Synes dere det ble mer eller mindre travelt...

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
...når barnet lærte seg å gå? Spør bare av nysgjerrighet ;)

Jeg synes det gjorde ting enklere med eldstejenta, og husker ikke det som spesielt travelt. Men mange som kommenterer at vi får nyte det før minsten lærer seg å gå, for da blir det travelt da!

Hva er din erfaring?

Enklere!! :)
Vesla gikk da hun var 10 mnd, fikk en del lignende kommentarer jeg også.

Her begynte han såpass sent å gå at han hadde litt vett i hodet så syntes det gikk helt fint...

Som Solsikke er inne på, spørs det på resten av utviklingen. Noen babyer faller og slår seg nærmest konstant, gjerne i alle retninger. Andre er mer forsiktige og med bedre balanse.

Det ble mye enklere når hun begynte å krabbe (ca 5 mnd), og jeg håper og tror det blir enda enklere når hun begynner å gå (1 år no, slipper seg, men har ikke begynt å gå uten å holde seg enda).

Med eldste ble det enklere og hu gikk ikke før hu var 14 mnd. Men nr 2 ble det vanskeligere. Men han gikk aldri han begynte rett på løping og vi måtte løpe etter.

Ja ,den hørte jeg også. Mine gikk når de var 10 og 13 mnd. Synes ikke det ble noe annerledes, egentlig lettere. Men jeg ser jo på andre barn og foreldre , de løper som strikkballer....tror også noen av foreldrene er litt av typen småhysteriske av de jeg kjenner. Men igjen kommer vel det mitt ann på barna også .

Synes det var like så travelt før hun begynte å gå, ble ikke mer etter hun lærte det, kanskje lettere :P

Både og. Kommer litt an på barnet. Førstemann gikk aldri langt ifra meg for han var ganske forsiktig av seg og passet på at jeg alltid var i nærheten. Men med minsta var det verre, for hun var og er fortsatt litt tøff av seg og er ikke redd for å plutselig ta seg en liten tur så det har definitivt vært mer hektisk :p

Jeg syns nå at det er blitt enklere når han er nære på å gå hele tiden, balansen er bedre slik at han ikke faller like mye :happy:

...når barnet lærte seg å gå? Spør bare av nysgjerrighet ;)

Jeg synes det gjorde ting enklere med eldstejenta, og husker ikke det som spesielt travelt. Men mange som kommenterer at vi får nyte det før minsten lærer seg å gå, for da blir det travelt da!

Hva er din erfaring?
Syns det ble travelt på en mer håndterbar måte egentlig. Ja man løper etter osv Men så mye mer frihet og gøyere egentlig.

Eneste gangen det er mer travelt er når vi er ute :p Inne ble alt mye lettere.

Litt mer vanskelig med eldste, vi bodde ganske sentralt og han skulle gå selv overalt og elsket å løpe etter biler. Han var ganske rask og skjønte ikke akkurat at han måtte være forsiktig. Han prøvde å snike seg inn på byggeplasser også og brydde seg generelt lite om hvor jeg var. Begynte å gå da han var 8 mnd. Med yngste merket jeg liten forskjell, han var 9 mnd, men en helt annen type :)

Synes det ble enklere. Mye mer vi kan finne på ute, trenger ikke bære overalt eller ha med vogn - ting går mye raskere. Nå har begge mine begynt å gå sent så det kan jo ha virket inn. Begge mine hører på meg når jeg sier de skal stoppe og ingen av dem går lenger enn at de kan se meg så de stikker ikke av.

Back
Topp