Synes dere dette er greit egentlig?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
De driver å bygger hus tvers over veien for oss, og i dag våknet jeg med hele gårdsplassen full av parkerte biler. Vi har verken sjans til å komme ut eller inn. I går opplevde jeg at de bare hentet seg vann i ute krana og tidligere har de vært å hentet strøm til sine sager og spikerpistoler. Jeg kjente jeg ble skikkelig irritert i dag, går vel an å spørre først i det minste!! Hadde dere synes dette hadde vært greit? Jeg lurer på om vi skal si i fra til utbygger nå, for jeg er litt lei slik frekkhet.

Nedsig skrev:
Du lurer på om du skal si fra? Det er vel ikke så mye å lure på.

Nei jeg lurer på om andre hadde syntes det var greit og om jeg irriterer meg for små ting:p Jeg sier i fra når toppen min har blitt nådd. Og det nærmer seg nå.

For det første med mindre det er gjort avtale med dere har de ikke lov å parkere eller hente vann/strøm hos dere.
For det andre ALLE seriøse utbyggere har EGEN BYGGESTRØM. Det er ikke gratis å ha alle apparatene deres i sving så om det skjer igjen si i fra og send de regning på strøm. Er det vannmåler (forbruk) hos dere send de og regning på forbruk av deres vann!

Lille_frosk skrev:
For det første med mindre det er gjort avtale med dere har de ikke lov å parkere eller hente vann/strøm hos dere.
For det andre ALLE seriøse utbyggere har EGEN BYGGESTRØM. Det er ikke gratis å ha alle apparatene deres i sving så om det skjer igjen si i fra og send de regning på strøm. Er det vannmåler (forbruk) hos dere send de og regning på forbruk av deres vann!

Vi dro ut stikke vi...... Så ble det brått slutt:p Men synes det er fryktelig frekke. Skjønner ikke hvorfor de skulle bruke strømmen vår, for de har en sånn rødboks, regner med at det er byggestrøm... Og de kunne ha parkert i min gårdsplass om de bare hadde spurt, samme med vannet. Synes det er så frekt å bare forsyne seg slik..

Det er IKKE greit at de bare forsyner seg av din strøm, det må jo du betale for. 
Det er også helt uakseptabelt at dere ikke kommer dere ut av deres egen innkjørsel. 
Det med vannet er ikke like ille, men de kunne fint ha spurt.

Syns det er superfrekt, og det er jo heller ikke lov. 

toneany skrev:
Det er IKKE greit at de bare forsyner seg av din strøm, det må jo du betale for. 
Det er også helt uakseptabelt at dere ikke kommer dere ut av deres egen innkjørsel. 

Vi betaler for vannet også, for hver eneste liter vi bruker. Blir litt som strømmen føler jeg. Går ann å spørre. Det er vel også det som irriterer, at de bare tar seg til rette, kunne fått lov å bruke både strøm, vann og gårdsplass om det bare ble spurt først:)

Hadde helt klart sagt ifra! Vi betaler for vann, hver liter, da vi har vannmåler. Hadde overhodet ikke akseptert at fremmede benyttet seg av tjenestene VI betaler for. Spesielt ikke uten først å ha spurt!

Hadde glatt trukket ut alle kontakter og tatt en prat med dem. Ikke greit å ta seg sånn til rette!

*Vileja* skrev:
Hadde glatt trukket ut alle kontakter og tatt en prat med dem. Ikke greit å ta seg sånn til rette!

søteste skrev:

toneany skrev:

Vi betaler for vannet også, for hver eneste liter vi bruker. Blir litt som strømmen føler jeg. Går ann å spørre. Det er vel også det som irriterer, at de bare tar seg til rette, kunne fått lov å bruke både strøm, vann og gårdsplass om det bare ble spurt først:)

Oi, ja da er de på samme nivå som strømmen, men det er vel kanskje ikke like dyrt? Uansett!

Her betaler vi vel en vannavgift tror jeg, men siden vi leier har vi aldri betalt det selv, så vi betaler strengt tatt bare for det varme vannet gjennom strømmen. 

Absolutt ikke greit!

Back
Topp