt noen konkrete planer, men har sagt til mannen at jeg ikke vil ha overnattingsbesøk de første ukene. Håper han bringer det videre[emoji6] Små dagsbesøk tenker jeg er koselig dersom formen tillater det[emoji173]️

Ingen problemer med å gi beskjed til venner at vi venter litt med besøk. Gikk smertefritt forrige runde [emoji4] De fleste har forståelse for det.

Mamma kommer langveisfra og passer de eldste barna når fødselen skjer, det gjorde hun sist også. Var enormt stor hjelp for oss, og hun hadde både vasket hele huset og laget middag til vi kom hjem [emoji7][emoji1316] Ingen problem å ha henne der et par dager til. Svigers + søsknene hans, fettere og kusiner osv fikk komme tidlig sist å hilse på, det gikk også fint. Men jeg måtte «jage» de ut da jeg synes det var nok [emoji28][emoji23] De tok det fint da [emoji4][emoji1319]

Nei, det synes jeg ikke. Tenker det en en selvfølge at de som har vært gjennom en så stor omveltning må få lov til å sette sine grenser. Og jeg forventer at de rundt meg forstår det dersom jeg ikke orker ☺️

Tror de eneste vi evt må "si fra" til her er svigers, at de ikke kan bo hjemme hos oss første gang de kommer og besøker oss etter at babyen er født, men det tenker jeg går greit :)

Kan ikke mannen ta tak i sin mor, og minimum informere om at hun ikke kan bo hos dere, men må finne annet sted å bo, og kun besøke? Er nok ikke enkelt, men kanskje verdt et forsøk om det ikke er prøvd før.
Ho har 3 voksne barn å ingen av dei tør og si ho mot da laga ho et helvette for dei og dei rundt ho. Så vi får bare gjøre d beste ut av d. I verste fall så kommer 6åringen å ber me bli sint på ho. For da reise ho.

Jeg trur ikke det blir noe problem. Svigers kommer sikkert i påsken siden de bor 6 timer unna oss, men det synes jeg er greit. De er ikke høylytte mennesker som tar mye plass, heller motsatt, og jeg veit jeg og mini vil få nye omsorg, hjelp og at de trekker seg ut av huset når det er behov for det [emoji108][emoji4]

Back
Topp