Synes du det er ok å la barnet gråte litt?

Når hun gråter er je/vi der m en gang. Føles helt feil for meg å la henne være alene når hun gråter, eller å ikke skulle trøste når hun gråter.
 
Tja, nå som han er så stor kan jeg godt velge å overhøre "vondt i viljen" gråt, men hvis han gråter på ordentlig så er jeg selvfølgelig på plass så fort det lar seg gjøre.
 
Det kommer litt an på. Når han legger seg, gråter han gjerne litt like etter vi går ut av rommet. Om det ikke eskalerer roer det seg stort sett etter 1 minutt eller mindre, og da går vi ikke inn. Men ellers går vi alltid inn til han, klarer ikke å la han gråte helt alene på rommet sitt.
 
Lillemann gråter ikke hvis vi har muligheten til å trøste med en gang. Unntaket er i vogna før han sovner bila etc.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Synes ikke det er ok å la barnet gråte. Men av og til gråter lillebror litt når jeg forlater rommet hans etter han har lagt seg som går over etter kanskje 30 sekund, maks 1 minutt. Da lar jeg han gråte. Ellers hender det at han våkner i senga eller vogna når han egentlig skal sove mer, da venter jeg bittelitt for av og til så roer han seg kjapt av seg selv. Om han ikke gjør det går jeg inn til han. Kjenner barnet mitt såpass godt at jeg veldig raskt skjønner om dette er "sutregråt" som han slutter med av seg selv eller annen gråt som krever trøst. Tidligere gikk jeg av og til inn til han med en gang med det resultat at han faktisk hadde sovna igjen (rommet hans er veggivegg med vårt) så han våkna opp når jeg kom inn :p
 
av og til må eg berre la han grine litt, fordi eg ikkje har klona meg sjølv og dermed kan eg ikkje vere to plassar på ein gong...:p
 
Back
Topp