Synes det er trist

• Trådstarter Trådstarter EFM
  • Opprettet Opprettet
E

EFM

Guest
At amminga ikke fungerte og hun nå må få mme  Gleda meg fra dagen testen var positiv til å kunne amme 

Skjønner veldig godt hva du mener. Gikk gjennom det samme selv, prøvde desperat i ei hel uke. Ikke ville hun ha mm eller mme, i hele to måneder slet vi med mating.

Dette pleier jeg å si når noen har bestemt seg for å ikke amme, av ulike årsaker: "det er viktigere å mamme enn å amme". Du har prøvd, og du har prøvd hardt. Dessverre gikk det ikke som du ønsket, men det er helt ok.
Senk skuldrene, og kos deg med den nydelige babyen din.

Skjønner godt hva du mener, har prøvd å amme i nesten 3 mnd, men jeg hadde nesten ikke melk i det hele tatt, prøvde ALT for å få opp melkeproduksjonen, fikk 20 ml melk fra begge pupper og det er jo ikke nok, var tøff den dagen jeg bestemte meg å gi opp 

Ja, bedre å mamme enn å amme. Det er sant. Blir vel lettere for meg etterhvert 

Forstår deg så utrolig godt...! Jeg begynte å bli deprimert pga ammingen....Jeg har ammet mine to første og denne gangen gikk det bare ikke. Jeg var sår i 2 1/2 mnd, var skikkelig vondt å amme og jeg gruet meg til hver ammesund! Samtidig ville jeg så gjerne at det skulle fungere...Var på ammehjelpen mange ganger uten hell....Det er vondt å ikke kunne amme, men som noen sier over her bedre å mamme enn å amme!

Vet hvordan du har det! Måtte selv gi opp amming/pumping etter 4,5måneder da hun ikke gikk opp i vekt av morsmelk :( 

Håper det går bra denne gangen!

Det er trist når man har gledet seg til å amme og at man fort føler seg litt "udugelig", men det er du ikke! Mange sliter med ammingen og det kan jo hende at hvis dere får flere barn at ammingen går som "smurt"  Godt det finnes gode alternativer til morsmelk iallefall ;)

Jeg forstår deg også veldig godt! Jeg fikk ikke nok melk til jenta så hun måtte få mme allerede på sykehuset. Lå ca en uke på barsel (pga blodtap, blodoverføring og operasjon), men kvelden før vi skulle hjem så hadde jeg kveldsbad med verdens kosligste barnepleier. Hun beroliget meg og sa at barn blir ikke mer syke selv om at de ikke blir ammet og de vokser opp like fint. Så sa hun at jeg burde kjøpe mme og ha i skapet i tilfelle (vi skulle hjem en lørdag) sånn at jeg slapp å stresse med amming og skrikingen til en sulten baby.

Jeg fikk til slutt til å delamme, men delammet bare i 5 mnd fordi hun ble aldri mett og måtte ha mme eller grøt rett etter amming i 1 time på begge brystene - og ja, hun spiste. Måtte gi grøt når hun var 3 mnd. (hun vokste grassalt mye og var veldig stor for alderen).

Men i dag er jeg glad for alle rådene jeg fikk av barnesykepleieren - det gjorde meg til en bedre mamma!! Jeg stresset aldri med matingen og hun sov godt.
Selv om at jeg også hadde sett fram til den koselige spedbarnstiden med amming og mer amming når jeg gikk gravid...

Sånn var det med meg også første gangen.. fullammet i 2 uker, delammet i 2 mnd så var det helt slutt..Men du har gjort et fullverdig forsøk og den morsmelken som babyen allerede har fått har vært veldig viktig! Så prøv heller å kos deg med det å gi flaske, gjør det til en kosestund det også. Legg babyen inntil huden din mens du gir flaska

Sånn var det med meg også første gangen.. fullammet i 2 uker, delammet i 2 mnd så var det helt slutt..Men du har gjort et fullverdig forsøk og den morsmelken som babyen allerede har fått har vært veldig viktig! Så prøv heller å kos deg med det å gi flaske, gjør det til en kosestund det også. Legg babyen inntil huden din mens du gir flaska

ikke ta det som et nederlag! Det er ikke alltid man får det til, og du kan få massevis av kosetid selv om hun må MME.

Fikk det heller ikke til, og bortsett fra at ungene gikk glipp av noen antistoffer, så driter jeg egentlig i det.
Hadde det ikke vært for de antistoffene så hadde jeg aldri kommet til å ammet frivillig heller... Jeg hatet det virkelig for å være helt ærlig.

Back
Topp