Synes dette med helsetepper tar vel av..

Destiny85

Forumet er livet
For det første, om det er -15 grader og sur vind ute og du er ute med en nyfødt så vil jeg tro det er bedre med et helseteppe over halve åpningen den lille tiden man må ut enn at det er åpent (ja, noen av oss må ta med ungene ute i slike tempraturer fordi man skal på butikken eller levere/hente søsken i barnehagen og ikke har ekstra bil)! I tillegg så er det faktisk ikke alle som kliner igjen HELE åpningen med det teppet!

Ser ikke for meg at alle løsningene som er laget til vognene er så mye bedre heller jeg da.. det er regntrekk som er helt tette med noen hull i sidene, og trekket som hører til simo dekker jo nesten hele åpningen. Solskjermer er heeeelt tette og dekker halve åpningen!

Er virkelig det å dekke NOE AV åpningen med et helseteppe verre enn å bruke noen av det som er vogntilbehør (tenker da på bagtrekket som er avbildet, regntrekk som er tette, tykke solskjermer o.l.) som dekker like mye?

(Forøvrig kan jeg opplyse dere om at det er en god del vogner som har lufteløsninger på selve kallesjen, Emmaljunga har f.eks lufteluke man kan åpne på baksiden)

Gode åpninger og innsektsnett
Advarselen er først og fremst rettet mot tykke og tette tepper som kan være direkte farlige. Men også helsetepper kan gjøre det for tett.
Dersom man velger å bruke disse teppene, er det viktig å sørge for en god åpning slik at det blir god luftgjennomstrømning, sier Kalstad. Et alternativ til tepper er innsektsnetting. Dette kan hindre innsekter, katter m.m. å komme opp i vogna samtidig som barnet sikres nok luft.

Kilde: http://www.lub.no/id/5E0C8A60D4C25398C125774D003F4B51

ORIGINAL: AnnaFrost

Er litt enig i det ja... regntrekket til oth vogna mi dekker hele vogna og dugger godt når jeg lukker det helt igjen, noe jeg nesten aldri gjør. Om du henger helseteppet over, så henger du det jo ikke over hele åpningen og knipser det fast, det er jo helt idiotisk. Jeg har aldri hengt noe foran åpningen på vogna for har god solskjerming, men om jeg ser noen har helse teppe løst over halve åpningen så går jeg ikke i bakken for det[:D]

hehe..
Tror det er som all annen hysterier!! Folk freeker for noe å så blir det smittsomt [8D]

Jeg syns solskjermene ser praktisk ut for syns helsetepper og slikt ramler lett ned, derfor hadde jeg valgt det.
Har jo altid vært normalt med teppe foran vogna om det er sterk sol eller veldig kaldt. Å ikke hørt om noe tragisk utfall av det jeg hvertfall ?

En nyfødt skal vel ikke sove ute i 15 minus...? Eller?

Er det så gærnt å opplyse folk ? Viser seg jo hver gang diskusjonen er oppe at flere ikke har hørt snakk om dette før. Kommer stadig nye medlemmer her inne[:)]

ORIGINAL: Mamma til 2 søte små

Er litt enig i det ja... regntrekket til oth vogna mi dekker hele vogna og dugger godt når jeg lukker det helt igjen, noe jeg nesten aldri gjør. Om du henger helseteppet over, så henger du det jo ikke over hele åpningen og knipser det fast, det er jo helt idiotisk. Jeg har aldri hengt noe foran åpningen på vogna for har god solskjerming, men om jeg ser noen har helse teppe løst over halve åpningen så går jeg ikke i bakken for det[:D]

Jeg kan finne på å gjøre det! Og jeg skulle jaggu klart å sende et dødsblikk tilbake om noen hadde reagert på det[8D]
Hvorfor skal jeg bruke maaange hundre lapper på en ekstra skjerm til vogna om sommeren når jeg kan få samme effekten av et halvt helseteppe til 69 kr?[&:]

ORIGINAL: babyto

Er det så gærnt å opplyse folk ? Viser seg jo hver gang diskusjonen er oppe at flere ikke har hørt snakk om dette før. Kommer stadig nye medlemmer her inne[:)]

Myntet på meg...?

ORIGINAL: Regan

Enig. Kommer man dithen tviler jeg på at man har skjønt stort i det hele tatt!

ORIGINAL: *Mamma Blåbær*

Enig. Kommer man dithen tviler jeg på at man har skjønt stort i det hele tatt!

Om jeg ikke har bil å skal hente 2 åringen i barnehagen, skal jeg la babyen ligge igjen hjemme da eller?
Og hva med de som bor i nord norge, de skal være inne 6 mnder i året?

Helt enig!! Synes det alltid tar heeelt av i sånne diskusjoner.. vedr helseteppe

ORIGINAL: babyto

Sier ikke at det er galt og opplyse, men jeg synes det blir feil å sende "dødsblikk" og skal si ifra til alt og alle når man er ute selv.
I tillegg så kan man nevne at det ikke er skadelig med mindre man dekker HELE åpningen.

ORIGINAL: Destiny85

Om jeg ikke har bil å skal hente 2 åringen i barnehagen, skal jeg la babyen ligge igjen hjemme da eller?
Og hva med de som bor i nord norge, de skal være inne 6 mnder i året?

Nei, må man så må man[:)]

ORIGINAL: Destiny85

ORIGINAL: Mamma til 2 søte små

Jeg kan finne på å gjøre det! Og jeg skulle jaggu klart å sende et dødsblikk tilbake om noen hadde reagert på det[8D]
Hvorfor skal jeg bruke maaange hundre lapper på en ekstra skjerm til vogna om sommeren når jeg kan få samme effekten av et halvt helseteppe til 69 kr?[&:]

også er det helt gratis å snu vogna bort fra solstrålene eller vekk fra den veien vinden blåser verst.

Hilsen nordlenning som har trillet i all slags (u)vær uten å måtte bruke det ene eller det andre foran åpningen[:)]

Helt enig med deg! [:D]

Og hvis du har lite bad, ikke lukk døra når du skal på dass.[X(]

Back
Topp